Scania ABS vilkkukoodit
Scania ABS vilkkukoodit
Pisti tämmöinen foorumi silmään ja ajattelin kirjautua käyttäjäksi. Joudun työni puolesta perehtymään näihin härveleihin mutta eihän sitä koskaan tiedä et koska se oma Scania alkaa polttelemaan niin paljon että sellainen on pakko saada...
Tällaista vaan ajattelin kysyä ettei kellekään ole tarttunut mistään listaa Scanian K113 ABS-villkukoodeista. Muut viat on kuitattu, mutta vikamuistin tyhjennyksen jälkeen vilkuttaa edelleen 1--1, ja pienen ajolenkin jälkeen 1--3. Vaikea selittää mutta joku joka on näihin paneutunut ymmärtää kyllä. Olisi hyvä jos joku pystyisi nämä vilkkukoodit suomentamaan.
Etukäteen kiittäen: Tommi L
Tällaista vaan ajattelin kysyä ettei kellekään ole tarttunut mistään listaa Scanian K113 ABS-villkukoodeista. Muut viat on kuitattu, mutta vikamuistin tyhjennyksen jälkeen vilkuttaa edelleen 1--1, ja pienen ajolenkin jälkeen 1--3. Vaikea selittää mutta joku joka on näihin paneutunut ymmärtää kyllä. Olisi hyvä jos joku pystyisi nämä vilkkukoodit suomentamaan.
Etukäteen kiittäen: Tommi L
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Tervehdys vaan.
En nyt muista ulkoa vikakoodeja ja en pääse niitä ihan heti tarkistamaankaan. Muistelen kuitenkin, että 3 olisi etuakselin anturivika. Kannattaa naputella anturit sisäänpäin etuakselilta jos vaikka auttais.
Boschin systeemiin ei helpolla löydy netistäkään vikakooditaulukkoa, kumma juttu.
Joku näppärä googlettaja ne varmaan löytää, minä en viitsi edes yrittää.
En nyt muista ulkoa vikakoodeja ja en pääse niitä ihan heti tarkistamaankaan. Muistelen kuitenkin, että 3 olisi etuakselin anturivika. Kannattaa naputella anturit sisäänpäin etuakselilta jos vaikka auttais.
Boschin systeemiin ei helpolla löydy netistäkään vikakooditaulukkoa, kumma juttu.
Joku näppärä googlettaja ne varmaan löytää, minä en viitsi edes yrittää.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Eli voisi olla anturin virheellinen etäisyys kehältä->ei signaalia. Vai ymmärsinkö nyt oikein? Antoi samaa vikakoodia myös vääränlaisella anturilla (väärä vastusarvo eli n.1,6kilo-ohmia). Nyt paikallaan Wabcon oma anturi jossa sama vastusarvo kuin muissakin pyörissä (n.1,15kilo-ohmia). On vaan hankala mitata boksin liittimestä tulevia signaaleja yksin ajon aikana. Sillähän varmimmin näkisi tuleeko kaikilta pyöriltä vaihejännitetieto.
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Siinä olisi vähemmän helppo homma, eli tunkki alle ja pyörää pyörittämään...
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Tuo anturin vastusarvo ei ole ihan niin tarkka, se hyväksyy ainakin 1,1-1,7Kohmin anturit. Jos et saa pyöriä nostettua ylös, pyydä joku kuskiks ja mittaa vaihtojännite antureilta.
En nyt lähde arpomaan vikaa, kun en muista vikakoodeja, mutta antureissa tai venttiilien piuhoissa se vika yleensä on.
Niin, anturi voi olla myös kaukana hammaskehästä tai hammaskehä likanen, signaali heikko.
En nyt lähde arpomaan vikaa, kun en muista vikakoodeja, mutta antureissa tai venttiilien piuhoissa se vika yleensä on.
Niin, anturi voi olla myös kaukana hammaskehästä tai hammaskehä likanen, signaali heikko.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4431
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Eikö näissäkin ole resistanssi- ja kapasitanssiantureja, kuten henkilöautoissa? Silloin tuota toimivuutta on normi(yleis)mittarilla hankala todeta...?Puu Tiainen kirjoitti:Tuo anturin vastusarvo ei ole ihan niin tarkka, se hyväksyy ainakin 1,1-1,7Kohmin anturit. Jos et saa pyöriä nostettua ylös, pyydä joku kuskiks ja mittaa vaihtojännite antureilta.
En nyt lähde arpomaan vikaa, kun en muista vikakoodeja, mutta antureissa tai venttiilien piuhoissa se vika yleensä on.
Niin, anturi voi olla myös kaukana hammaskehästä tai hammaskehä likanen, signaali heikko.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Ihan induktiivi-antureita, helppo mitata yleismittarilla, ei tarvita erikoislaitteita.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Tässä olis nuo vikakoodit, nämä on nelossarjan autosta, mutta soveltuvat myös vanhempiin versioihin.
Elikkä sulla on vikaa etuoikeassa anturissa, liian kaukana tai oikosulku.
Kolmas lohko/sekvenssi = piiri 1 (VE/OT)
Neljäs lohko/sekvenssi = piiri 2 (OE/VT)
1 Ei havaittua vikaa -
2 Ohjausyksikön vika -
3 Väärä ilmarako tai oikosulku, etupyörän anturi
4 Väärä ilmarako tai oikosulku, takapyörän anturi
6 Katkos tai oikosulku, etupyörän anturi
7 Katkos tai oikosulku, takapyörän anturi
9 Ohjausyksikön alijännite tai säätöventtiili alijännite
10 Katkos tai oikosulku, etupyörän säätöventtiili
11 Katkos tai oikosulku, takapyörän säätöventtiili
13 Ohjausyksikön rele ei maata tai ohjausyksikön ja säätöventtiilin välisen johtimen katkos
14 Katkos tai oikosulku, TC-magneettiventtiili
15 ABS/TC-ohjausyksikkö ei saa yhteyttä moottorinohjauksen (EDC) liitäntään/Katkos tai oikosulku, proportionaaliventtiili
tai ajopiirturin signaali
18 Etu- ja takapyörän läpimittojen ero liian suuri -
19 Oikosulku +24 V:n jännitteeseen tai maahan, DBR-johto
20 Vika CAN-tietoliikennöinnissä
21 Jarruvalon virtakytkintä ei suljettu tai se on viallinen
Elikkä sulla on vikaa etuoikeassa anturissa, liian kaukana tai oikosulku.
Kolmas lohko/sekvenssi = piiri 1 (VE/OT)
Neljäs lohko/sekvenssi = piiri 2 (OE/VT)
1 Ei havaittua vikaa -
2 Ohjausyksikön vika -
3 Väärä ilmarako tai oikosulku, etupyörän anturi
4 Väärä ilmarako tai oikosulku, takapyörän anturi
6 Katkos tai oikosulku, etupyörän anturi
7 Katkos tai oikosulku, takapyörän anturi
9 Ohjausyksikön alijännite tai säätöventtiili alijännite
10 Katkos tai oikosulku, etupyörän säätöventtiili
11 Katkos tai oikosulku, takapyörän säätöventtiili
13 Ohjausyksikön rele ei maata tai ohjausyksikön ja säätöventtiilin välisen johtimen katkos
14 Katkos tai oikosulku, TC-magneettiventtiili
15 ABS/TC-ohjausyksikkö ei saa yhteyttä moottorinohjauksen (EDC) liitäntään/Katkos tai oikosulku, proportionaaliventtiili
tai ajopiirturin signaali
18 Etu- ja takapyörän läpimittojen ero liian suuri -
19 Oikosulku +24 V:n jännitteeseen tai maahan, DBR-johto
20 Vika CAN-tietoliikennöinnissä
21 Jarruvalon virtakytkintä ei suljettu tai se on viallinen
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Minulla vilkuttaa nyt kun kokeilin niin 2 + 6 + 6. Miksiköhän se vilkuttaa tuota kuutosta kahteen kertaan?
Mutta muuten vaikuttaisi jos se on 2 + 6 että olisi oikea etu katkos tai oikosulku... vai luinko noi Puu Tiaisen ohjeet ihan väärin?
Mutta muuten vaikuttaisi jos se on 2 + 6 että olisi oikea etu katkos tai oikosulku... vai luinko noi Puu Tiaisen ohjeet ihan väärin?
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Tuo taulukko on 4-sarjan autosta, mutta sovellettavissa vanhempiin. 3-sarjan vehkeissä on kolme vilkkulohkoa, joten sulla on molemmissa etupään antureissa vikaa.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Scania ABS vilkkukoodit
tänään kävi pajalla tuo auto, kun alkaa katsastus lähestymään...
olivat katsoneet että johdot ovat ehjät, mutta sanoivat että itse anturi on niin ruosteessa että sitä ei saa naputeltua lähemmäksi. Sanoivat että vaihtoehto on että rengas irti ja lyö vanhan anturin irti ja laittaa sitten uuden anturin paikalle.
onko jotain mitä voisi tehdä? jos pyytäisi niitä mittaamaan vielä niitä antureita?
olivat katsoneet että johdot ovat ehjät, mutta sanoivat että itse anturi on niin ruosteessa että sitä ei saa naputeltua lähemmäksi. Sanoivat että vaihtoehto on että rengas irti ja lyö vanhan anturin irti ja laittaa sitten uuden anturin paikalle.
onko jotain mitä voisi tehdä? jos pyytäisi niitä mittaamaan vielä niitä antureita?
mikäs se ensimmäinen ja toinen lohko on? eli minullahan on eka lohko 2, kakkonen ja kolmonen on 6 + 6Kolmas lohko/sekvenssi = piiri 1 (VE/OT)
Neljäs lohko/sekvenssi = piiri 2 (OE/VT)
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Mitä mitä! Mikäs paja se tommonen on, kyllä tuo homma pitää korjaamolla hanskata. Vie auto takas ja käske laittamaan kuntoon.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Scania ABS vilkkukoodit
niin jäi se auto sinne... ajoin ulos, peruutin parkkiin (piti illalla hakea), niin loppuikin kaasuttaminen...
katkesi tuo pumpun pultti mihin tuo kaasuvaijerin vipu tulee kiinni -> kokohelahoito tuosta pumpun sivusta tippui, eli tää jousi, vipusysteemi sekä itse vaijeri
ei muuta kun tyhjäkäynnillä takas halliin... maanantaihin menee, oli jo neljän paikkeilla tuo kello...
tää "nyrkkipaja" sanoi vaan että ne voi kyllä anturit vaihtaa, mutta että ne joutuu purkaa pyörät pois ja lyödä vanhat anturit irti kun ovat niin ruosteessa...
edit: niin ja onneksi katkesi tuo pultti tänään tuossa pihalla, eikä hesassa mannerheiminkadulla...
katkesi tuo pumpun pultti mihin tuo kaasuvaijerin vipu tulee kiinni -> kokohelahoito tuosta pumpun sivusta tippui, eli tää jousi, vipusysteemi sekä itse vaijeri
ei muuta kun tyhjäkäynnillä takas halliin... maanantaihin menee, oli jo neljän paikkeilla tuo kello...
tää "nyrkkipaja" sanoi vaan että ne voi kyllä anturit vaihtaa, mutta että ne joutuu purkaa pyörät pois ja lyödä vanhat anturit irti kun ovat niin ruosteessa...
edit: niin ja onneksi katkesi tuo pultti tänään tuossa pihalla, eikä hesassa mannerheiminkadulla...
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Taitaa olla nyrkkipaja.
Etu Abs-anturit lähtee irti ilman pyörien ja napojen irroittamista, vaikka olisivat kuinka jumissa.
Ne pitää rikkoa ja irroittaa palasina, onnistuu varmasti.
Etu Abs-anturit lähtee irti ilman pyörien ja napojen irroittamista, vaikka olisivat kuinka jumissa.
Ne pitää rikkoa ja irroittaa palasina, onnistuu varmasti.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Huomenna lähtee Scania huoltoon katsastukeen (K1 katsastaa heidän tiloissa raskaan kaluston) ja jos ne ehtii niin laittavat ne anturit samalla kuntoon, pakko kuitenkin käyttää huomenna leimalla kun viimeinen päivä oli tänään...
Miten tuosta nollattiin ne ABS:n koodit? Jos vaan olis joskus ollut joku häikkä? Oliko se jarrupoljin pohjaan, ABS-nappula pohjaan ja virta päälle? Pitääkö sitten odottaa jotain vai? Ja pitääkö päävirta olla päällä kun aloittaa tuon homman?
Miten tuosta nollattiin ne ABS:n koodit? Jos vaan olis joskus ollut joku häikkä? Oliko se jarrupoljin pohjaan, ABS-nappula pohjaan ja virta päälle? Pitääkö sitten odottaa jotain vai? Ja pitääkö päävirta olla päällä kun aloittaa tuon homman?
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Scania ABS vilkkukoodit
nyt vilkuttaa koodia 2 + 10 + 4
eli mistä nyt pitäisi etsiä vikaa? satunnaisesti tekee tuon, välillä sammuu kuin käynnistää auton uudellen, välillä ei...
eli mistä nyt pitäisi etsiä vikaa? satunnaisesti tekee tuon, välillä sammuu kuin käynnistää auton uudellen, välillä ei...
-
- Rattimajuri
- Viestit: 155
- Liittynyt: 02 Helmi 2011 00:05
- Truck: Scania K113 CLB
- Location: Nurmijärvi
- Member id: 118
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Laita mulle sun meiliosoite niin saat multa linkin josta voit ladata tuohon huolto/mittaus ohjeen..
Se on scannattu 52 sivuinen manuaali jossa kerrotaan kaikki tarpeellinen... Jopa suomeks
( liki 50 megaa koko, mahtuu harvempiin sähköpostiin )
Ohje on tosin kahdelle vikakoodilampulle, mut se eka lamppu lienee sama kun tuo puolen vilkutus.
Se on scannattu 52 sivuinen manuaali jossa kerrotaan kaikki tarpeellinen... Jopa suomeks
( liki 50 megaa koko, mahtuu harvempiin sähköpostiin )
Ohje on tosin kahdelle vikakoodilampulle, mut se eka lamppu lienee sama kun tuo puolen vilkutus.
Peugeot Boxer "retkiauto" kulkimena
vm. 90 Scania K113 CLB Berkhof projektina
Yks 80 Scania BR116 Kutter 9 raato, toisesta tuli uusiometallia
vm. 90 Scania K113 CLB Berkhof projektina
Yks 80 Scania BR116 Kutter 9 raato, toisesta tuli uusiometallia
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Scania ABS vilkkukoodit
No tuossahan se mun postaamassa listassa lukee.only4pro kirjoitti:nyt vilkuttaa koodia 2 + 10 + 4
eli mistä nyt pitäisi etsiä vikaa? satunnaisesti tekee tuon, välillä sammuu kuin käynnistää auton uudellen, välillä ei...
10 Katkos tai oikosulku, etupyörän säätöventtiili, vasen etu
4 Väärä ilmarako tai oikosulku, takapyörän anturi, vasen taka.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Scania ABS vilkkukoodit
ok, vähän tuota ekaa kakkosta mietin että mikäs se oli... nyt kun vielä tietäisi että onko siinä nyt sitten kaksi vikaa, vai missäs se on.. kun välillä tulee vikaa välillä on ihan tyytyväinen... eli ei muuta kun auton alle kattelemaan... missäs tuo venttiili sijaitsee? ei ole monttua, mutta firmassa on sellainen lastauslaiturin tyylinen viritys missä auton voi aja vinosti niin pääsee alle etuakseliin asti
EDIT: hei nyt mä alaan osaa lukea tuota systeemiä...
EDIT: hei nyt mä alaan osaa lukea tuota systeemiä...
-
- Rattimajuri
- Viestit: 155
- Liittynyt: 02 Helmi 2011 00:05
- Truck: Scania K113 CLB
- Location: Nurmijärvi
- Member id: 118
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Edessä heti pyörän takana, seuraa letkua.
Takana seuraat perän edestä jarruskelloista lähteviä letkuja. ABS venttiilit on muistaakseni etummaiset, taaemmat (lähempänä perää) on releventtiilit ( paineilmaohjatut, en tiedä onko oikea nimi ).
Oikealta ja vasemmalta jarrukellolta menee kummaltakin letku omalle ABS venttiilille.
Käsijarrunletku on yhdistetty jarrukellojen välistä, älä seuraa sitä
Oliko sinulla kytkentä sama kuin kuvissa, en ole vielä omaani viitsinyt perehtyä, minullakaan ei ole kuin yksi vikakoodilamppu.
Kannattaa mitata ohjeen mukaisesti kaikkien piirien resistanssit ja muut arvot, toimii ei toimi viittaisi johonkin huonoo liitokseen tai kaapelin osittaiseen vaurioitumiseen.
Takana seuraat perän edestä jarruskelloista lähteviä letkuja. ABS venttiilit on muistaakseni etummaiset, taaemmat (lähempänä perää) on releventtiilit ( paineilmaohjatut, en tiedä onko oikea nimi ).
Oikealta ja vasemmalta jarrukellolta menee kummaltakin letku omalle ABS venttiilille.
Käsijarrunletku on yhdistetty jarrukellojen välistä, älä seuraa sitä
Oliko sinulla kytkentä sama kuin kuvissa, en ole vielä omaani viitsinyt perehtyä, minullakaan ei ole kuin yksi vikakoodilamppu.
Kannattaa mitata ohjeen mukaisesti kaikkien piirien resistanssit ja muut arvot, toimii ei toimi viittaisi johonkin huonoo liitokseen tai kaapelin osittaiseen vaurioitumiseen.
Peugeot Boxer "retkiauto" kulkimena
vm. 90 Scania K113 CLB Berkhof projektina
Yks 80 Scania BR116 Kutter 9 raato, toisesta tuli uusiometallia
vm. 90 Scania K113 CLB Berkhof projektina
Yks 80 Scania BR116 Kutter 9 raato, toisesta tuli uusiometallia
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Ensimmäinen numero ilmoittaa järjestelmän tyypin, ei varsinaista merkitystä. Toinen villkujakso kertoo 1 piirin viat, kolmas numero 2 piirin viat.only4pro kirjoitti:ok, vähän tuota ekaa kakkosta mietin että mikäs se oli... nyt kun vielä tietäisi että onko siinä nyt sitten kaksi vikaa, vai missäs se on.. kun välillä tulee vikaa välillä on ihan tyytyväinen... eli ei muuta kun auton alle kattelemaan... missäs tuo venttiili sijaitsee? ei ole monttua, mutta firmassa on sellainen lastauslaiturin tyylinen viritys missä auton voi aja vinosti niin pääsee alle etuakseliin asti
EDIT: hei nyt mä alaan osaa lukea tuota systeemiä...
1 ristikkäispiiri, vasen etu ja oikea taka.
2 ristikkäispiiri, oikea etu ja vasen taka.
Jos sulla on mittausohjeet, mittaa ensin boksin kammasta ja sen jälkeen venttiilistä, ja anturin kohdalla samoin kammasta ja sitten viimeisestä pistokkeesta ennen anturia.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Scania ABS vilkkukoodit
jep, kiitoksia. en ole vielä ehtinyt tuota berkhofin lähettämää materiaalia tutkia, että onko minulla oikeat ohjeet...
- Zippo
- Rattiamiraali
- Viestit: 359
- Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
- Truck: Scania K113 Falcon
- Location: Kouvola
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Ittel 2 + 9 +7... Ja eikun auton alle..
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Scania ABS vilkkukoodit
rahtarikaveri tuossa puhui että absien etäisyysantureiden herjaaminen saattaa olla myös ensioire pyöränlaakeriremontista, joka toistuu rahtiautossa n.700-800tkm välein ja halvimmillaan korjata ennen kuin itse laakeri rikkoutuu... puutiainen tietännee, miten ne bussissa kestää???
- -KHS-
- Rattiamiraali
- Viestit: 292
- Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
- Truck: Carrus 302
- Location: Ylöjärvi
- Member id: 216
Re: Scania ABS vilkkukoodit
Minulla Scania K113:n ABS:n diagnoosipainike antaa neljä vilkkujaksoa 7 - 2 - 6 - 6.
Tässä viestiketjussa puhutaan kolmesta vikkujaksosta. Miten tämä neljän jakson koodi pitäisi tulkita?
Ovatko tässä nuo kaksi viimeistä merkitseviä koodeja (6 Katkos tai oikosulku, etupyörän anturi)?
Tässä viestiketjussa puhutaan kolmesta vikkujaksosta. Miten tämä neljän jakson koodi pitäisi tulkita?
Ovatko tässä nuo kaksi viimeistä merkitseviä koodeja (6 Katkos tai oikosulku, etupyörän anturi)?
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.