Tuoretta tietoa ammattikuljettajadirektiivistä ja piirturin

Keskustelua ajoneuvojen katsastusmääräyksistä, -vaatimuksista ja lakipykälistä
Janezki88
Kokenut kuljettaja
Viestit: 88
Liittynyt: 30 Elo 2012 17:54
Truck: VW LT35
Location: Vantaa
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuoretta tietoa ammattikuljettajadirektiivistä ja piirtu

Viesti Kirjoittaja Janezki88 » 13 Heinä 2016 21:15

"FC Espoon C14-juniorijalkapalloilijat pelimatkalla Tampereelle"

Jännä juttu, vielä nykypäivänä joutuu pelaajat menemään paikanpäälle pelaamaan. Luulisi että se pelaaminen onnistuis aivan hyvin Espoosta käsin ku näkyyhän tuo liikkuvassa autossaki sujuvan :lol:

Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 687
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: MB Sprinter 2.9D -00
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Tuoretta tietoa ammattikuljettajadirektiivistä ja piirtu

Viesti Kirjoittaja Matkamese » 10 Elo 2016 19:11

Kiitos Lahti32 asian aktiivisesta edistämisestä. Tuo liikennekaari on vielä luonnosasteella, vaikka sitä kyllä kovalla kiireellä touhutaan kasaan. Lainvoimaa sillä ei vielä ole tietenkään, mutta jos tuollaisena menee läpi lainsäätämisvaiheesta niin erinomainen juttu. Vaalitkin on vielä kaukana ja vain hallituksen kaatuminen, ministerin vaihtuminen tai änkyrät Eduskunnassa tuon voivat kaataa. Virkamiehet kuitenkin jo tuota sorvaavat kuten mainittu ja nopealla aikataululla tuota ajetaan voimaan, olikohan jo 2017 tavoitteena?

Tuo urheiluseura on myös mielenkiintoinen tapaus, kyseessä on aatteellinen toiminta, esim. nuorisokasvatustyö. Kuljetustoiminta on siihen liittyvää, ei-kaupallista toimintaa, varsinkin jos kuljettaja ei saa palkkaa ajostaan. Tämä on minun tulkintani. Viranomaisilla saattaa olla eri tulkinta, mutta tuo liikennekaari voi laittaa asiat uusiksi. Kuljettajien ajo-oikeutta säädellään terveydentilaa seuraamalla, joten ei tuossa pitäisi mitään ristiriitaa olla sillä onko kuski työelämässä vai eläkkeellä.

Itselläni on ajo-oikeuden suhteen paperit sisällä Trafissa eikä sieltä ole mitään kuulunut, kun viimeksi tarkistin alle kuukausi sitten omat tiedot Trafin sivuilta, ei mitään muutosta ollut tapahtunut, joten saanen ajaa edelleen D1-ajokortin edellytyksin pienoislinja-autoa.

Ei ollut kummoinen homma tuo lääkärintodistuksen haku 55v. täytettyäni, lääkäri suullisesti kyseli asioita, mm. onko ollut huimausta :) ja muuta tärkeää. Työterveyshuolto on samalla lääkäriasemalla, joten sieltä tuoreet tiedot oli helppo saada ilman "purkkiin kusemista".
Todistus kustansi muostaakseni noin 80€. Ei edes tarvinnut itse toimittaa sitä mihinkään vaan lääkäri laittoi sen sähköisesti suoraan poliisille ja toinen kappale meni Trafiin postitse.
Kysykäähän muutkin ko. todistusta tarvitsevat ensiksi työterveyshuollostanne, saattaa säästää ihan rahaa. Kuljettajina ammatikseen toimivat saavat ilmeisesti tämän työnantajan piikkiin?
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.

Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 687
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: MB Sprinter 2.9D -00
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Tuoretta tietoa ammattikuljettajadirektiivistä ja piirtu

Viesti Kirjoittaja Matkamese » 10 Elo 2016 19:17

Janezki88 kirjoitti:"FC Espoon C14-juniorijalkapalloilijat pelimatkalla Tampereelle"

Jännä juttu, vielä nykypäivänä joutuu pelaajat menemään paikanpäälle pelaamaan. Luulisi että se pelaaminen onnistuis aivan hyvin Espoosta käsin ku näkyyhän tuo liikkuvassa autossaki sujuvan :lol:
Kaikkea ei pysty vielä tekemään etänä. Sitä ei digitaalisen maailman lumoissa olevat aina ymmärrä.
Ihan sama juttu kun puhutaan työpäivästä tai työviikosta, kuinka perjantaina suomalaiset lähtee viettämään viikonloppua. Ihan kaikki ei lähde, koska kaikki ei tee 8-16 työpäivää ma-pe.

Meni OT:ksi, mutta ei sentään leikinlaskuksi 8) :lol:
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.

mikko
Ajoneuvos
Viestit: 928
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: Tuoretta tietoa ammattikuljettajadirektiivistä ja piirtu

Viesti Kirjoittaja mikko » 10 Elo 2016 22:29

Matkamese kirjoitti:Tuo urheiluseura on myös mielenkiintoinen tapaus, kyseessä on aatteellinen toiminta, esim. nuorisokasvatustyö. Kuljetustoiminta on siihen liittyvää, ei-kaupallista toimintaa, varsinkin jos kuljettaja ei saa palkkaa ajostaan. Tämä on minun tulkintani.
Joo. Ei ole monestikaan ammattimaista hommaa, mut vielä vähemmän yksityistä.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.

Vastaa Viestiin