Kävin naapurissa

Matkailukokemuksia kulkurilla
Elhenriko
Kuski
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Tammi 2019 12:57
Location: Loviisa

Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja Elhenriko »

Tankaamassa oli edullista 0.67€/L ja 375L meni ainetta bussiin. Tarkoitan venäjällä sitten. Ei ruotsi tai eesti. Hyvät tiet viipuurin ja mukavat raja/tulli miehet/naiset. Jostain syystä naureskeli vaan kuin oltiin kahdestaan meidän "bussissa".
Avatar
setrailija
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Truck: M-B 416
Location: Joutseno

Re: Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja setrailija »

Moi
Jos se on rekisteröity linja-autoksi niin vähintään kolmehenkilöä pitää olla mukana molempiinsuuntiin sama määrä tai sitten noutolupa. 400 litraahan sitä saa olla mukana suomen tullin mukaan.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
Elhenriko
Kuski
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Tammi 2019 12:57
Location: Loviisa

Re: Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja Elhenriko »

Minulla lukee M1 henkilöauto papruissa. miten ne mittaa kuinka paljon tankkaan jne?
Kotilo
Kippari
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Loka 2013 21:39
Location: Eno

Re: Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja Kotilo »

Mitenkä ne suhtautuu tänä päivänä näihin bussin näkösiin ja kokosiin henkilöautoihin? Pitääkö olla jotain erikoispapruja vai meneekö perus vihreällä kortilla? Houkuttas itteäkin kun ei tuonne rajalle nyt ole täältä Joensuusta kovinkaan pitkä matka.
Reissureki
Rattiamiraali
Viestit: 421
Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
Truck: Scania L113
Location: Ii

Re: Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja Reissureki »

Seikkaperäänen selostus siitä, miten naapuri suhtautuu raskaaseen henkilöliikenteeseen:
http://menolippumihinvain.blogspot.com
Elhenriko
Kuski
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Tammi 2019 12:57
Location: Loviisa

Re: Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja Elhenriko »

En nyt osaa sanoa miten suhtautuu.?? Mutta hyvin meni ja käyn uudestaan kuin tarvii tankata ja jään yöksi niin saa tuoda vaikka litran stolasnaijaa tai jotain.
Reissureki
Rattiamiraali
Viestit: 421
Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
Truck: Scania L113
Location: Ii

Re: Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja Reissureki »

Eli ei mitään onkelmaa tuosta M1 luokasta?
eagless
Ajoneuvos
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja eagless »

Mitenkähän nykyään on ruottissa tuo lämmitys öljjy logskattan tai jotain sinnepäin?

Aikoinaan dieselautoilla ajoin kun oli halpaa ja sehän on ruottin polttoöljyä mutta väri tais olla vihreää niin ei testeissä näy löpönä.

Nykyään en tiedä hinnasta ja verokäytännöstä.
Avatar
Timppa
Ajoneuvos
Viestit: 511
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Carrus 602 B 10 M
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Ymmärsin venäjän tullissa että linja-autolla pitää olla liikennelupa eli bussifirma , paikalla oli useita tullivirkailijoita pohtimassa päästääkö venäjän puolelle , ei päästäneet. En tiedä mitä vaikutti kun bussissa omistajana minä ja haltijana minun yritys ?
Elhenriko
Kuski
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Tammi 2019 12:57
Location: Loviisa

Re: Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja Elhenriko »

Eli ei mitään onkelmaa tuosta M1 luokasta?
Ei siinä sen kumempaa muutakuin meet "ulkokoppiin" eikä sisälle ilmoitaa että tuut / lähdet? Miilissi kätteli ja naurahti ja toivotti hyvää matkaa :). Suomen puolella ei ollut edes innokasta tullimiestä edes? ehkä kävi säkä?
Niin ja minulla oli viellä vanha rekisteriote (eli ei minun nimessä) Ja suomen puolella oli vaan ähhh kyllä ne päästää. Harvemmin bussin kuskit omistaa bussia mitä ne ajaa jne jne.. Leppoisesti meni kuiteskin koko matka, Pelkäsi turhaan kaikkea mistä puhutuaan ja huhutaan.
Ja jos haluatte niin voin käydä tankkamassa teidän linjurit minulta on tästä 109km tankkauspisteelle. Toki saatte maksaa ihan itse naftanne :). Ei tarvitse kuin valtakirja ja se yksi lappu täyttää. Ei kai se laitonta ole? Ja kuhan teidän kulkuneuvossa ei ole mitään hämärää.
Elhenriko
Kuski
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Tammi 2019 12:57
Location: Loviisa

Re: Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja Elhenriko »

aii niin timppa ei minulla ole linjaautoa vaikka näyttääkin siltä ihan vaan henkilöauto 12m :).
Kotilo
Kippari
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Loka 2013 21:39
Location: Eno

Re: Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja Kotilo »

Pitää sitten varmaan harkita isompaa "tankkiautoa" kun tuo vanin 200 l tankki alkaa tuntumaan pieneltä :)
matkalintta
Rattiamiraali
Viestit: 331
Liittynyt: 10 Heinä 2013 23:36
Location: Sonkajärvi
Member id: 171

Re: Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja matkalintta »

Löytyy joutilaana 400 litran peilari...
Yläsavolainen kylähullu ja ajaa ransetilla... = umpihullu
Avatar
jämä
Kuski
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Helmi 2018 14:27
Truck: scania k92 -89
Location: Imatra

Re: Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja jämä »

minäkin olen käynyt jo useamman kerran naapurissa tankaamassa ton linjurin joka on henkilö-auto ja joka kerta on erillainen tulli tarkastaa mennessa venäjän pojat ovat kiinnostuneita ja sama tullessa viimeksi viime viikolla 4h venäjän tullissa pois tullessa .milloin mitäkin välillä läpivalaistaan ja välillä jotain muuta joskus menee ihan hyvinkin . :lol:
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja neppi »

Pystyyks sitä toimintaa vielä nopeuttaa sillä, että unohtaa rajamiehen nähden mehupurkin ja suklaalevyn siihen sen eteen keskikäytävälle? Mäku en polta ni ei oo kartsaa antaa...
Avatar
jämä
Kuski
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Helmi 2018 14:27
Truck: scania k92 -89
Location: Imatra

Re: Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja jämä »

ei ne enään ole lahjottavissa voi han sitä tietysti kaikkea kokeilla mutta ei välttämättä ainakaan nopeuta.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Kävin naapurissa

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Kyllä niihin suklaalevy tehoaa, ainakin viimeksi junassa keskustelua, naispuolinen virkailija saapui hyttiin:

Hei, önk thylatava?
Ei.
(Täti huomaa suklaalevyn pöydällä)
Voiko ota?
Voi ottaa.
Kitus!

Kukaan ei enempää kysellyt
Tulevaisuus on sähköinen
Vastaa Viestiin