Sivu 1/1

Scania k113 -95 kaasuvivusto

Lähetetty: 25 Elo 2019 21:21
Kirjoittaja sippis82
Mikä tarkoitus Scanian kaasuvivun välissä olevalla ilmalla toimivalla sylinterillä on? Autossa on kaasu vaijerilla, mutta onko joskus ollut paineilma toiminen kaasu? Myös kaasupolkimen yläpuolella on jokin sähkötoiminen kikkare, johon on joskus ilmeisesti mennyt tanko kaasupolkimelta.

Re: Scania k113 -95 kaasuvivusto

Lähetetty: 25 Elo 2019 21:35
Kirjoittaja BussMAN
Jos 100 km/ h auto ollut,, se on nopeudenrajoitin ( paineilmatoiminen)/ehkä myös vakionopeus säädin jos koelaudassa säätö ” viiksi”, kaasupolkimeen on joissakin autoissa tyhjäkäynnin vipu ( kun nuo kylmä tahtoo ravistella )

Sähkötoinen kikkare, ei muuta tule mieleen jos autossa sähköinen vaihteisto ja ilman kytkinpoljinta vous liittyä sihen

Re: Scania k113 -95 kaasuvivusto

Lähetetty: 25 Elo 2019 21:41
Kirjoittaja sippis82
Ok, eli voi heivata veks sieltä. Koelaudassa ei oo vakkarin viikseä, mut reijät on yhdessä kohtaa missä on ehkä joku semmonen ollut. Kuvista kattonu ni monessa autossa juuri siinä kohtaa on joku viiksi(mittaripaneelin oikeassa yläreunassa).

Re: Scania k113 -95 kaasuvivusto

Lähetetty: 25 Elo 2019 21:55
Kirjoittaja BussMAN
sippis82 kirjoitti: 25 Elo 2019 21:41 Ok, eli voi heivata veks sieltä. Koelaudassa ei oo vakkarin viikseä, mut reijät on yhdessä kohtaa missä on ehkä joku semmonen ollut. Kuvista kattonu ni monessa autossa juuri siinä kohtaa on joku viiksi(mittaripaneelin oikeassa yläreunassa).
Tuo kikkare ? onko jokin servomoottori sähkötulee ja toimintavipu? Ei varmuudella liittyiskö kaasupolkimeen, yleensä
käsikaasu ollut vaijerilla vetonuppi.

Nopeudenrajoitin ilmasylinteri kaasuvivussa konehuoneessa, ohjaboxi jossain ja nopeustunnistus ajopiirturista

Re: Scania k113 -95 kaasuvivusto

Lähetetty: 25 Elo 2019 22:06
Kirjoittaja sippis82
Siis kaasupolkimen yläpuolella on jokin servomoottori, mihin on selvästi mennyt vipu kaasupolkimelta, ei ole enää paikallaan. Käsikaasulle on oma vetonuppi edelleen koelaudassa.

Re: Scania k113 -95 kaasuvivusto

Lähetetty: 25 Elo 2019 22:17
Kirjoittaja BussMAN
sippis82 kirjoitti: 25 Elo 2019 22:06 Siis kaasupolkimen yläpuolella on jokin servomoottori, mihin on selvästi mennyt vipu kaasupolkimelta, ei ole enää paikallaan. Käsikaasulle on oma vetonuppi edelleen koelaudassa.
Vois tuon tulkita vakionopeus säätimeksi, malli jälkiasennus tarvike...

On sähköistä nopeudenrajoitinta mutta ne on asennettu ruiskutuspumpun ( tuli ns jälkiasennusarja mekaanisesti ohj
ruiskutusjärj) vipuun ja toiminta = vaikka pitää kaasunpohjassa rajoitin estääsäädetyn nop ylityksen esim boschin sarja,