Sekajuna kirjoitti: ↑08 Elo 2021 20:33
Mikähän se tuonne männän päälle on menny ja mistä?
Jos osais ennakoida, että ei itelle käy samaa.
Turboistahan nuo muruset usein liikkeelle lähtee. Noissa kuvissa tosin näyttää olevan jälkiä isommista palasista, voisko olla jopa tuon männän paloja tai männänrenkaan murusia??? Vesi saa ihmeitä aikaan, jos sitä pääsee männän päälle yhtään enempää. Rempan koon arviointia varten kannattaa nyt tarkastaa männän korkeus kansitasoon nähden, eli onko nestepuristus pannut kiertokangen mutkalle? Sylinteriputken halkeaminen ei liene kyseessä, kun se yleensä tekee jäähdytysjärjestelmään niin suuren paineen, et jotain sieltä puolelta hajoaa?? Jos se välijäähdytinkin on siis ehjänä edelleen?
Miltä sylinterikansi näytti? Onko venttiilien välissä pyörinyt myös murusia, varsinkin imuventtiilin?
tuo näyttää kiinni leikkaantumiselle ja männän rekaan kappaleille eli männän rengas katki eli poikki ja tullut männän ohi tohon päälle. ei muuta kuin mäntä pois ja putki vaihtoon myös mäntä. tai ottaa kiertokanki ja mäntä pois laittaa kansi paikalleen otaa ensin ventiilin nostimet pois ja tulpata suutin putki ja ajaa korjaamolle.
Tämä projekti on nyt saatu onnistuneesti haalattua likemmäs kotia. Eihän tuossa montaa kuukautta mennytkään. Nyt vaan täytyy tehdä sotasuunnitelma kuntoon saattamiseksi kun ei kestä kovin pitkään hallissa seisottaa.
Ihan vaan kuorma-auto ja puomi lainaan ja ei muuta ku lauantai päivää viettämään. Poika istui uskollisesti 150 km. puikoissa vaikka vähän vilpoista olikin. Onneksi ei kovin montaa risteystä ollut matkan varrella niin riitti ranteissa jerkkua käännellä.