Scania k113 vaihteet ei kytkeydy kepistä.
Lähetetty: 09 Huhti 2020 12:02
Hei.
Neuvoa tarvitsisin. Elikkäs Scania K113 carrus 602 star. Vaihteistona 7 lovinen sähkö/paineilmaohjattu manuaali.
Auto seisonut jonkin kuukauden. Lähdetty normaalisti kakkos vaihteella. Päästy noin 30 metriä. Kuului varoitus merkkiääni. Laitettu vapaalle jonka jälkeen ei mennyt vaihteet silmään kepistä. Auto sammutettu ja päävirrat katkaistu. Sen jälkeen taas toimi hetken normaalisti. Sain auton käännettyä. Pihaan päästyäni ei taas toiminut kepistä. Pakkovaihteet eteen toimii normaalisti. Pakki ei. Pakki kytkeytyy vaihdelaatikon päästä, mutta kytkintä nostaessa menee heti vapaalle. Kepistä mikään ei toimi.
Vaihteen siirtäjät liikkuu pakkovaihteilla normaalisti. Selailin tätä foorumia ja löysin keskustelun: Scania K113 vaihteistopulmaa.
Tuolla oli tuollainen vika, josta oli magneetti tippunut. Minkä näköinen tuo alumiini "klöntti" on ja missä sijaitsee. Kuva olisi kiva.
"Lainauksia"
" Eli se siirtäjiin pultattava alumiiniklöntti minkä alla se magneetti on. Scanialla saa vain nelossarjan Hall-anturaa mikä kyllä sopii ja sen kanssa magneetti tulee, ei irtonaisena saa."
"Ja vielä lisäyksenä että se magneetti ei pääse putoamaan minnekään, liimauksesta irtoaa ja tippuu sentin alemmas ja siitä ei anturi sitä enää tunnista".
'Ruuvit on tiukasti kiinni ja se klöntti, näyttäs alumiiniseltä on siinä ihan ehyen näköisenä paikallaan. Vaan ei ole sitten tippaakaan magneettinen kun taas toisessa autossa nappaa iha kunnolla meisseliin.
Ymmärsin että sen alsaklöntin sisällä olis magneetti liimattuna kiinni ja se saattaisi voida sieltä livistää"
Neuvoa tarvitsisin. Elikkäs Scania K113 carrus 602 star. Vaihteistona 7 lovinen sähkö/paineilmaohjattu manuaali.
Auto seisonut jonkin kuukauden. Lähdetty normaalisti kakkos vaihteella. Päästy noin 30 metriä. Kuului varoitus merkkiääni. Laitettu vapaalle jonka jälkeen ei mennyt vaihteet silmään kepistä. Auto sammutettu ja päävirrat katkaistu. Sen jälkeen taas toimi hetken normaalisti. Sain auton käännettyä. Pihaan päästyäni ei taas toiminut kepistä. Pakkovaihteet eteen toimii normaalisti. Pakki ei. Pakki kytkeytyy vaihdelaatikon päästä, mutta kytkintä nostaessa menee heti vapaalle. Kepistä mikään ei toimi.
Vaihteen siirtäjät liikkuu pakkovaihteilla normaalisti. Selailin tätä foorumia ja löysin keskustelun: Scania K113 vaihteistopulmaa.
Tuolla oli tuollainen vika, josta oli magneetti tippunut. Minkä näköinen tuo alumiini "klöntti" on ja missä sijaitsee. Kuva olisi kiva.
"Lainauksia"
" Eli se siirtäjiin pultattava alumiiniklöntti minkä alla se magneetti on. Scanialla saa vain nelossarjan Hall-anturaa mikä kyllä sopii ja sen kanssa magneetti tulee, ei irtonaisena saa."
"Ja vielä lisäyksenä että se magneetti ei pääse putoamaan minnekään, liimauksesta irtoaa ja tippuu sentin alemmas ja siitä ei anturi sitä enää tunnista".
'Ruuvit on tiukasti kiinni ja se klöntti, näyttäs alumiiniseltä on siinä ihan ehyen näköisenä paikallaan. Vaan ei ole sitten tippaakaan magneettinen kun taas toisessa autossa nappaa iha kunnolla meisseliin.
Ymmärsin että sen alsaklöntin sisällä olis magneetti liimattuna kiinni ja se saattaisi voida sieltä livistää"