Ei muuta ku onnea hankintaan. Näin Se yleensä menee, halutaan kaikkea mutta hups, yhtäkkiä kelpaa jokin hätäratkaisu. Kyllä Se sitten myöhemmin selviää joutuuko uudestaan ostamaan jotain muunlaista. Toki tarpeet on kaikilla erilaiset ja omatkin tarpeet muuttuvat matkan varrella. Eli alkuperäinen tarve voi olla jopa väärin arvioitu hetken käytön jälkeen. Itsekin hommasin bussin kuukauden kesälomia varten. Niin se vaan on muotoutumassa neljän vuoden ajan tarpeeksi.
Uusimmassa Caravan lehdessä oli juttu miehestä joka laittoi tupperiin lisäeristyksen. Alkoi sellaisessakin tarkenemaan.
O: Talvilämmin matkailu auto yli 12m
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: O: Talvilämmin matkailu auto yli 12m
Tulevaisuus on sähköinen
Re: O: Talvilämmin matkailu auto yli 12m
Näinhän se meneekin. Kun ei ole tarjolla sitä mitä etsii niin otetaan sitten vastaan se mikä on lähinnä sitä.
Tuo nyt valikoitunut auto omaa oikeastaan kaikki kriteerit mitä autolta haettiin. Lähinnä sen tilavuus on vain oleellisesti pienempi, eikä siinä ole saunaa
Mutta arvostan kuitenkin pakastinta, uunia ja kunnollista lämmitystä enemmän kuin isoa tilaa mikä on kylmä kolkko ja sieltä puuttuu uuni, pakastin ja varmuus perille pääsemisestä.
Meillä kuitenkin alusta asti on ollut selkeä näkemys että auton pitää toimia kaikkina vuoden aikoina. Siksi on turha ottaa mitään sellaista mikä ei talvella toimi. Kai sellaisiakin autoja on olemassa mitä kaivattaisiin mutta ne eivät vain ole myynnissä. Tai eivät ole myynnissä ainakaan mihinkään järkevään hintaan.
Kyllähän tämän jo aiemmista kokemuksista tietää että väliaikainen ratkaisuhan tästä tuli. Väliaikaiset ratkaisut on kuitenkin siitä kivoja että niiden avulla voi pyristellä aina eteenpäin ja saa lisää aikaa sen paremman ratkaisun toteuttamiseen.
Ehkäpä se seuraava ratkaisu sitten syntyy omin pienin kätösin. Sehän se alkuperäinen ajatus olikin, mutta jossain vaiheessa keksittiin että olisiko niitä valmiina. Ei ollut.
Tuo nyt valikoitunut auto omaa oikeastaan kaikki kriteerit mitä autolta haettiin. Lähinnä sen tilavuus on vain oleellisesti pienempi, eikä siinä ole saunaa

Mutta arvostan kuitenkin pakastinta, uunia ja kunnollista lämmitystä enemmän kuin isoa tilaa mikä on kylmä kolkko ja sieltä puuttuu uuni, pakastin ja varmuus perille pääsemisestä.
Meillä kuitenkin alusta asti on ollut selkeä näkemys että auton pitää toimia kaikkina vuoden aikoina. Siksi on turha ottaa mitään sellaista mikä ei talvella toimi. Kai sellaisiakin autoja on olemassa mitä kaivattaisiin mutta ne eivät vain ole myynnissä. Tai eivät ole myynnissä ainakaan mihinkään järkevään hintaan.
Kyllähän tämän jo aiemmista kokemuksista tietää että väliaikainen ratkaisuhan tästä tuli. Väliaikaiset ratkaisut on kuitenkin siitä kivoja että niiden avulla voi pyristellä aina eteenpäin ja saa lisää aikaa sen paremman ratkaisun toteuttamiseen.
Ehkäpä se seuraava ratkaisu sitten syntyy omin pienin kätösin. Sehän se alkuperäinen ajatus olikin, mutta jossain vaiheessa keksittiin että olisiko niitä valmiina. Ei ollut.
- Matkamese
- Ajoneuvos
- Viestit: 799
- Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
- Truck: Haaveissa taas
- Location: Kuusankoski
- Member id: 065
Re: O: Talvilämmin matkailu auto yli 12m
Tervetuloa foorumille.
Alussa, kun ei ole mitään konkreettista eli sitä projektia pihalla (onnekkaimmilla on lämmin talli rakentelua varten) on erittäin mukavaa suunnitella ja pähkäillä sitä omaa kulkinettaan. Monella saattaa olla jo visio päässä tai jopa paperilla tai bitteinä. Itselläni ei ollut kummoista näkemystä, kun en tiennyt linja-autoista mitään. Jo pelkästään tekniikan eroavaisuuksien selville ottaminen oli oma, mutta mielenkiintoinen projekti. Sitten on tuo asunto-osan rakentelu, jossa kukin tekee mitä osaa tai sitten teettää jollakin joka osaa. Alustan tekniikassakin saattaa olla ammattilaisen apu joskus se halvin tapa saada homma tehtyä, mutta tämä sinulle varmaan on aivan selvää.
Jos tuota sinun projektiasi ajattelee niin se on kyllä keskivertoa vaativampi. Toki onhan siihen lopputulokseen pääsyyn useita keinoja. Totta on, mitä kirjoitat venepuolen varusteista. Olen itsekin huomannut, että veneeseen suunnitellut varusteet on usein paljon laadukkaampia kuin mitä tuppereihin tarjotaan vakiona. Tuppereidenkin varustetaso on alkanut nousta, mutta niin on hinnatkin. Vastaavan tasoinen bussialustainen maksaakin sitten jo aivan muuta. Jos raha ei ole ongelma niin kaikki on mahdollista. Kuitenkin aika monella tuo raha määrää sen varustetason. Tai ehkä oma vaatimustaso on juuri sellainen mihin on varaa. Silloin ainakin saa mitä on haaveillutkin.
Tässä harrasteessa (joillekin jopa elämäntapa) on se hyvä puoli, että laitteita on laidasta laitaan eikä ketään väheksytä, jos jonkun bussissa on sitä kirppiskamaa. Mutta kaikki osaa antaa arvoa laadukkaalle oman käden jäljelle tai olipa sitten kaupasta valmiiksi ostettua. Ainakin näin olen itse kokenut tämän porukan. En lähde tuomitsemaan karavaanareitakaan, jotka viihtyvät karavaanialueilla tuppereissaan.
Monen peruskaravaanarin kanssa keskusteltuani on tullut esiin aito ihailu meitä kylähulluja kohtaan.
Kaikilla ei vaan ole mahdollisuutta syystä tai toisesta tehdä samoin.
Ahtaus tuppereissa on meilläkin syy, miksi koko porukalla ei olla viitsitty lähteä yön yli reissuille. Päivämatkat kuitenkin sujuu mukavammin kuin henkilöautossa. Bussissa olisi jo ruhtinaallisesti tilaa.
Sellaista olin tekemässä, mutta sillä erää paukut loppuivat kesken, kun oli kaikkea muutakin huomioon otettavaa. Vaikka projekti ottikin aikalisän, on se (projekti) ollut mielessä koko ajan. Kehdattiin tulla tupperillakin Kylähullujen kauden päätökseen. Siellä sai vaan lisää tuulta purjeisiin projektin suunnitteluun
Alussa, kun ei ole mitään konkreettista eli sitä projektia pihalla (onnekkaimmilla on lämmin talli rakentelua varten) on erittäin mukavaa suunnitella ja pähkäillä sitä omaa kulkinettaan. Monella saattaa olla jo visio päässä tai jopa paperilla tai bitteinä. Itselläni ei ollut kummoista näkemystä, kun en tiennyt linja-autoista mitään. Jo pelkästään tekniikan eroavaisuuksien selville ottaminen oli oma, mutta mielenkiintoinen projekti. Sitten on tuo asunto-osan rakentelu, jossa kukin tekee mitä osaa tai sitten teettää jollakin joka osaa. Alustan tekniikassakin saattaa olla ammattilaisen apu joskus se halvin tapa saada homma tehtyä, mutta tämä sinulle varmaan on aivan selvää.
Jos tuota sinun projektiasi ajattelee niin se on kyllä keskivertoa vaativampi. Toki onhan siihen lopputulokseen pääsyyn useita keinoja. Totta on, mitä kirjoitat venepuolen varusteista. Olen itsekin huomannut, että veneeseen suunnitellut varusteet on usein paljon laadukkaampia kuin mitä tuppereihin tarjotaan vakiona. Tuppereidenkin varustetaso on alkanut nousta, mutta niin on hinnatkin. Vastaavan tasoinen bussialustainen maksaakin sitten jo aivan muuta. Jos raha ei ole ongelma niin kaikki on mahdollista. Kuitenkin aika monella tuo raha määrää sen varustetason. Tai ehkä oma vaatimustaso on juuri sellainen mihin on varaa. Silloin ainakin saa mitä on haaveillutkin.
Tässä harrasteessa (joillekin jopa elämäntapa) on se hyvä puoli, että laitteita on laidasta laitaan eikä ketään väheksytä, jos jonkun bussissa on sitä kirppiskamaa. Mutta kaikki osaa antaa arvoa laadukkaalle oman käden jäljelle tai olipa sitten kaupasta valmiiksi ostettua. Ainakin näin olen itse kokenut tämän porukan. En lähde tuomitsemaan karavaanareitakaan, jotka viihtyvät karavaanialueilla tuppereissaan.
Monen peruskaravaanarin kanssa keskusteltuani on tullut esiin aito ihailu meitä kylähulluja kohtaan.
Kaikilla ei vaan ole mahdollisuutta syystä tai toisesta tehdä samoin.
Ahtaus tuppereissa on meilläkin syy, miksi koko porukalla ei olla viitsitty lähteä yön yli reissuille. Päivämatkat kuitenkin sujuu mukavammin kuin henkilöautossa. Bussissa olisi jo ruhtinaallisesti tilaa.
Sellaista olin tekemässä, mutta sillä erää paukut loppuivat kesken, kun oli kaikkea muutakin huomioon otettavaa. Vaikka projekti ottikin aikalisän, on se (projekti) ollut mielessä koko ajan. Kehdattiin tulla tupperillakin Kylähullujen kauden päätökseen. Siellä sai vaan lisää tuulta purjeisiin projektin suunnitteluun

Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: O: Talvilämmin matkailu auto yli 12m
Varmuus perille pääsemisestä? Mitä tarkoittaa?
Kyllä sitä aina perille pääsee. Kunhan on riittävän yksinkertaista kulkupeliä alla. Kahdesti oon jäänyt tielle, VW Touranin 07 moottorin hajottua täysin 600 kilsan päässä kotoa. Mersun laatikko hajosi kanssa mutta, kummallakin kerralla matkaa mentiin maaliin, volkkarilla yhdellä pytyllä merkkihuoltoon ja mersulla ykkönen silmässä tienlaitaa 60 kilsaa veholle. Molemmilla kerroilla kustannusarviot ylittivät 5000 € jolloin on tuo suhtautuminen saksalaisautoihin mennyt vähän epäileväksi. Jatkan jenkeillä ja Volvoilla eikä tielle jäädä. Paitsi tosiaan jättihän Se S80 Volvokin kun kone huoneessa lymyili VAG moottori josta katkesi pumpun remmi ennen aikojaan.
no meni kyllä kauas alkuperäisestä aiheesta.
Kyllä sitä aina perille pääsee. Kunhan on riittävän yksinkertaista kulkupeliä alla. Kahdesti oon jäänyt tielle, VW Touranin 07 moottorin hajottua täysin 600 kilsan päässä kotoa. Mersun laatikko hajosi kanssa mutta, kummallakin kerralla matkaa mentiin maaliin, volkkarilla yhdellä pytyllä merkkihuoltoon ja mersulla ykkönen silmässä tienlaitaa 60 kilsaa veholle. Molemmilla kerroilla kustannusarviot ylittivät 5000 € jolloin on tuo suhtautuminen saksalaisautoihin mennyt vähän epäileväksi. Jatkan jenkeillä ja Volvoilla eikä tielle jäädä. Paitsi tosiaan jättihän Se S80 Volvokin kun kone huoneessa lymyili VAG moottori josta katkesi pumpun remmi ennen aikojaan.
no meni kyllä kauas alkuperäisestä aiheesta.
Tulevaisuus on sähköinen