Sivu 1/1
talvimatkailu / asuminen
Lähetetty: 04 Helmi 2012 10:04
Kirjoittaja ansa
no tuli tuosta talvitapaamisesta mieleen että moniko on oikeasti liikkunut ja yöpynyt tälläisillä paukkupakkasilla "kulkurissa",itselläni on tuo liikkumisraja jäänyt tuohon -10 asteen paikkeille ,siinä lämmössä ei toki ollut vielä mitään ongelmaa ,kaikki vesi ja muut järjestelmätkin toimivat,viikolla kokeilin webastoja kokeeksi ja kyllähän ne molemmat syttyi joten auton olis kyllä saanut lämpöiseksi.
siis kuinka moni lähtis näillä keleillä asumaan jonnekin tapaamiseen 6a sulakkeen taakse.
Re: talvimatkailu / asuminen
Lähetetty: 04 Helmi 2012 13:49
Kirjoittaja Rosvolinna
Tuo -10 on ollut kylmin keli, jossa Röllissä on tullut yövyttyä. Autosta puolet on rakennettu asumiskäyttöön. Tilaa lämmittää ilmalämpöpumppu ja hyvin on löyly riittänyt puolikkaaseen autoon. Webastolla saa koko korin kyllä lämpimäsi, mutta pakokaasu tunkee sisään. Pitäisi vetää Weban pakoputki katolle.
Primus kaasulämppäri odottaa asennusta...
Re: talvimatkailu / asuminen
Lähetetty: 04 Helmi 2012 15:09
Kirjoittaja Lahti32
Primus + ilp on hyvä yhdistelmä talvella. -17 ollut kovin pakkanen yöreissulla mutta siinä -10 on vielä mukava ulkoillakin. Nyt on -27 ja ei tuu mieleenkään lähteä minnekkään bussilla
Re: talvimatkailu / asuminen
Lähetetty: 08 Helmi 2012 20:58
Kirjoittaja MB1962
Ollaan yöpyilty melko kovillakin pakkasilla, 6kw:n trumatic riittää n.-10 asteeseen, kovemmilla pakkasilla pitää silloin tällöin pöräyttää auton omaa webastoa. jos on saanut tolppapaikan niin akkulaturi on vaan lataillut akkuja. Muuten pitää pyöräyttää agrea ja ladata akkuja, mulla on kolme isohkoa akkulaturia rinnan kytkettynä, akut ei varmaan tykkää kun lykkää virtaa paljon ja äkkiä??
Nyt korjautin ja asensin lisäksi 3,5kw:n ilmawebaston, ei ole vielä testattu miten pärjää 6kw trumatic+3,5kw webasto.
Kovin pakkanen oli varmaan himoksella toissa loppiaisena -25, auton kytkin vain alkoi jäykistyä.
Re: talvimatkailu / asuminen
Lähetetty: 11 Helmi 2012 17:37
Kirjoittaja housetruck
Viime talvena kovimmat pakkaset oli -34 kun lähdettiin taipaleelle mersulla. Tuo on tehty talvikäyttöön, ei turhia ikkunoita, väliseinä, primus, lämmönvaihdin, laivakamina, polttoaineen lämmitin... Joka talvi on maaliskuussa viikko asuttu autossa, monesti joku viikonvaihdekin tammi- helmikuussa. Yöpymiset yleensä omavaraisesti ilman sähköroikkaa.
Re: talvimatkailu / asuminen
Lähetetty: 13 Helmi 2012 00:21
Kirjoittaja Reddewil
En oo kokeiltu kovia kelejä, mutta ilpolla pitää 0-keliin asti, makkarin ovi ei oo paikollaan, joten koko auto pitäs pitää lämpimänä, siihen ei tunnu 6kW ilmawebasto pystyvän, siis lämmön nostoon, kyllä se ylläpitää jonnekki -5 ehkä joka -10 jos kaikkea ilmaa ei ota ulkoa. Auton 22kW webastolla luulen että tarettas -20 jopa alle kelissä, toki n.70L löpön poltolla maksimissaan =)
Ps. missä on 6A sulakkeet? Koitan vältellä. Ajan mieluummin vapaaparkkiin ja pärryytän aggrea...
Re: talvimatkailu / asuminen
Lähetetty: 13 Helmi 2012 16:33
Kirjoittaja ansa
Reddewil kirjoitti:En oo kokeiltu kovia kelejä, mutta ilpolla pitää 0-keliin asti, makkarin ovi ei oo paikollaan, joten koko auto pitäs pitää lämpimänä, siihen ei tunnu 6kW ilmawebasto pystyvän, siis lämmön nostoon, kyllä se ylläpitää jonnekki -5 ehkä joka -10 jos kaikkea ilmaa ei ota ulkoa. Auton 22kW webastolla luulen että tarettas -20 jopa alle kelissä, toki n.70L löpön poltolla maksimissaan =)
Ps. missä on 6A sulakkeet? Koitan vältellä. Ajan mieluummin vapaaparkkiin ja pärryytän aggrea...
no esim. Isokyrö Lukkuhaka niin löytyy noita 6a. sulakkeita ,meillä oli tuo ensimmäinen testiretki tuonne ja yllättäen paikaksi tuli tuollainen 6a paikka, olihan siinä muuten paikallisilla ihmettelemistä kun ilpo päällä ja kahvia moccamasterilla ja silti sulakkeet kesti, tosin silloin vain oli laturi kiinni maasähkös ja muille vermeille virtaa inverttereillä ,siis hupiakustoa mulla 10x225ah ,kestää normi asumista ilpo jääkaappi ja muut tarpeen mukaan melkein 2vrk.ta.