Sivuluukut lukkoon?

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Avatar
BlackDog
Kippari
Viestit: 50
Liittynyt: 06 Syys 2023 13:30
Truck: Volvo B10M
Location: Rauma

Re: Sivuluukut lukkoon?

Viesti Kirjoittaja BlackDog »

Mulla p141 ja p119 kahvoja, en nyt heti löytänyt p171 mallia. Enkä tarkoita ettei kaikkiin em. kahvoihin sais uusia lukkoja, mutta vanhoihin ei saa. Ja se vanhan raja jäi epäselvaksi missä muuttuu et saa. Mun bussi 94 ja siinä on monenlaisia kahvoja, mut mihinkään niistä ei sovi noi mulle tulleet uudet lukkosylinterit. Ja voi toki olla et jostain vois saadakkin mut mun konstit loppu. Kysyin Primalta Italiasta ja niitten kautta asioiden helpottamiseksi ohjattiin kyselemään Atoytlta. Ja tämän pidemmälle en päässyt. Näillä eväillä sain kutenkin omaan bussii tarpeellisen määrän toimivia orkkis kahvoja/lukkoja kasaan ja loput kolme korvaan Abloyn pintalukoilla.
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2554
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Sivuluukut lukkoon?

Viesti Kirjoittaja Jule »

Tarkoitin p141, varmaan jokin bittivirhe käynyt näppäimistön ja käden välissä..

ELi siis tuo P141 malliseen kahvaan ei enää saa lukkopesää? Vai onko noiden kahvojen sisäinen rakenne muuttunut jossain tuntemattomassa ajankohdassa?
Avatar
BlackDog
Kippari
Viestit: 50
Liittynyt: 06 Syys 2023 13:30
Truck: Volvo B10M
Location: Rauma

Re: Sivuluukut lukkoon?

Viesti Kirjoittaja BlackDog »

Juuri näin ainakin sen Atoyn miehen mukaan on tapahtunut, että vanhoihin p141 kahvoihin ei saa lukkopesiä. Uusissa rakenne erillainen ja siihen sopii eri lukkopesä, kuin vanhoihin.
Kuvissa näkee eron. Vas. on vanha ja oik. uusi. Ja mulla ainakin kaikki noita vanhanmallisia
Liitteet
20231031_184057.jpg
20231031_184109.jpg
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2554
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Sivuluukut lukkoon?

Viesti Kirjoittaja Jule »

Jees. Mulla kävi sitten tuuri, kun -94 mallinen on uusilla lukoilla. Tai ainakin ne jotka olen tähän mennessä avannut on ollut noita uusia.
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2554
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Sivuluukut lukkoon?

Viesti Kirjoittaja Jule »

Se atoyn koodi on siis 63999P, jolla tulee tuo "uudempi" lukkopesä ja avain. Tai näin ainakin paikallisesta varaosaliikkeestä sain selvitettyä.
Avatar
BlackDog
Kippari
Viestit: 50
Liittynyt: 06 Syys 2023 13:30
Truck: Volvo B10M
Location: Rauma

Re: Sivuluukut lukkoon?

Viesti Kirjoittaja BlackDog »

Jule kirjoitti: 07 Marras 2023 15:14 Se atoyn koodi on siis 63999P, jolla tulee tuo "uudempi" lukkopesä ja avain. Tai näin ainakin paikallisesta varaosaliikkeestä sain selvitettyä.
Juu kyllä tuo koodi on oikea. Mulla on juuri noita 8kpl ylimmääräsenä, et jos tarve :wink:
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2554
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Sivuluukut lukkoon?

Viesti Kirjoittaja Jule »

Kannattaa varmaan laittaa tuonne kauppa osioon ilmo noista.
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2554
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Sivuluukut lukkoon?

Viesti Kirjoittaja Jule »

Se -94 ei sitten ole raja missä lukkomalli vaihtuu, vaan mulla on näköjään vaihdettu osa kahvoista/lukoista.

Rassasin nyt noita, kun mulla se perusongelma on se että lukot on eri avaimilla ja osa tietysti jumissa. Tuon uudenmallisen lukon haitat ei käy vanhaan runkoon myöskään suoraan, koska avain on eri korkeudella n. 0,5mm. Tuon varmaan voi viilata haitoista pois. Vanha haitta ei mahdu uudenmalliseen lukkoon ollenkaan... Tai edellyttää taas viilaamista, mutta leveydestä.
Avatar
BlackDog
Kippari
Viestit: 50
Liittynyt: 06 Syys 2023 13:30
Truck: Volvo B10M
Location: Rauma

Re: Sivuluukut lukkoon?

Viesti Kirjoittaja BlackDog »

No sepäs harmillista. Ei tätä lukkohommaa ainakaan helpoksi ole tehty. Täytyy vaan ottaa opiksi ja olla tosi tarkkana millaisia lukkosylintereitä ittellä on :?
Vastaa Viestiin