O: B10M harvempi perä

Myy, osta, vaihda
Avatar
pakolu
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Helmi 2017 14:22
Truck: B10M '98 Libris
Location: Virrat

O: B10M harvempi perä

Viesti Kirjoittaja pakolu »

Haussa olisi harvempi perä kirjastoautoon. Nyt paikalla on EV85 4.25.
Matkavauhdin kierroksia olis kiva vähän saada alemmas.

Jostain luin että tuossa boorit muuttuis jostain vuosimallista alkaen. Onko tarkempaa tietoa?
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: O: B10M harvempi perä

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Millä vaihteistolla auto on?
Miihhali
Rattimajuri
Viestit: 181
Liittynyt: 12 Tammi 2015 18:34
Truck: Scania Scala L94
Location: Kihniö
Paikkakunta: Kihniö

Re: O: B10M harvempi perä

Viesti Kirjoittaja Miihhali »

Sama homma tehtiin omaan edelliseen, siinä oli muistaakseni 4.87 ja tilalle vaihtui 3.56. Ei mikään mahdoton homma ole tehdä ja vaikutus oli kyllä positiivinen.

Oma perä löytyi FL10 kuormurista ja meidän bussissa oli ZF 6 lovinen laatikko. Boorituksen muuttumisesta ei tietoa, omakin kun oli - 89 mallinen.
Avatar
pakolu
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Helmi 2017 14:22
Truck: B10M '98 Libris
Location: Virrat

Re: O: B10M harvempi perä

Viesti Kirjoittaja pakolu »

Melko oleellista tietoa unohtui mainita.. vaihteistona tuossa on EGS8. Ja auto on '98.
Avatar
pakolu
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Helmi 2017 14:22
Truck: B10M '98 Libris
Location: Virrat

Re: O: B10M harvempi perä

Viesti Kirjoittaja pakolu »

Vaihdoin vetäviinkin 315/80 renkaat mutta ei siitä ollut vielä tarpeeksi apua. Joku 85-88km/h on siinä vihreän kierrosalueen ylärajalla ja paras vetoalue on selvästi alle tuon. Miellyttävin auto on siinä 80 tai pari km/h alle. 90km/h vauhdissa sitten jo mielestäni huutaa ja silloin kuulee virtauksen polttoainetankissakin.
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: O: B10M harvempi perä

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

pakolu kirjoitti: 22 Syys 2021 23:09 Vaihdoin vetäviinkin 315/80 renkaat mutta ei siitä ollut vielä tarpeeksi apua. Joku 85-88km/h on siinä vihreän kierrosalueen ylärajalla ja paras vetoalue on selvästi alle tuon. Miellyttävin auto on siinä 80 tai pari km/h alle. 90km/h vauhdissa sitten jo mielestäni huutaa ja silloin kuulee virtauksen polttoainetankissakin.
Vaikuttais paikallisbussin välitykseltä onko kierrokset 8 kympissä 1700 luokkaa (ajoa alue sopivin on max 80 km/ h, ) varmaan välitys 3 luokassa olis sopiva, tais harvin olla 2,7 tai alle ,, oletettavasti uudemmissa ”tilausajobusseissa”/ pikavuoro ts 100 km/ h autoissa.
Avatar
pakolu
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Helmi 2017 14:22
Truck: B10M '98 Libris
Location: Virrat

Re: O: B10M harvempi perä

Viesti Kirjoittaja pakolu »

Melko lähellä tuota kierrokset/nopeus on juu. Kirjastoauton perusongelma. Joku kolmosella alkava siihen tarttis löytää.
Miihhali
Rattimajuri
Viestit: 181
Liittynyt: 12 Tammi 2015 18:34
Truck: Scania Scala L94
Location: Kihniö
Paikkakunta: Kihniö

Re: O: B10M harvempi perä

Viesti Kirjoittaja Miihhali »

Avatar
pakolu
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Helmi 2017 14:22
Truck: B10M '98 Libris
Location: Virrat

Re: O: B10M harvempi perä

Viesti Kirjoittaja pakolu »

No perkules. Täytyypä seurailla tuota. Kiitos.
Vastaa Viestiin