Lahtikko kävi Brnossa
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Lahtikko kävi Brnossa
Me ollaan useampi vuosi harrasteltu aktiivisesti koiranäyttelyissä käyntiä ja on jo perinteeksi muodostunut, että syys-lokakuun vaihteessa ollaan Liettuassa Palangassa järjestettävässä kolmepäiväisessä näyttelyssä.
Tapahtuma pidetään paikallisella leirintäalueella ja viime syksynä alettiin tuumimaan, että josko harrastettaisiin elämysmatkailua ja tempaistaisiin seuraava reissu bussilla. Hotelleissa koiramaksujen hinnat ampuvat läpi katon ja oikeasti ihmiset yöpyvät jo halvemmalla kuin koirat. Tämä yhdistettynä siihen, että huoneet ovat oikeasti todella pieniä ja koiria alkaa olla jo monta, niin meinaa olla jo ahdastakin.
Kevätpuolella sitten hoksattiin, että Palangan viikonlopusta seuraavalla viikolla on Brnossa Tsekissä World Dog Show, eli maailman voittaja-näyttely.
Sellaisessa ei ole vielä käyty, joten siitä se ajatus sitten lähti..
Hommaa siis suunniteltiin hyvinkin puolisen vuotta ja silti tuli kiire Silläviisiin, että laiva lähti tiistaina 21.9 niin edellisenä päivänä väänneltiin vielä parempia vetopyöriä vanteille.
Hommahan herätti jo suunnitteluasteella tuttavapiirissä kulmien kohottelua, omien neljän koiran lisäksi mukaan otettaisiin kaksi vierasta, eli yhteensä kuusi koiraa kahdella käsiparilla, mukaan vielä neljän vanha muksu ja matkaa melkein kaksi tuhatta kilometriä yli neljäkymmentä vuotta vanhalla ja reilut puolitoista miljoonaa ajetulla linja-autolla. Mikä muka voisi mennä vikaan
No tiistaina oltiin Vuosaaressa hyvissä ajoin kymmenen maissa aamulla ottamassa "vieraat" koirat kyytiin ja pakkaamassa niiden tarvitsemat tavarat vielä autoon.
Pieni tappelu lähtöselvityksessä kun virkailijan mielestä lippu olisi pitänyt varata linja-autolle vaikka lahtikko on matkailuauto ja lippua varatessa on rautalangasta väännetty millainen peli on kyseessä. Lopputulemana virkailija myönsi virheen olevan heidän ja muutti varauksen heille sopivaksi ilman lisämaksua.
Hauskaa sinällään, että kuka nyt ylipäätään varaisi linja-autolle matkaa rahtilaivaan johon ei pääse kyytiin muuten kuin autokannen kautta
Sitten ei muuta kuin auto laivaan ja ylös syömään lounasta.
Kolmen tunnin päästä oltiin Muugassa ja ei muuta kuin ruuhkaiselle Tallinnan kehätielle, ensitilassa pysähdyttiin tankkaamaan ja ulkoiluttamaan koiria. Nafta on jo Tallinnan liepeillä hyvinkin 20-30 senttiä halvempaa kuin Suomessa joten jätettiin tietoisesti tankkaus lahden eteläpuolelle.
Laivasta lähtiessä juuri ennen lähtöä vaihtamani laturin hihnat alkoivat luistaa ikävä kuuloisesti, kaasuttamalla pitoja kuitenkin löytyy ja arvaan hihnojen hakeneen paikkaansa sen verran, että kiristys on tarpeen. Asia ei mielestäni ole akuutti joten päätän tehdä sen yöpymisen yhteydessä joko illalla tai sitten aamusta ennen lähtöä.
Keli on kolean syksyinen ja välillä satelee vähän vettäkin kun teemme matkaa kohti Pärnua. Lahtikko nielee tietä totutun kevesti, en lakkaa varmaan milloinkaan ihmettelemästä näin vanhan auton hyvää ajettavuutta, ääntä kun saisi vähemmäksi ja vetoisuuden pois niin ajamisen kannalta ei olisi minkäänlaista moitteen sijaa.
Pärnun nurkilla on hyviä leveitä bussipysäkkejä, joten otamme nopean varikkopysähdyksen ja tarkistan, että vetopyörien mutterit ovat pysyneet kireällä.
Pärnusta jatkamme matkaa kohti Latviaa jossa on tarkoitus viettää ensimmäinen yö pienellä leirintäalueella..
Jatkuu myöhemmin, nyt pitää lähteä lämmittämään saunaa
Tapahtuma pidetään paikallisella leirintäalueella ja viime syksynä alettiin tuumimaan, että josko harrastettaisiin elämysmatkailua ja tempaistaisiin seuraava reissu bussilla. Hotelleissa koiramaksujen hinnat ampuvat läpi katon ja oikeasti ihmiset yöpyvät jo halvemmalla kuin koirat. Tämä yhdistettynä siihen, että huoneet ovat oikeasti todella pieniä ja koiria alkaa olla jo monta, niin meinaa olla jo ahdastakin.
Kevätpuolella sitten hoksattiin, että Palangan viikonlopusta seuraavalla viikolla on Brnossa Tsekissä World Dog Show, eli maailman voittaja-näyttely.
Sellaisessa ei ole vielä käyty, joten siitä se ajatus sitten lähti..
Hommaa siis suunniteltiin hyvinkin puolisen vuotta ja silti tuli kiire Silläviisiin, että laiva lähti tiistaina 21.9 niin edellisenä päivänä väänneltiin vielä parempia vetopyöriä vanteille.
Hommahan herätti jo suunnitteluasteella tuttavapiirissä kulmien kohottelua, omien neljän koiran lisäksi mukaan otettaisiin kaksi vierasta, eli yhteensä kuusi koiraa kahdella käsiparilla, mukaan vielä neljän vanha muksu ja matkaa melkein kaksi tuhatta kilometriä yli neljäkymmentä vuotta vanhalla ja reilut puolitoista miljoonaa ajetulla linja-autolla. Mikä muka voisi mennä vikaan
No tiistaina oltiin Vuosaaressa hyvissä ajoin kymmenen maissa aamulla ottamassa "vieraat" koirat kyytiin ja pakkaamassa niiden tarvitsemat tavarat vielä autoon.
Pieni tappelu lähtöselvityksessä kun virkailijan mielestä lippu olisi pitänyt varata linja-autolle vaikka lahtikko on matkailuauto ja lippua varatessa on rautalangasta väännetty millainen peli on kyseessä. Lopputulemana virkailija myönsi virheen olevan heidän ja muutti varauksen heille sopivaksi ilman lisämaksua.
Hauskaa sinällään, että kuka nyt ylipäätään varaisi linja-autolle matkaa rahtilaivaan johon ei pääse kyytiin muuten kuin autokannen kautta
Sitten ei muuta kuin auto laivaan ja ylös syömään lounasta.
Kolmen tunnin päästä oltiin Muugassa ja ei muuta kuin ruuhkaiselle Tallinnan kehätielle, ensitilassa pysähdyttiin tankkaamaan ja ulkoiluttamaan koiria. Nafta on jo Tallinnan liepeillä hyvinkin 20-30 senttiä halvempaa kuin Suomessa joten jätettiin tietoisesti tankkaus lahden eteläpuolelle.
Laivasta lähtiessä juuri ennen lähtöä vaihtamani laturin hihnat alkoivat luistaa ikävä kuuloisesti, kaasuttamalla pitoja kuitenkin löytyy ja arvaan hihnojen hakeneen paikkaansa sen verran, että kiristys on tarpeen. Asia ei mielestäni ole akuutti joten päätän tehdä sen yöpymisen yhteydessä joko illalla tai sitten aamusta ennen lähtöä.
Keli on kolean syksyinen ja välillä satelee vähän vettäkin kun teemme matkaa kohti Pärnua. Lahtikko nielee tietä totutun kevesti, en lakkaa varmaan milloinkaan ihmettelemästä näin vanhan auton hyvää ajettavuutta, ääntä kun saisi vähemmäksi ja vetoisuuden pois niin ajamisen kannalta ei olisi minkäänlaista moitteen sijaa.
Pärnun nurkilla on hyviä leveitä bussipysäkkejä, joten otamme nopean varikkopysähdyksen ja tarkistan, että vetopyörien mutterit ovat pysyneet kireällä.
Pärnusta jatkamme matkaa kohti Latviaa jossa on tarkoitus viettää ensimmäinen yö pienellä leirintäalueella..
Jatkuu myöhemmin, nyt pitää lähteä lämmittämään saunaa
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Illan suussa saavuttiin Latviaan Salacgrivaan Kapteinu ósta leirintäalueelle.
Ihan kiva paikka varmaan 200metriä täytyy poiketa via balticalta ja saman verran on matkaa meren rantaan.
Paikat on nurmikolla, mutta pohjalla on kovaa joten kestää ainakin kuivalla aikaa ajaa isollakin autolla.
Hiljaista oli, ei ketään muita yöpyjiä meidän lisäksi.
Aamulla käytiin ulkoiluttamassa koirat rannalla.
Aamupalan jälkeen kiristelin ne laturin remmit ja varoiksi taas kävin pyöränpultit läpi.
Sitten taas tien päälle kohti Liettuaa, tarkoitus oli ehtiä illaksi Palangaan, että jäisi yksi vapaapäivä käydä rannalla ihmettelemässä ja ihan vaan viettää aikaa.
Poliisi loi kohta lähdön jälkeen tuiman katseen meihin kun räjäytin liki seitsemääkymppiä vastaan viidenkympin rajoituksella, ei onneksi johtanut jatkotoimiin ja pysyy taas paremmin mielessä, että paikalliset ei turhaan vilkuttele pitkiä valoja
Riikan ohi kannattaa ilman muuta kiertää Salaspilsin kautta, eli siitä patoa myöten menevää ohitustietä. Jos sitten ei välttämättä juuri halua mennä kaupunkiin. Me ei haluttu ja nykyään tämä ohotustiekin alkaa olla hyvässä kunnossa kun oli juuri uusittu asfalttia.
Liettuan puolelle saavuttaessa tiestö huononee tasaisesti etelään päin mennessä. Kuoppia nyt ei tolkuttomasti enempää ole kuin muualla, mutta urat ovat aivan omaa luokkaansa. Ajaminen alkaa tuntua suorastaan työläältä kun auto ei sovi uriin vaan vääntää ja venkoaa koko ajan johonkin päin.
Alkuillasta ollaan Palangassa ja poiketaan ensin Lidliin täyttämään jääkaappi, ostospaikka valikoituu jotenkin kummasti parkkipaikan koon mukaan
Tässä päästään kätevästi pihan reunalle parkkiin eikä ostoksia tarvitse raahata mahdottomn kaukaa.
Leirintäalueelle saavuttaessa on jo pimeää. Hetken arpomisen jälkeen meidät majoitetaan mukavasti reunapaikalle jossa saadaan oven puoli kivasti pieneen metsään päin.
Täällä paikat ovat sellaisella rei-itetyllä kivetyksellä ja pohja kantaa hyvin isonkin auton.
Jatketaan taas..
Ihan kiva paikka varmaan 200metriä täytyy poiketa via balticalta ja saman verran on matkaa meren rantaan.
Paikat on nurmikolla, mutta pohjalla on kovaa joten kestää ainakin kuivalla aikaa ajaa isollakin autolla.
Hiljaista oli, ei ketään muita yöpyjiä meidän lisäksi.
Aamulla käytiin ulkoiluttamassa koirat rannalla.
Aamupalan jälkeen kiristelin ne laturin remmit ja varoiksi taas kävin pyöränpultit läpi.
Sitten taas tien päälle kohti Liettuaa, tarkoitus oli ehtiä illaksi Palangaan, että jäisi yksi vapaapäivä käydä rannalla ihmettelemässä ja ihan vaan viettää aikaa.
Poliisi loi kohta lähdön jälkeen tuiman katseen meihin kun räjäytin liki seitsemääkymppiä vastaan viidenkympin rajoituksella, ei onneksi johtanut jatkotoimiin ja pysyy taas paremmin mielessä, että paikalliset ei turhaan vilkuttele pitkiä valoja
Riikan ohi kannattaa ilman muuta kiertää Salaspilsin kautta, eli siitä patoa myöten menevää ohitustietä. Jos sitten ei välttämättä juuri halua mennä kaupunkiin. Me ei haluttu ja nykyään tämä ohotustiekin alkaa olla hyvässä kunnossa kun oli juuri uusittu asfalttia.
Liettuan puolelle saavuttaessa tiestö huononee tasaisesti etelään päin mennessä. Kuoppia nyt ei tolkuttomasti enempää ole kuin muualla, mutta urat ovat aivan omaa luokkaansa. Ajaminen alkaa tuntua suorastaan työläältä kun auto ei sovi uriin vaan vääntää ja venkoaa koko ajan johonkin päin.
Alkuillasta ollaan Palangassa ja poiketaan ensin Lidliin täyttämään jääkaappi, ostospaikka valikoituu jotenkin kummasti parkkipaikan koon mukaan
Tässä päästään kätevästi pihan reunalle parkkiin eikä ostoksia tarvitse raahata mahdottomn kaukaa.
Leirintäalueelle saavuttaessa on jo pimeää. Hetken arpomisen jälkeen meidät majoitetaan mukavasti reunapaikalle jossa saadaan oven puoli kivasti pieneen metsään päin.
Täällä paikat ovat sellaisella rei-itetyllä kivetyksellä ja pohja kantaa hyvin isonkin auton.
Jatketaan taas..
Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Hyvän kuulon reissu, tarina lisää meilläkin joskus tarkoitus lähteä sinne koira näyttelyyn. Pitää nyt mainita että teijän bussia katsottiin muutama vuosi sitten kalajoen näyttelyssä että oispa mukava tuollainen reissata näyttelyitä kun on tilaa ja aijat koirille auton eessä, siitä rouvalle hetken höpötteilin ni sai luvan hommata meillekin bussin
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Lahtikko kävi Brnossa
hyvähyvä!
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Torstai jäi siis välipäiväksi jolloin ei ollut mitään suunniteltua ohjelmaa ja tarkoitus oli käydä rannalla patsastelemassa. Keli oli edelleen kuitenkin ikävän kolea ja suorastaan myrskyinen, joten päivä vietettiin lähes kokonaan autossa maaten ja päätettiin kokeilla josko jonain päivänä ehdittäisiin näyttelyn jälkeen.
Yleensä tämä viikonloppu on ollut Palangassa vielä hyvin aurinkoinen, mutta kyllähän siinä ihan veitsenterällä ollaan tuleeko syksy päin näköä.
Perjantaina alkoi sitten koiranäyttelyt ja tämä aiheutti vähän hankaluuksia leirintäalueen toimintoihin. Esimerkiksi keittiö oli vallattu talkooporukan käyttöön, joten tiskaukset yms. täytyi hoitaa autolla. Vettä saa onneksi suoraan sähkötolpasta auton vierestä joten siitä ei tullut pulaa.
Lauantaina oli jo melko hieno keli, niin päästiin käymään rannalla. Ranta on upea, hienoa hiekkaa niin pitkälle kuin silmä kantaa. Uimaan ei ole enää asiaa tähän aikaan, mutta saapahan junioriosasto edes hiekassa telmiä.
Sunnuntaina oli oikeasti jo lämmin, reilu 20 astetta ja auringonpaistetta kelpaa kyllä kun on syyskuisesta suomesta lähtenyt liikkeelle
Tavarat oli aamusta jo pakattu niin valmiiksi kuin vain voi, niin iltapäivällä näyttelyn jälkeen purettiin vaan aita kyytiin ja markiisit kiinni. Sitten lähdettiinkin kohti tuntematonta, lidlin kautta tottakai. Baltiaan suuntaavan on syytä ottaa huomioon, että täällä ei ole sellaisia liikenneasemia kuin suomessa. Näistä saa yleensä (pahaa)kahvia ja suppean valikoiman pikaruokaa, leipiä ja juomia. Kauppaa on turha etsiä huoltoaseman yhteydestä.
Olin jo päivällä valmiiksi tapellut Puolassa tarvittavan tietulli appin (ehkä)toimintakuntoon. Via-toll lakkasi toimimasta siis nyt kuun vaihteessa ja tilalla on e-toll pl niminen älyluurissa toimiva sovellus. Periaateessa kätevää, mutta käytännössä aika buginen laitos vielä.
Tie huonontuu tasaisesti kohti Puolan rajaa mennessä ja vähän jo mielessäni mietin, että kuinka hirveää polkua sieltä rajan takaa mahtaa löytyä. Mielessä oli jostain luettu pelottelu teiden huonosta kunnosta.
Kaunasin ohitustien varressa pysähdyttiin tankkaamaan. Emsi aseman myyjä ei puhunut mitään muuta kieltä kuin venäjää. google kääntäjän avulla ja käsin puhumalla saatiin selviteltyä, että kuorma-autoille tarkoitetusta mitarista ei heru naftaa tavallisen kuolevaisen kortilla.
No mittarin vaihto katoksen alle ja seuraavaksi tapellaan kassalla maksupäätteen kanssa. Lopulta raha vaihtaa omistajaa ja matka pääsee jatkumaan.
Ilta on pimentynyt jo huoltikselle saapuessa. Matka jatkuu kohti Puolaa ja siellä yöpaikaksi suunniteltua rekkaparkkia. Lyhyet valot ovat jotain surkean ja naurettavan välimaastosta. Onneksi moottoritiellä pääsee ajamaan pitkillä jonkinverran, ne ovat sentään kelvolliset.
Liettuan ja Puolan rajalla on tietyö, aivan säkkipimeää ja väylän kunto vaikuttaa olevan verrannollinen lähinnä perunamahan.
Väylä on niin kapea, että siitä mahtuu juuri rekalla ajamaan, eli ahtaita paikkoja pelkäävän ei ehkä kannata vielä bussilla Puolaan mennä. Rajanylitys tapahtuu ikäänkuin parkkipaikan läpi ja säkkipimeässä olisin varmaan eksynyt reitiltä jos edellä ei olisi mennyt rekkaa jota seurata.
No rajan yli päästiin ilman kommelluksia, rajavartioita oli passissa kyllä, mutta viittilöivät meitä ajamaan ohi vaan.
Ja mehän ajettiin, yhä vaan pimenevään iltaan pitkin suomalaista kylätietä muistuttavaa mutkaista väylää, jossa kaukaisista maista kotoisin olevat rekkamiehet painavat sukka syylärissä meistä ohi heti tilaisuuden tullen ja häipyvät horisonttiin..
Yleensä tämä viikonloppu on ollut Palangassa vielä hyvin aurinkoinen, mutta kyllähän siinä ihan veitsenterällä ollaan tuleeko syksy päin näköä.
Perjantaina alkoi sitten koiranäyttelyt ja tämä aiheutti vähän hankaluuksia leirintäalueen toimintoihin. Esimerkiksi keittiö oli vallattu talkooporukan käyttöön, joten tiskaukset yms. täytyi hoitaa autolla. Vettä saa onneksi suoraan sähkötolpasta auton vierestä joten siitä ei tullut pulaa.
Lauantaina oli jo melko hieno keli, niin päästiin käymään rannalla. Ranta on upea, hienoa hiekkaa niin pitkälle kuin silmä kantaa. Uimaan ei ole enää asiaa tähän aikaan, mutta saapahan junioriosasto edes hiekassa telmiä.
Sunnuntaina oli oikeasti jo lämmin, reilu 20 astetta ja auringonpaistetta kelpaa kyllä kun on syyskuisesta suomesta lähtenyt liikkeelle
Tavarat oli aamusta jo pakattu niin valmiiksi kuin vain voi, niin iltapäivällä näyttelyn jälkeen purettiin vaan aita kyytiin ja markiisit kiinni. Sitten lähdettiinkin kohti tuntematonta, lidlin kautta tottakai. Baltiaan suuntaavan on syytä ottaa huomioon, että täällä ei ole sellaisia liikenneasemia kuin suomessa. Näistä saa yleensä (pahaa)kahvia ja suppean valikoiman pikaruokaa, leipiä ja juomia. Kauppaa on turha etsiä huoltoaseman yhteydestä.
Olin jo päivällä valmiiksi tapellut Puolassa tarvittavan tietulli appin (ehkä)toimintakuntoon. Via-toll lakkasi toimimasta siis nyt kuun vaihteessa ja tilalla on e-toll pl niminen älyluurissa toimiva sovellus. Periaateessa kätevää, mutta käytännössä aika buginen laitos vielä.
Tie huonontuu tasaisesti kohti Puolan rajaa mennessä ja vähän jo mielessäni mietin, että kuinka hirveää polkua sieltä rajan takaa mahtaa löytyä. Mielessä oli jostain luettu pelottelu teiden huonosta kunnosta.
Kaunasin ohitustien varressa pysähdyttiin tankkaamaan. Emsi aseman myyjä ei puhunut mitään muuta kieltä kuin venäjää. google kääntäjän avulla ja käsin puhumalla saatiin selviteltyä, että kuorma-autoille tarkoitetusta mitarista ei heru naftaa tavallisen kuolevaisen kortilla.
No mittarin vaihto katoksen alle ja seuraavaksi tapellaan kassalla maksupäätteen kanssa. Lopulta raha vaihtaa omistajaa ja matka pääsee jatkumaan.
Ilta on pimentynyt jo huoltikselle saapuessa. Matka jatkuu kohti Puolaa ja siellä yöpaikaksi suunniteltua rekkaparkkia. Lyhyet valot ovat jotain surkean ja naurettavan välimaastosta. Onneksi moottoritiellä pääsee ajamaan pitkillä jonkinverran, ne ovat sentään kelvolliset.
Liettuan ja Puolan rajalla on tietyö, aivan säkkipimeää ja väylän kunto vaikuttaa olevan verrannollinen lähinnä perunamahan.
Väylä on niin kapea, että siitä mahtuu juuri rekalla ajamaan, eli ahtaita paikkoja pelkäävän ei ehkä kannata vielä bussilla Puolaan mennä. Rajanylitys tapahtuu ikäänkuin parkkipaikan läpi ja säkkipimeässä olisin varmaan eksynyt reitiltä jos edellä ei olisi mennyt rekkaa jota seurata.
No rajan yli päästiin ilman kommelluksia, rajavartioita oli passissa kyllä, mutta viittilöivät meitä ajamaan ohi vaan.
Ja mehän ajettiin, yhä vaan pimenevään iltaan pitkin suomalaista kylätietä muistuttavaa mutkaista väylää, jossa kaukaisista maista kotoisin olevat rekkamiehet painavat sukka syylärissä meistä ohi heti tilaisuuden tullen ja häipyvät horisonttiin..
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Suwalkin jälkeen alkaa onneksi moottoritie, jossain Liettuan ja Puolan rajamailla osuttiin melkoisen ilkeästi johonkin asfaltissa olevaan reikään. Pimeä tie ja surkeat valot ei anna kamalasti mahdollisuuksia väistöihin, lisäksi tie on oikeasti aika kapea meikäläisiin väyliin tottuneelle ja rekkaliikenne on jotain liki käsittämätöntä, lähes taukoamatta jyristää puolikasta vastaan. Augustowin vierestä löytyy muutaman sata metriä moottoritieltä poikkeamalla Zajads wiwa rekkaparkki, pimeässä ajellaan niin peränurkkaan kuin vaan päästään. Saadaan pihan reunasta paikka johon pystytään kasaamaan pieni pätkä aitaa auton vierelle helpottamaan koirien ulkoiluttamista. Kohta onkin jo partaukko auton vierellä kyselemässä maksua. Käydään äijän kopissa asioimassa, kortti kelpaa maksuvälineenä ja veloitus yöstä on 25pln joka vastaa suurinpiirtein viittä ja puolta euroa. Kaupanpäälle saa vielä kupongin arvoltaan 10pln jonka voi käyttää viereisessä baarissa kolmen kuukauden sisällä.
Paikka osoittautuu aivan kelvolliseksi, puoleen yöhön mennessä saapuu muutama auto parkkiin, mutta muuten on hyvin rauhallista. Roskaa ja p*skaa on nurkissa, mutta kuten jäljempänä huomataan ei ollenkaan pahimmasta päästä ole tämä.
390km näyttelyssä vietetyn päivän päälle tuntuu varsin kelvolliselta ajosuoritteelta.
Aamupala baarissa on aivan uskomattoman hyvä.
Pitkän patongin välissä on kanaa, juustoa, jotain majoneesin tapaista ja salaattia. Kyljessä pari paistettua kananmunaa ja pekonia. Nälkä ei tullut koko päivänä ja lysti maksoi kahdesta tuollaisesta ja likan munakas annoksesta reilut 16euruplaa
Polttoainetta piisaa tankissa iltaisen tankkauksen jäljiltä, joten ei muuta kuin takaisin moottoritielle ja savun noustessa suuttimista kohti Varsovaa.
Paikka osoittautuu aivan kelvolliseksi, puoleen yöhön mennessä saapuu muutama auto parkkiin, mutta muuten on hyvin rauhallista. Roskaa ja p*skaa on nurkissa, mutta kuten jäljempänä huomataan ei ollenkaan pahimmasta päästä ole tämä.
390km näyttelyssä vietetyn päivän päälle tuntuu varsin kelvolliselta ajosuoritteelta.
Aamupala baarissa on aivan uskomattoman hyvä.
Pitkän patongin välissä on kanaa, juustoa, jotain majoneesin tapaista ja salaattia. Kyljessä pari paistettua kananmunaa ja pekonia. Nälkä ei tullut koko päivänä ja lysti maksoi kahdesta tuollaisesta ja likan munakas annoksesta reilut 16euruplaa
Polttoainetta piisaa tankissa iltaisen tankkauksen jäljiltä, joten ei muuta kuin takaisin moottoritielle ja savun noustessa suuttimista kohti Varsovaa.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Palangasta lähtiessä saimme peesiin entudestaan tutun pariskunnan jolla oli sama määränpää.
Tultiin yhtä matkaa Augustowiin ja jatkettiin myös kimpassa.
Varsovaa lähestyttäessä he ilmoittivat haluavansa poiketa kaupungin liepeillä olevassa ostoskeskuksessa.
Me tuumailtiin mennä yhtä matkaa josko sovittaisiin johonkin pihan perälle parkkiin, niin voisimme samalla ruokkia ja ulkoiluttaa koirat.
Poikettiin siis pois moottoritieltä ja muutamalla käännöksellä päästiin ostarin pihalle.
Het kättelyssä selvisi, että ei muuten ole meille sijaa.
Hyvä kun ehti autoa pysäyttää tarkempaa tähystelyä varten, niin jo oli kiukkuinen huoltomies ikkunassa huutamassa.
Sanaakaan ei kumpikaan ymmärtänyt toisen puheesta, mutta hyvin selväksi kävi ettemme olleet oikein tervetulleita
No, ei muuta kuin pieni hupikierros kaupungin suuntaan jotta päästään takaisi moottoritielle. Oli muuten jokunen muukin autoilija samoilla suunnin.. Eipä siinä, hyvin selvittiin takaisin valtaväylälle ja sovitun mukaisesti suuntasimme seuraavalle vastaantulevalle huoltoasemalle koirien ulkoilutukseen ja kahvin ostoon.
Tankatessa tein mokan jonka tajusin vasta jälkikäteen.
Kortilla maksaessa pääte kyselee valuutan perään ja jostain syystä menin painamaan maksun euroina.
Ei olisi kannattanut, myyjä veti välistä 6,5% provision valuutan kääntämisestä, joten maksoin naftasta melkein 1,5€ litralta.
Eli maksakaa aina paikallisessa valuutassa mikäli mahdollista.
Asemalta lähtöä tehdessä toisen seurueen isäntä huomasi meiltä katkenneen yhden pyöränpultin edestä.
Hetken tuumailun jälkeen arvioin sen tapahtuneen illalla pimeässä kun osuttiin johonkin reikään niin, että meinasi hampaat pudota.
Etupyörät eivät ole olleet irrallaan vuosiin, joten väärästä kiristysmomentista ei oikein voi olla kyse.
Arvelin pyörän kyllä pysyvän lopuilla yhdeksällä pultilla, mutta varoiksi päätin hiukan koittaa varoa pahimpia töyssyjä.
Yöpaikaksi oli suunniteltu hiukan ennen Gliwiceä olevaa MOP wieszowa rekkaparkkia. Matkaa edellisestä yöpymisestä tulee hiukan reilut 550km. Tällainen päivämatka saavutetaan aika helposti, koko ajan mennään moottoritietä eikä pysähdellä tarvitse. Yksi varmaan sata kilometriä pitkä tietyö sattui matkalle, mutta sekään ei kohtuuttomasti menoa hidastanut sillä iltaa kohden liikenne oli vähän jo hiljentymään päin.
Matkaseuralaiset menivät iltapäivän puolella menojaan, sillä heillä oli nopeampi auto ja tarkoituksena ajaa jo maanantain kuluessa Tšekin puolelle.
Koko päivän odotin koska se paljon peloteltu hirveän vaarallinen puolalainen liikenne tulee näkyville.
Ei tullut. Onkohan nämä kauhukuvien maalailijat koskaan käyneet vaikka kehä ykkösellä iltapäivästä?
Tämän kokemuksen perusteella liikeenteessä ei ole hätää kun pitää silmät auki ja antaa paikalliseen tyyliin tietä nopeammille.
Bytomin jälkeen tie käy ärsyttävän pomppuiseksi, siis sellaisia pitkiä heittoja jotka on oikeasti aika suuria. Ei ilkeä ihan täyttä matkavauhtia moisiin laskea, tuntuu häijyltä ja pelottaa, että menee jotain rikki.
Jossain näissä heitoissa nopeusmittarin vaijeri saa mittansa täyteen ja katkeaa.
No, eipä sillä paljon virkaa olekaan. Navi näyttää nopeutta silloin kun toimii ja kyllä sen 85 tuntee tällä ajamisella jo persposkissa..
Illalla on taas jo pimeää kun kaarretaan rekkaparkkiin.
Yllätyksenä tämä parkki on ilmainen. Vessat ihan ok, suihku ei houkuttele käymään.
Koirat ulos ja syömään, sitten pikainen iltapesu autossa, pientä iltapalaa rouvalta aamupalalta jääneestä patongista ja unta kuuppaan.
Tämä ei ole lainkaan niin rauhallinen paikka kuin ensimmäisenä yönä, sikäli ihan ymmärrettävää, että tullaan suoraan moottoritien rampista ylös parkkiin.
Ei se silti mikään nautinto ole kuunnella kylmäkoneen käyntiä ja ohi ajavia rekkoja koko yötä.
Tultiin yhtä matkaa Augustowiin ja jatkettiin myös kimpassa.
Varsovaa lähestyttäessä he ilmoittivat haluavansa poiketa kaupungin liepeillä olevassa ostoskeskuksessa.
Me tuumailtiin mennä yhtä matkaa josko sovittaisiin johonkin pihan perälle parkkiin, niin voisimme samalla ruokkia ja ulkoiluttaa koirat.
Poikettiin siis pois moottoritieltä ja muutamalla käännöksellä päästiin ostarin pihalle.
Het kättelyssä selvisi, että ei muuten ole meille sijaa.
Hyvä kun ehti autoa pysäyttää tarkempaa tähystelyä varten, niin jo oli kiukkuinen huoltomies ikkunassa huutamassa.
Sanaakaan ei kumpikaan ymmärtänyt toisen puheesta, mutta hyvin selväksi kävi ettemme olleet oikein tervetulleita
No, ei muuta kuin pieni hupikierros kaupungin suuntaan jotta päästään takaisi moottoritielle. Oli muuten jokunen muukin autoilija samoilla suunnin.. Eipä siinä, hyvin selvittiin takaisin valtaväylälle ja sovitun mukaisesti suuntasimme seuraavalle vastaantulevalle huoltoasemalle koirien ulkoilutukseen ja kahvin ostoon.
Tankatessa tein mokan jonka tajusin vasta jälkikäteen.
Kortilla maksaessa pääte kyselee valuutan perään ja jostain syystä menin painamaan maksun euroina.
Ei olisi kannattanut, myyjä veti välistä 6,5% provision valuutan kääntämisestä, joten maksoin naftasta melkein 1,5€ litralta.
Eli maksakaa aina paikallisessa valuutassa mikäli mahdollista.
Asemalta lähtöä tehdessä toisen seurueen isäntä huomasi meiltä katkenneen yhden pyöränpultin edestä.
Hetken tuumailun jälkeen arvioin sen tapahtuneen illalla pimeässä kun osuttiin johonkin reikään niin, että meinasi hampaat pudota.
Etupyörät eivät ole olleet irrallaan vuosiin, joten väärästä kiristysmomentista ei oikein voi olla kyse.
Arvelin pyörän kyllä pysyvän lopuilla yhdeksällä pultilla, mutta varoiksi päätin hiukan koittaa varoa pahimpia töyssyjä.
Yöpaikaksi oli suunniteltu hiukan ennen Gliwiceä olevaa MOP wieszowa rekkaparkkia. Matkaa edellisestä yöpymisestä tulee hiukan reilut 550km. Tällainen päivämatka saavutetaan aika helposti, koko ajan mennään moottoritietä eikä pysähdellä tarvitse. Yksi varmaan sata kilometriä pitkä tietyö sattui matkalle, mutta sekään ei kohtuuttomasti menoa hidastanut sillä iltaa kohden liikenne oli vähän jo hiljentymään päin.
Matkaseuralaiset menivät iltapäivän puolella menojaan, sillä heillä oli nopeampi auto ja tarkoituksena ajaa jo maanantain kuluessa Tšekin puolelle.
Koko päivän odotin koska se paljon peloteltu hirveän vaarallinen puolalainen liikenne tulee näkyville.
Ei tullut. Onkohan nämä kauhukuvien maalailijat koskaan käyneet vaikka kehä ykkösellä iltapäivästä?
Tämän kokemuksen perusteella liikeenteessä ei ole hätää kun pitää silmät auki ja antaa paikalliseen tyyliin tietä nopeammille.
Bytomin jälkeen tie käy ärsyttävän pomppuiseksi, siis sellaisia pitkiä heittoja jotka on oikeasti aika suuria. Ei ilkeä ihan täyttä matkavauhtia moisiin laskea, tuntuu häijyltä ja pelottaa, että menee jotain rikki.
Jossain näissä heitoissa nopeusmittarin vaijeri saa mittansa täyteen ja katkeaa.
No, eipä sillä paljon virkaa olekaan. Navi näyttää nopeutta silloin kun toimii ja kyllä sen 85 tuntee tällä ajamisella jo persposkissa..
Illalla on taas jo pimeää kun kaarretaan rekkaparkkiin.
Yllätyksenä tämä parkki on ilmainen. Vessat ihan ok, suihku ei houkuttele käymään.
Koirat ulos ja syömään, sitten pikainen iltapesu autossa, pientä iltapalaa rouvalta aamupalalta jääneestä patongista ja unta kuuppaan.
Tämä ei ole lainkaan niin rauhallinen paikka kuin ensimmäisenä yönä, sikäli ihan ymmärrettävää, että tullaan suoraan moottoritien rampista ylös parkkiin.
Ei se silti mikään nautinto ole kuunnella kylmäkoneen käyntiä ja ohi ajavia rekkoja koko yötä.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Aamulla noustaan varhain ja pikaisten aamutoimien jälkeen suoritaan tien päälle, perillä Brnossa olisi ajatus olla aamupäivän puolella koska matkailukalustolla saapuville varattu alue pitäisi aukeaman klo 12.00 ja kuvittelimme, että siellä voi olla jopa hiukan ruuhkaa.
Matkaa ei tästä ole enää kuin 250km joten se menee melkein alkuverryttelystä parin viime päivän jälkeen.
Raja tulee vastaa vähän kuin varkain, ei edes mitään kunnollista raja-asemaa vaan yht-äkkiä huomaan tien pielessä taulun jossa lukee Czech Republic
Moottoritieltä kurvataan kohta ensimmäiselle huoltoasemalle jonka opasteessa mainitaan MYTO eli tsekkiläisten versio tietullimasiinasta.
Höyhensarjalaiset pärjäävät täällä vignette-tarralla, mutta yli 3500kg vehkeisiin pitää hakea pönttö lasille.(ja se kannattaa nimenomaan laittaa lasiin kuten huomasin)
Melkein saattoi nähdä savun nousevan myyjän korvista, kun ensin saatiin polttoaineet maksettua ja sitten alettiin tinkaamaan myto-laitetta. Aiheutti ilmeisesti tuo suomalainen rekisteriote vähän jonkinlaista hankaluutta
Seuraavaksi alettiin esittelemään jotakin vihreää paperia ja puhumaan jotain ihmisille tuntematonta kieltä. Tarpeeksi kun vastailin hämmästyneenä englanniksi ja levittelin käsiäni, niin myyjä tuskastuneena osoitteli vuoroin autoa ikkunasta ja kädessä olevaa lappua ja sanoi "euro?" Meinasi nauru päästä ja tuumasin, että unohdetaan euro-luokat, ei niitä ollut keksitykään vielä silloin kun tuota miinaa rakennettiin
Sain pöntön kainaloon ja ei muuta kuin töpseli kiinni ja menoksi.
Järin pitkästi ei päästy eteenpäin kun liittymästä tuli poliisiauto perään ja arvasin sen pysäyttävän meidät koska miksi se muuten olisi ajanut useamman liittymän ohi meidän perässä huomattavasti alle rajoituksen.
Ohituksessa apumies katsoi niska vääränä taaksepäin ja aika pian syttyivät valot jotka komensivat seuraamaan.
No mehän mentiin perässä seuraavasta liittymästä huoltoaseman pihaan.
Ystävälliset virkamiehet ilmoittivat sujuvalla englanninkielellä, että haluavat tarkistaa ajoneuvon ja kuljettajan asiakirjat.
Paperit katsottuaan konstaappeli kertoi, että pysäyttivät meidät koska ajamme moottoritiellä maksamatta tietullia.
Torppasin asian välittömästi ja näytin laitetta kojelaudalla.
Virkamies pahoitteli ja sanoi, ettei ollut nähnyt laitetta. Kerroin, ettei se mikään ihme ollut sillä laite ei pysynyt likaisessa lasissa imukuppien avulla.
Kaikki oli kuitenkin siis kunnossa ja miehet toivottivat hyvää matkaa.
Päätettiin sitten ulkoiluttaa koirat samalla kun kerran pysähdyttiin ja määränpäähänkin olisi enää alle tunti, niin voisimme siellä sitten rauhassa laittaa leirin kuntoon ilman hässäköintiä elukoiden kanssa.
Hetken herpaantuminen asemalta lähtiessä ja ajoin ohi liittymän, mutta ei onneksi tullut kuin parin kilometrin kierto kun käytiin ajamassa liikenneympyrässä lenkki ja palattiin takaisin oikealle reitille, tämä olikin koko reissun ainoa harhaan ajo
Tsekin puolelta alkaa löytyä ihan tosissaan jo ylä- ja alamäkiäkin ja maisemat ovat kyllä uskomattoman hienoja. Loppumatka meni oikeastaan ihan näkymiä ihastellessa ja välillä kuoppia väistellessä. Tiet ovat pääosin ihan hyvässä kunnossa, mutta paikoin on vanhaa betonitietä ja muutoinkin vähän huonompaa pintaa.
Itse messukeskukselle saapuminen oli aika jännä, tullaan varmaan liki kilometri melkein 6% alamäkeä josta loppupätkä tunnelissa ja melkein heti kun tullaan tunnelista ulos taitetaan liittymästä alas liikennevaloihin, vähän meinasi jarru tuoksahtaa pysähtyessä
Navi ohjasti virheellisesti portille 8. kun sisään piti päästä ysistä. No ei muuta kuin auto ympäri ja käännytään liittymästä takaisin.
Melkein heti osuu silmiin pieni kyltti jossa lukee "9.brána" pakko tarkoittaa porttia tuumailen ja arvaus osuu oikeaan.
Sisälle päästään kivuttomasti ja paikankin saa valkata ihan itse.
Epähuomiossa valkattiin sitten tila sellaisesta kulmauksesta josta käytännössä lähes kaikki näyttelyyn tulijat ajoivat ohi ja saivat ihastella komeaa ajokalustoa
Naapuriksi saatiin joku paikallinen kylähullu, auto oli rajallisen käsityskykyni mukaan Ikaros, mutta harmikseni en onnistunut yhyttämään isäntää jutulle, että minkälaisia hienouksia laite sisälsi
Matkaa ei tästä ole enää kuin 250km joten se menee melkein alkuverryttelystä parin viime päivän jälkeen.
Raja tulee vastaa vähän kuin varkain, ei edes mitään kunnollista raja-asemaa vaan yht-äkkiä huomaan tien pielessä taulun jossa lukee Czech Republic
Moottoritieltä kurvataan kohta ensimmäiselle huoltoasemalle jonka opasteessa mainitaan MYTO eli tsekkiläisten versio tietullimasiinasta.
Höyhensarjalaiset pärjäävät täällä vignette-tarralla, mutta yli 3500kg vehkeisiin pitää hakea pönttö lasille.(ja se kannattaa nimenomaan laittaa lasiin kuten huomasin)
Melkein saattoi nähdä savun nousevan myyjän korvista, kun ensin saatiin polttoaineet maksettua ja sitten alettiin tinkaamaan myto-laitetta. Aiheutti ilmeisesti tuo suomalainen rekisteriote vähän jonkinlaista hankaluutta
Seuraavaksi alettiin esittelemään jotakin vihreää paperia ja puhumaan jotain ihmisille tuntematonta kieltä. Tarpeeksi kun vastailin hämmästyneenä englanniksi ja levittelin käsiäni, niin myyjä tuskastuneena osoitteli vuoroin autoa ikkunasta ja kädessä olevaa lappua ja sanoi "euro?" Meinasi nauru päästä ja tuumasin, että unohdetaan euro-luokat, ei niitä ollut keksitykään vielä silloin kun tuota miinaa rakennettiin
Sain pöntön kainaloon ja ei muuta kuin töpseli kiinni ja menoksi.
Järin pitkästi ei päästy eteenpäin kun liittymästä tuli poliisiauto perään ja arvasin sen pysäyttävän meidät koska miksi se muuten olisi ajanut useamman liittymän ohi meidän perässä huomattavasti alle rajoituksen.
Ohituksessa apumies katsoi niska vääränä taaksepäin ja aika pian syttyivät valot jotka komensivat seuraamaan.
No mehän mentiin perässä seuraavasta liittymästä huoltoaseman pihaan.
Ystävälliset virkamiehet ilmoittivat sujuvalla englanninkielellä, että haluavat tarkistaa ajoneuvon ja kuljettajan asiakirjat.
Paperit katsottuaan konstaappeli kertoi, että pysäyttivät meidät koska ajamme moottoritiellä maksamatta tietullia.
Torppasin asian välittömästi ja näytin laitetta kojelaudalla.
Virkamies pahoitteli ja sanoi, ettei ollut nähnyt laitetta. Kerroin, ettei se mikään ihme ollut sillä laite ei pysynyt likaisessa lasissa imukuppien avulla.
Kaikki oli kuitenkin siis kunnossa ja miehet toivottivat hyvää matkaa.
Päätettiin sitten ulkoiluttaa koirat samalla kun kerran pysähdyttiin ja määränpäähänkin olisi enää alle tunti, niin voisimme siellä sitten rauhassa laittaa leirin kuntoon ilman hässäköintiä elukoiden kanssa.
Hetken herpaantuminen asemalta lähtiessä ja ajoin ohi liittymän, mutta ei onneksi tullut kuin parin kilometrin kierto kun käytiin ajamassa liikenneympyrässä lenkki ja palattiin takaisin oikealle reitille, tämä olikin koko reissun ainoa harhaan ajo
Tsekin puolelta alkaa löytyä ihan tosissaan jo ylä- ja alamäkiäkin ja maisemat ovat kyllä uskomattoman hienoja. Loppumatka meni oikeastaan ihan näkymiä ihastellessa ja välillä kuoppia väistellessä. Tiet ovat pääosin ihan hyvässä kunnossa, mutta paikoin on vanhaa betonitietä ja muutoinkin vähän huonompaa pintaa.
Itse messukeskukselle saapuminen oli aika jännä, tullaan varmaan liki kilometri melkein 6% alamäkeä josta loppupätkä tunnelissa ja melkein heti kun tullaan tunnelista ulos taitetaan liittymästä alas liikennevaloihin, vähän meinasi jarru tuoksahtaa pysähtyessä
Navi ohjasti virheellisesti portille 8. kun sisään piti päästä ysistä. No ei muuta kuin auto ympäri ja käännytään liittymästä takaisin.
Melkein heti osuu silmiin pieni kyltti jossa lukee "9.brána" pakko tarkoittaa porttia tuumailen ja arvaus osuu oikeaan.
Sisälle päästään kivuttomasti ja paikankin saa valkata ihan itse.
Epähuomiossa valkattiin sitten tila sellaisesta kulmauksesta josta käytännössä lähes kaikki näyttelyyn tulijat ajoivat ohi ja saivat ihastella komeaa ajokalustoa
Naapuriksi saatiin joku paikallinen kylähullu, auto oli rajallisen käsityskykyni mukaan Ikaros, mutta harmikseni en onnistunut yhyttämään isäntää jutulle, että minkälaisia hienouksia laite sisälsi
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Keskiviikkona oli ensimmäinen näyttely ja tiistai illan aikana aika moni suomalainen pysähtyi meidän auton vieressä kyselemässä reittiä perille
Torstaina oli välipäivä jolloin vain oleiltiin, nukuttiin pitkään ja levättiin kun jotenkin ei ollut järin kevyttä tuo matkanteko mennessä.
Koitettiin myös käydä kaupassa täydentämässä varastoja.
Kilometrin päästä piti löytymän pieni ruokakauppa ja löytyihän se. Harmittaa kun ei tullut otettua yhtään kuvaa, oli se sellainen kokemus.
Pieni, muutaman kymmenen neliön kokoinen liiketila. Kadulle oli ladottu banaaneja ja viinirypäleitä laatikoissa. Sisältä löytyi muutamia paketteja vanhaksi menneitä leikkeleitä ja juustoja, leipähyllyssä muutama käntty ja miljoona kärpästä, juomahyllystä löytyi muutamia vesiä ja perunoita oli kaupan.
Kassalla n.13 vuotias poika kaverinaan ilmeisesti pikkuveli joka tuskin oli vielä kymmentä.
Kauheasti ei kaappia täältä täytetty.
Perjantaina otettiin näyttelyn jälkeen uusi yritys, parin kilometrin päästä löytyi sitten suurinpiirtein meikäläistä s- tai k-marketia vastaava kauppa, josta varastot saatiin täydennettyä.
Näyttelyissä meille ei ollut tarjolla oikein mitään. Tämä oli oikeastaan vähän tiedossakin, itäeurooppalaiset tuomarit eivät meidän rodussa ymmärrä rotumääritelmää ihan samoin kuin meillläpäin
4kuukauden ikäinen pentu oli ainoa joka pärjäsi edes jotenkin.
Lauantaina show oli meidän osalta ohi ja aamulla vielä mietittiin, että lähdetäänkö iltaa vasten työntämään Puolaan vai nukutaanko vielä yö.
Kallistuttiin jälkimmäiseen ja pakattiin kaikki kokolailla valmiiksi illalla ja aamusta lähdettiin paluumatkalle.
Torstaina oli välipäivä jolloin vain oleiltiin, nukuttiin pitkään ja levättiin kun jotenkin ei ollut järin kevyttä tuo matkanteko mennessä.
Koitettiin myös käydä kaupassa täydentämässä varastoja.
Kilometrin päästä piti löytymän pieni ruokakauppa ja löytyihän se. Harmittaa kun ei tullut otettua yhtään kuvaa, oli se sellainen kokemus.
Pieni, muutaman kymmenen neliön kokoinen liiketila. Kadulle oli ladottu banaaneja ja viinirypäleitä laatikoissa. Sisältä löytyi muutamia paketteja vanhaksi menneitä leikkeleitä ja juustoja, leipähyllyssä muutama käntty ja miljoona kärpästä, juomahyllystä löytyi muutamia vesiä ja perunoita oli kaupan.
Kassalla n.13 vuotias poika kaverinaan ilmeisesti pikkuveli joka tuskin oli vielä kymmentä.
Kauheasti ei kaappia täältä täytetty.
Perjantaina otettiin näyttelyn jälkeen uusi yritys, parin kilometrin päästä löytyi sitten suurinpiirtein meikäläistä s- tai k-marketia vastaava kauppa, josta varastot saatiin täydennettyä.
Näyttelyissä meille ei ollut tarjolla oikein mitään. Tämä oli oikeastaan vähän tiedossakin, itäeurooppalaiset tuomarit eivät meidän rodussa ymmärrä rotumääritelmää ihan samoin kuin meillläpäin
4kuukauden ikäinen pentu oli ainoa joka pärjäsi edes jotenkin.
Lauantaina show oli meidän osalta ohi ja aamulla vielä mietittiin, että lähdetäänkö iltaa vasten työntämään Puolaan vai nukutaanko vielä yö.
Kallistuttiin jälkimmäiseen ja pakattiin kaikki kokolailla valmiiksi illalla ja aamusta lähdettiin paluumatkalle.
Scania BF86S Lahti 10 -78
- setrailija
- Rattiamiraali
- Viestit: 296
- Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
- Truck: M-B 416
- Location: Joutseno
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Hei
Samalla lailla miulla kävi finnlinesin kanssa. Kannattaa lippua tilatessa ilmoittaa varausnumeron jälkeen vaikkapa puhelimella että on linja-autosta tehty matkailuauto. siitähän kävimme satamassa trawemundessa oikein väittelyn, jonka voitin. miehistön pyysyin vielä käymään autossa varmistamassa ettei kyseessä ollut linja-auto. Älähän mitä sain fiinlinesilta sähköpostin jossa pahoiteltiin huutokauppaa satamassa. voitin seuraavalle menomatkalle ruuat kahdelle.
Samalla lailla miulla kävi finnlinesin kanssa. Kannattaa lippua tilatessa ilmoittaa varausnumeron jälkeen vaikkapa puhelimella että on linja-autosta tehty matkailuauto. siitähän kävimme satamassa trawemundessa oikein väittelyn, jonka voitin. miehistön pyysyin vielä käymään autossa varmistamassa ettei kyseessä ollut linja-auto. Älähän mitä sain fiinlinesilta sähköpostin jossa pahoiteltiin huutokauppaa satamassa. voitin seuraavalle menomatkalle ruuat kahdelle.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
+358440422887
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Tämä oli koko varaus tehty puhelimitse, koska eckerölle ei pysty netistä varaamaan riittävän isoa paikkaa.setrailija kirjoitti: ↑08 Loka 2021 07:18 Hei
Samalla lailla miulla kävi finnlinesin kanssa. Kannattaa lippua tilatessa ilmoittaa varausnumeron jälkeen vaikkapa puhelimella että on linja-autosta tehty matkailuauto. siitähän kävimme satamassa trawemundessa oikein väittelyn, jonka voitin. miehistön pyysyin vielä käymään autossa varmistamassa ettei kyseessä ollut linja-auto. Älähän mitä sain fiinlinesilta sähköpostin jossa pahoiteltiin huutokauppaa satamassa. voitin seuraavalle menomatkalle ruuat kahdelle.
Puhelimessa on ilmoitettu auton mitat ja että kyseessä on linja-autosta rakennettu matkailuauto
Minusta on kohtuuton käytäntö, että lauttalipun hinta muuttuu sen perusteella mitä rekisteriotteessa lukee ajoneuvoluokan kohdalla. Jos hinnoittelua kerran perustellaan sillä paljonko auto vie tilaa, niin voisiko joku insinööri selittää minulle, että kumpi vie enemmän tilaa, 12m matkailuauto vai 12m linja-auto
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Aamulla lähtiessä saa ajella ihan rauhassa, liikennettä ei juuri ole.
Vähän pohdiskellaan samalla, että kuinka pitkälle ajetaan, yöpaikasta ei ole tehty minkäänlaista edes periaatteellista valintaa.
Polttoainetta on niin, että ajatus olisi mahdollisesti tankata vielä Tsekin puolella, pakko ei olisi mutta tullimasiinan voisi palauttaa ja koittaa haaskata lopun käteisen.
No, mönkäänhän se meni. Vauhdin hurmassa ajelin ohi viimeisen Eurolin ja havahduin taas tilanteeseen vasta rajavyöhykkeellä
Eipä siinä, täytyy kai mennä uudestaankin kun laite kerran on valmiina olemassa
Ajeltiin sitten Wieszowan nurkille vastapuolelle tulomatkan yöpymispaikkaa ja tankattiin sekä auto, että itsemme.
Suunniteltiin, että katsotaan Varsovan lähestyessä miltä tilanne vaikuttaa josko päästäisiin vähän kaupungin ohitse, niin ei tarvitsisi kärsiä työmatkaliikenteestä aamulla.
Katsottiin, että n.100km ohi Varsovan olisi rekkaparkki Orlen huoltoaseman takana. Orlenit ovat vaikuttaneet siisteiltä paikoilta ja parkissa pitäisi olla tilaa sadalle autolle. Tuumailtiin tämän varmaan olevan hyvä paikka, vaan vähämpä tiedettiin.
Varsovasta päästiin sujuvasti ohi, pohjoisesta päin tullessa oli ilmeisesti onnettomuus tai muu haitta koska vastaantuleva liikenne tukkeutui aivan täysin, me saatiin painella täyttä höyryä eteenpäin.
Oltiin hyvän matkaa illassa jo kun saavuttiin parkkiin, ensivaikutelma ei todellakaan ollut sitä mitä odotettiin, mutta oltiin ajettu jo 650km tälle päivälle ja ilta oli sen verran pitkällä, että saa kelvata.
Paikka on niin saastainen, ettei mitään rajaa. Normi tupakkiaskeista ja kahvimukeista ihan ihmisp****n asti on joka puolella. Piha on kivetty, mutta monin paikoin roudan runtelema ja todella syviä vesilätäköitä on reunamilla myös. Iso osa valoista ei toimi joten on vaarallisen pimeää ja jalan liikkuessa saa olla varovainen.
Tämä on varmasti ainakin ulkoisesti arvioiden juuri sellainen sellainen paikka jossa voi tulla kaasutetuksi ja ryöstetyksi tai muuten vaan pahoinpidellyksi.
Pakolliset vessassa käymiset ja koirien ulkoilutukset hoidetaan pikaisesti ja käydään yöpuulle.
Emäntä on sen verran epäluuloinen, että ottaa yöksi talouden suurimman puukon käden ulottuville. Jos joku aikoo rötöstellä, niin ei ainakaan ilman reikiä selviä
Yöllä verhon raosta näkyy, että alueella kiertelee epämääräisiä pakettiautoja, tiedä sitten olivatko luvallisilla vai luvattomilla asioilla, mutta me saatiin lopulta ainakin olla rauhassa.
Mitä nyt jonkun auto kävi vieressä puoli yötä kun ei varmaan ollut webastoa tai se oli rikki ja seuraavassa rivissä kävi taas kerran kylmäkone.
Ei oikein vakuuta nämä rekkaparkeissa yöpymiset kyllä, 1/3 oli sellainen, että voi mennä uudestaan.
Baarin aamupala sentään on kohtuullinen, ei toki edes samalla seinällä sen ekan kanssa, mutta ihan ok annos munakasta ja makkaraa.
Lähtiessä mietin, että pitäisikö tankata, mutta paikka oli niin surkea, että päätän kantaa roposeni johonkin muuhun paikkaan.
Usvaa putkeen ja moottoritielle taas.
Joku on aiemminkin maininnut, mutta Puola on kyllä aika tylsä maa ajaa läpi. Ei ihmeellisempiä maisemia ja tylsää moottoritietä vaan loputtomasti.
Tokihan sitä voisi mennä pienempiä teitä, mutta se tekee aiktaululle hallaa taas pahasti jos on tarkoitus päästä etenemään
Vähän pohdiskellaan samalla, että kuinka pitkälle ajetaan, yöpaikasta ei ole tehty minkäänlaista edes periaatteellista valintaa.
Polttoainetta on niin, että ajatus olisi mahdollisesti tankata vielä Tsekin puolella, pakko ei olisi mutta tullimasiinan voisi palauttaa ja koittaa haaskata lopun käteisen.
No, mönkäänhän se meni. Vauhdin hurmassa ajelin ohi viimeisen Eurolin ja havahduin taas tilanteeseen vasta rajavyöhykkeellä
Eipä siinä, täytyy kai mennä uudestaankin kun laite kerran on valmiina olemassa
Ajeltiin sitten Wieszowan nurkille vastapuolelle tulomatkan yöpymispaikkaa ja tankattiin sekä auto, että itsemme.
Suunniteltiin, että katsotaan Varsovan lähestyessä miltä tilanne vaikuttaa josko päästäisiin vähän kaupungin ohitse, niin ei tarvitsisi kärsiä työmatkaliikenteestä aamulla.
Katsottiin, että n.100km ohi Varsovan olisi rekkaparkki Orlen huoltoaseman takana. Orlenit ovat vaikuttaneet siisteiltä paikoilta ja parkissa pitäisi olla tilaa sadalle autolle. Tuumailtiin tämän varmaan olevan hyvä paikka, vaan vähämpä tiedettiin.
Varsovasta päästiin sujuvasti ohi, pohjoisesta päin tullessa oli ilmeisesti onnettomuus tai muu haitta koska vastaantuleva liikenne tukkeutui aivan täysin, me saatiin painella täyttä höyryä eteenpäin.
Oltiin hyvän matkaa illassa jo kun saavuttiin parkkiin, ensivaikutelma ei todellakaan ollut sitä mitä odotettiin, mutta oltiin ajettu jo 650km tälle päivälle ja ilta oli sen verran pitkällä, että saa kelvata.
Paikka on niin saastainen, ettei mitään rajaa. Normi tupakkiaskeista ja kahvimukeista ihan ihmisp****n asti on joka puolella. Piha on kivetty, mutta monin paikoin roudan runtelema ja todella syviä vesilätäköitä on reunamilla myös. Iso osa valoista ei toimi joten on vaarallisen pimeää ja jalan liikkuessa saa olla varovainen.
Tämä on varmasti ainakin ulkoisesti arvioiden juuri sellainen sellainen paikka jossa voi tulla kaasutetuksi ja ryöstetyksi tai muuten vaan pahoinpidellyksi.
Pakolliset vessassa käymiset ja koirien ulkoilutukset hoidetaan pikaisesti ja käydään yöpuulle.
Emäntä on sen verran epäluuloinen, että ottaa yöksi talouden suurimman puukon käden ulottuville. Jos joku aikoo rötöstellä, niin ei ainakaan ilman reikiä selviä
Yöllä verhon raosta näkyy, että alueella kiertelee epämääräisiä pakettiautoja, tiedä sitten olivatko luvallisilla vai luvattomilla asioilla, mutta me saatiin lopulta ainakin olla rauhassa.
Mitä nyt jonkun auto kävi vieressä puoli yötä kun ei varmaan ollut webastoa tai se oli rikki ja seuraavassa rivissä kävi taas kerran kylmäkone.
Ei oikein vakuuta nämä rekkaparkeissa yöpymiset kyllä, 1/3 oli sellainen, että voi mennä uudestaan.
Baarin aamupala sentään on kohtuullinen, ei toki edes samalla seinällä sen ekan kanssa, mutta ihan ok annos munakasta ja makkaraa.
Lähtiessä mietin, että pitäisikö tankata, mutta paikka oli niin surkea, että päätän kantaa roposeni johonkin muuhun paikkaan.
Usvaa putkeen ja moottoritielle taas.
Joku on aiemminkin maininnut, mutta Puola on kyllä aika tylsä maa ajaa läpi. Ei ihmeellisempiä maisemia ja tylsää moottoritietä vaan loputtomasti.
Tokihan sitä voisi mennä pienempiä teitä, mutta se tekee aiktaululle hallaa taas pahasti jos on tarkoitus päästä etenemään
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Korycinissa pysähdyttiin tankkaamaan, joku paikallinen tuli hämmästelemään autoa ja oli hyvin kiinnostunut, että minkälaisella ajokortilla moista saa ajaa yms. Jatkettiin taivalta, nyt sentään oltiin valoisaan aikaan menossa takaisin Liettuan puolelle. Viimeiset muutamat kymmenet kilometrit ennen rajanylitystä ovat kyllä niin uskomatonta kärrypolkua ajatellen tien käyttöastetta, että huhhuijaa
Onneksi siihen on tulossa moottoritie, tosin en tiedä kauanko valmistumiseen lie menee.
liettuan puolella poikettiin hakemaan kahvia ja käyttämään koiria ulkona, niin joku mistälie kotoisin ollut rekkakuski tuli taputtelemaan olkapäälle ja tuumaili jotta "Scania gut, ich habe dich in Warzaw"
Pasvalysissa sattui olemaan sopivasti tien vieressä huoltoasema ja sen takana kauppa, joten minä valuttelin tankin täyteen naftaa ja naisväki kävi täydentämässä ruokavarastoja.
Illansuussa saavutaan Zorgiin camping Labirintiin, mukava pieni leirintäalue maatalon pihapiirissä.
Meidän lisäksi paikalla on yksi auto, saksalainen eläkeläisrouva oli ollut kiertelemässä Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa ja käsittääkseni oli matkalla kotiinpäin nyt.
Onneksi siihen on tulossa moottoritie, tosin en tiedä kauanko valmistumiseen lie menee.
liettuan puolella poikettiin hakemaan kahvia ja käyttämään koiria ulkona, niin joku mistälie kotoisin ollut rekkakuski tuli taputtelemaan olkapäälle ja tuumaili jotta "Scania gut, ich habe dich in Warzaw"
Pasvalysissa sattui olemaan sopivasti tien vieressä huoltoasema ja sen takana kauppa, joten minä valuttelin tankin täyteen naftaa ja naisväki kävi täydentämässä ruokavarastoja.
Illansuussa saavutaan Zorgiin camping Labirintiin, mukava pieni leirintäalue maatalon pihapiirissä.
Meidän lisäksi paikalla on yksi auto, saksalainen eläkeläisrouva oli ollut kiertelemässä Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa ja käsittääkseni oli matkalla kotiinpäin nyt.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Kyllä olikin mukava nukkua hiljaisuudessa ja sen verran oli löysiä aikataulussakin, ettei tarvinnut kiusata itseään herätyskellolla.
Käytettiin rauhassa koiria hiljaisen pikutien laidassa kävelyllä ja likkakin pääsi leikkipaikalle touhuamaan.
Sitten hiljaksiin leiri purkuun ja puolen päivän maissa tien päälle, neljäksi on aika varattuna eläinlääkärille Pärnussa koirien matoleimoja varten.
Riikan ohituksessa ei taaskaan mitään ihmeellistä, liikenne on rauhallista näin keskellä päivää.
Sen verran venähti lähtö, että ei tarvinnut rajalla poiketa superalkoon Eläinlääkäristä ilmoitettiin, että heillä on iso parkkipaikka (arvaatte varmaan )
Ajettiin sitten ohi ja käytiin kääntymässä, sitten vaan paikalliseen tyyliin kylmästi villku päälle ja kadun reunaan parkkiin
Mietittiin siinä, että miten tehdään. Laiva olisi lähdössä huomenna siten, että Vuosaaressa oltaisiin kuudelta illalla. Siitä sitten vieraat koirat omaan kyytiinsä ja kotona oltaisiin varmaan aikaisintaan yhdeksältä. Torstaina täytyisi taas olla suorittamassa nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä, joten pikaisella mietinnällä aikaistetaan lähtöä aamulaivaan ja ajetaan illalla jo sataman liepeille.
Pärnusta vielä Heseltä hiukopalaa ja koirat ulos, että pärjätään Muugaan asti. Matkalla poiketaan vain kahvin hakuun.
Illan hämärtyessä ollaan Tallinnan kehätiellä. Mietittiin, että tässä jossain oli suljettu huoltoasema missä voisi ehkä viettää yön pihalla. No sehän huomattiin toki kohdalla, että tuostahan se olisi pitänyt kääntyä
Ajeltiin sitten kylmästi Muugan satamaan asti ja pistettiin siihen rekkojen viereen parkkiin yöksi.
Tuulee kylmästi ja keli on oikein syksyinen, on nyt jo ikävä Brnon +24 aurinkoista keliä
Kun olisi tajunnut ja jaksanut käydä katsomassa , niin lähtöselvityksen olisi voinut tehdä jo illalla valmiiksi. Neljältä ylös jakoirat pihalle, sitten ihmettelemään portille. Kioskiin ei ole aamulla saapumassa ketään, vaan portissa on lappu, että check in hoidetaan cargon puolella.
No lappujen kanssa tiskin kautta ja toiselta puolelta pihaa portista läpi rantaan odottamaan. Vuoro tulee ja pistävät vielä loppukiusana peruuttamaan taskuun
Verhot kiinni, ettei ettei koirat ihmettele turhanpäiväisiä ja ovet lukkoon. Sitten ylös (on muuten ahdasta kulkea rahtilaivan autokannella kun pakkaavat täyteen) vessan kautta aamupalalle ja siitä torkkumaan sohvalle ja miettimään, että mitähän pirua sitä taas tuli tehdyksi
Aurinko alkaa pikkuhiljaa sarastaa ja kotimaan kamara lähenee. Olo on vähän haikea, hitto kun voisi vaan vaihtaa vaatekassin ja lähteä takaisin
Niinkuin vähän lähtiessä arveltiin, niin Suomi on ainoa maa jossa maahan saapuvat ihmiset kiinostavat tipan vertaa.
Rahtarit saavat mennä suoraan, kun niihin ei vissiin taudit voi tarttua
Meidät muut kerätään ensin jonoon laivasta ulos tullessa ja sitten ajellaan etuauton perässä papereiden tarkisteluun.
Siitä sitten huoltoaseman pihalle parkkiin josta vieraiden koirien omistaja tulee noutamaan ne kyytiinsä. On melkoisen innokasta elukkaa, kun näkee omistajansa parin viikon tauon jälkeen
Puretaan toisten tavarat kyydistä ja jutustellaan reissusta hetki. Sitten lähdetään puhaltamaan kotia kohti, kehällä tulee taas omituinen todellisuus vastaan, jos koittaa ajaa sellaista 85 vauhtia, niin kaikki on vastaantulijoita
Kotona ollaan ennen puoltapäivää, jää vähän aikaa tolkuttomalle pyykkirallille ja auton tyhjennykselle.
16 päivää, 5 maata, hiukan vaille 3700kilometriä ja naftaa sellaiset 850litraa.
Illalla korkataan varmaan vuoden mukana kulkenut kuohuva, ihan vaan sille, että me jumankauta päästiin sinne ja takaisin
Käytettiin rauhassa koiria hiljaisen pikutien laidassa kävelyllä ja likkakin pääsi leikkipaikalle touhuamaan.
Sitten hiljaksiin leiri purkuun ja puolen päivän maissa tien päälle, neljäksi on aika varattuna eläinlääkärille Pärnussa koirien matoleimoja varten.
Riikan ohituksessa ei taaskaan mitään ihmeellistä, liikenne on rauhallista näin keskellä päivää.
Sen verran venähti lähtö, että ei tarvinnut rajalla poiketa superalkoon Eläinlääkäristä ilmoitettiin, että heillä on iso parkkipaikka (arvaatte varmaan )
Ajettiin sitten ohi ja käytiin kääntymässä, sitten vaan paikalliseen tyyliin kylmästi villku päälle ja kadun reunaan parkkiin
Mietittiin siinä, että miten tehdään. Laiva olisi lähdössä huomenna siten, että Vuosaaressa oltaisiin kuudelta illalla. Siitä sitten vieraat koirat omaan kyytiinsä ja kotona oltaisiin varmaan aikaisintaan yhdeksältä. Torstaina täytyisi taas olla suorittamassa nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä, joten pikaisella mietinnällä aikaistetaan lähtöä aamulaivaan ja ajetaan illalla jo sataman liepeille.
Pärnusta vielä Heseltä hiukopalaa ja koirat ulos, että pärjätään Muugaan asti. Matkalla poiketaan vain kahvin hakuun.
Illan hämärtyessä ollaan Tallinnan kehätiellä. Mietittiin, että tässä jossain oli suljettu huoltoasema missä voisi ehkä viettää yön pihalla. No sehän huomattiin toki kohdalla, että tuostahan se olisi pitänyt kääntyä
Ajeltiin sitten kylmästi Muugan satamaan asti ja pistettiin siihen rekkojen viereen parkkiin yöksi.
Tuulee kylmästi ja keli on oikein syksyinen, on nyt jo ikävä Brnon +24 aurinkoista keliä
Kun olisi tajunnut ja jaksanut käydä katsomassa , niin lähtöselvityksen olisi voinut tehdä jo illalla valmiiksi. Neljältä ylös jakoirat pihalle, sitten ihmettelemään portille. Kioskiin ei ole aamulla saapumassa ketään, vaan portissa on lappu, että check in hoidetaan cargon puolella.
No lappujen kanssa tiskin kautta ja toiselta puolelta pihaa portista läpi rantaan odottamaan. Vuoro tulee ja pistävät vielä loppukiusana peruuttamaan taskuun
Verhot kiinni, ettei ettei koirat ihmettele turhanpäiväisiä ja ovet lukkoon. Sitten ylös (on muuten ahdasta kulkea rahtilaivan autokannella kun pakkaavat täyteen) vessan kautta aamupalalle ja siitä torkkumaan sohvalle ja miettimään, että mitähän pirua sitä taas tuli tehdyksi
Aurinko alkaa pikkuhiljaa sarastaa ja kotimaan kamara lähenee. Olo on vähän haikea, hitto kun voisi vaan vaihtaa vaatekassin ja lähteä takaisin
Niinkuin vähän lähtiessä arveltiin, niin Suomi on ainoa maa jossa maahan saapuvat ihmiset kiinostavat tipan vertaa.
Rahtarit saavat mennä suoraan, kun niihin ei vissiin taudit voi tarttua
Meidät muut kerätään ensin jonoon laivasta ulos tullessa ja sitten ajellaan etuauton perässä papereiden tarkisteluun.
Siitä sitten huoltoaseman pihalle parkkiin josta vieraiden koirien omistaja tulee noutamaan ne kyytiinsä. On melkoisen innokasta elukkaa, kun näkee omistajansa parin viikon tauon jälkeen
Puretaan toisten tavarat kyydistä ja jutustellaan reissusta hetki. Sitten lähdetään puhaltamaan kotia kohti, kehällä tulee taas omituinen todellisuus vastaan, jos koittaa ajaa sellaista 85 vauhtia, niin kaikki on vastaantulijoita
Kotona ollaan ennen puoltapäivää, jää vähän aikaa tolkuttomalle pyykkirallille ja auton tyhjennykselle.
16 päivää, 5 maata, hiukan vaille 3700kilometriä ja naftaa sellaiset 850litraa.
Illalla korkataan varmaan vuoden mukana kulkenut kuohuva, ihan vaan sille, että me jumankauta päästiin sinne ja takaisin
Scania BF86S Lahti 10 -78
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Hieno reissu!
Nyt ei ku auto osiin ja just ennen seuraavaa reissua kiireessä takas kasaan!
Nyt ei ku auto osiin ja just ennen seuraavaa reissua kiireessä takas kasaan!
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Just näinhän me tehään, se on ainoa oikea tyyli
Onks jollain muka sellainen "valmis" auto joka oottaa vaan pihassa, että pannaan naftaa tankiin ja mennään
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Timppa
- Ajoneuvos
- Viestit: 511
- Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
- Truck: Carrus 602 B 10 M
- Location: Hollola
- Member id: 2
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Sujuvaa kerrontaa , harva kykenee tollaseen tekstin tuottamiseen ja vain muutamassa päivässä !
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Kiitos, tämä lämmittää mieltä kovasti sillä en ole kokenut tekstin tuottamista koskaan kovin helpoksi
Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Tuo tarkoittaa yleensä sitä että asiaa joutuu ajattelemaan, jolloin lukeminen on helppoa. Kun tekstiä tulee ihan automaatilla, se ei välttämättä ole kovin helppo lukea, kun siitä tulee sellaista ajatustenvirtaa.
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 421
- Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
- Truck: Scania L113
- Location: Ii
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Sujuvaa on leemun kerronta, välimerkitkin paikoillaan
- Geekuality
- Rattiamiraali
- Viestit: 490
- Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
- Truck: B12 Carrus 602 '96
- Location: Helsinki
- Member id: 348
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Joo, mielenkiinnolla ja innolla täälläkin on luettu, eikä mitään pahaa sanottavaa tarinoinnista.
Tyttiksen projektiketju foorumilla
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
- B10M Finland
- Apukuski
- Viestit: 13
- Liittynyt: 05 Touko 2021 11:55
- Truck: B10M MkIII Lahti 450
- Location: Mikkeli
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Tuo auto taitaa olla Karosa, jonka kulmikas muotoilu on perua jo Tshekkoslovakian ajalta.
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Niinpäs siinä varmaan muuten keulassa lukikinB10M Finland kirjoitti: ↑10 Loka 2021 20:49
Tuo auto taitaa olla Karosa, jonka kulmikas muotoilu on perua jo Tshekkoslovakian ajalta.
Ilmajousitettu tuupparialusta näkyi olevan ja moottori kuulosti kovin nättikäyntiseltä.
Pikaisella wikipedian selauksella ovat käyttäneet Tšekkiläisiä Liaz-moottoreita.
Harmittaa entistä enemmän, etten päässyt ukkoa jututtamaan, volvoja ja kaanioita kun näkee tämän tästä, mutta nyt oli jotain erilaista
Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: Lahtikko kävi Brnossa
Ikaros busseja ennen kävi suomessakin turistikeikoilla ja renkaat oli baarum ( suomeksi paukkupaarumit).