Mites kulkurit ovat järjestelleet nuo alustaan liittyvät remontit, nivelten, puslien ja jousien vaihdot, hitsaushommat yms jämerämmät hommat?
Eilen päätin että alustahommat saa osaltani riittää. Vien kiltisti raskaan kaluston kalliiseen korjaamoon aivan siitäkin syystä että remontit kilpistyvät yleensä jo ensimmäiseen ruostuneeseen pulttiin, vehkeitä ei ole,vahinkojakin tulee
Eilen väänsin kallistuksenvakaimen yläpuslan pulttia auki mustan hylsyn, neljän jatkovarren, ristikkoavaimen ja metrisen rautaputken avulla

kunnes lenkkiavain pultin toisesta päästä lipsahti irti

rautaputki lähti jalan alta suoraan naaman edestä kohti taivasta, raapi mennessään maalia bussin kyljestä, lensi kunnon kaaren ja putosi henkilöautoni konepellin eteen

Siinä oli lähtä kylähullulta nokka ja ylähuuli

mutta ei pultti

pahimmassa tapauksesa koko leuka tai henki
tiiä sitte saako niitä sillain korjata mutta vedeltiin puikolla pultti jumiin eipähän lonkkase enää

Ihmettelinkin miten katsastusremontissa ei kolinat loppuneet mutta nyt loppui, kallistuksen vakaajan pulttien välykset eivät näy ravistelukoneessakaan.