24V -> 12V lataus
24V -> 12V lataus
Eli joo mitäs vehkeitä ootte hommannu 24V muuttamiseksi 12V lataukseksi ja 12V akkuihin. Vai onko teillä jännitteenalennin vaan joka masiinan perässä? Vai onko kaikki vaan sitten joko 24V tai 230V?
Vähän kiinnostais laittaa pari 12V akkua, niin siihen väliin tars joku muu mokkula ku normi jännitteenalennin.
Pitää tohon taituroida 12V peräkärritöpselikin yms....
Vähän kiinnostais laittaa pari 12V akkua, niin siihen väliin tars joku muu mokkula ku normi jännitteenalennin.
Pitää tohon taituroida 12V peräkärritöpselikin yms....
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
- Zippo
- Rattiamiraali
- Viestit: 359
- Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
- Truck: Scania K113 Falcon
- Location: Kouvola
Re: 24V -> 12V lataus
Itsellä invertterin peräs 12v laturi eli 24v => 230v => 12v.. Hyötysuhde varmaan huono mut hyvin pelannut, piuhan päässä olles sama laturi lataa 12v akkui..
- joope
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 133
- Liittynyt: 01 Touko 2010 12:16
- Truck: Volvo B12 Carrus 602
- Location: Haapajärvi
- Member id: 402
Re: 24V -> 12V lataus
Mulla painevesipumppu, valaistus ja vepasto 24V.
Invertterin takaa 230 volttisena jääkaappi, keittotasot, vedenkeitin, mikro, imuri, kämmenpuhelimen lataus ja kärpäs ansa.
12V laitteita ei ole, ja toivottavasti ei tarvi laitella.
Jos peräkärryyn ei voi laittaa 24V polttimoita niin saakohan laittaa tupla valot (toiset 12V ja toiset 24V).
Merkkaapi töpselit kunnolla ettei käy vanhan aikaisesti
Invertterin takaa 230 volttisena jääkaappi, keittotasot, vedenkeitin, mikro, imuri, kämmenpuhelimen lataus ja kärpäs ansa.
12V laitteita ei ole, ja toivottavasti ei tarvi laitella.
Jos peräkärryyn ei voi laittaa 24V polttimoita niin saakohan laittaa tupla valot (toiset 12V ja toiset 24V).
Merkkaapi töpselit kunnolla ettei käy vanhan aikaisesti
Volvo B12 Carrus Eurostar 602 -95
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: 24V -> 12V lataus
Olen käyttänyt invertteri lataussäädintä, jonka toiminta on jokseenkin saman tapainen latauominaisuuksiltaan kuin Ctec laturin.
laitan tässä linkin Waeco.de sivulle koska sieltä löytyy myös tuotteen suositushinta. Hankin omani siten että kävin kysäsemässä caravanliikkeeltä että kiinostaako heitä myydä ao tuote minulle tuolla Saksan hinnalla, olin muuten menossa Saksaan kuukauden sisällä. Myivät siihen hintaan
http://www.waeco.com/de/produkte/truck_ ... r/4101.php
laitan tässä linkin Waeco.de sivulle koska sieltä löytyy myös tuotteen suositushinta. Hankin omani siten että kävin kysäsemässä caravanliikkeeltä että kiinostaako heitä myydä ao tuote minulle tuolla Saksan hinnalla, olin muuten menossa Saksaan kuukauden sisällä. Myivät siihen hintaan
http://www.waeco.com/de/produkte/truck_ ... r/4101.php
- Liitteet
-
- Akkujärjestelmät_new.jpg (62.95 KiB) Katsottu 9181 kertaa
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- PekuMAN66
- Rattimajuri
- Viestit: 199
- Liittynyt: 16 Elo 2005 08:37
- Truck: Volvo B10M, Wiima353
- Location: Pudasjärvi
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Re: 24V -> 12V lataus
Hupipuolen 12 V180Ah akulle lisäsin 12 V 65A henkilöauton laturin moottorin päälle. Suunnittelin latausta vaikka miten, mut tuo on varmin ja helppo laittaa Volvossa. Kojelaudassa jännitemittari ja latauksen merkkivalo.
Volvo B 10 M, Wiima 353 -85 M1
ex- MAN Ajokki -66
Fordson Super Major -61
ex- MAN Ajokki -66
Fordson Super Major -61
- ansa
- Rattiamiraali
- Viestit: 320
- Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
- Truck: Scania K112 Vanhool
- Location: Laihia
- Member id: 106
- Paikkakunta: Laihia
Re: 24V -> 12V lataus
eiköhän nuo "12v" valot ole helpointa tänä päivänä hoidella noilla ledivaloilla , jotka ovat jännitealueeltaan 12- 32v.joope kirjoitti:Mulla painevesipumppu, valaistus ja vepasto 24V.
Invertterin takaa 230 volttisena jääkaappi, keittotasot, vedenkeitin, mikro, imuri, kämmenpuhelimen lataus ja kärpäs ansa.
12V laitteita ei ole, ja toivottavasti ei tarvi laitella.
Jos peräkärryyn ei voi laittaa 24V polttimoita niin saakohan laittaa tupla valot (toiset 12V ja toiset 24V).
Merkkaapi töpselit kunnolla ettei käy vanhan aikaisesti
ei tarvitse sen kummemmin kikkailla mitään autojen ja kärryjen kanssa.
Re: 24V -> 12V lataus
Ei viiti aina kun ottaa kärrin perään vaihtaa 24V polttimoita sinne, kun kärrit aina lainakärrejä.joope kirjoitti: Jos peräkärryyn ei voi laittaa 24V polttimoita
Tarkoitus olis laittaa että olis:
2x170ah starttaukseen 24V
2xXXXah mukavuuksiin 24V
sekä 1x 225ah mukavuuksiin. 12V.
Tietty jos sattuu toinen 225 tulee eteen niin vois ne laittaa starttikäyttöön ja 24V mukavuuksiin nuo 170set.
12volttisiin sitten vaikka ihan ostaa pari uutta vähän pienempää oikeesti hupikäyttöön tarkotettua akkua.
Aika suolasia hinnaltaan vaan noi tehowaecot, tosin jos 20A tulis toimeen niin pääsis vielä kohtuu sijoituksella.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 155
- Liittynyt: 02 Helmi 2011 00:05
- Truck: Scania K113 CLB
- Location: Nurmijärvi
- Member id: 118
Re: 24V -> 12V lataus
Et sä starttiakkuhin mitään megajäreitä akkuja tarvii..
Hupatuksiin järeet ja starttiakuiks varmasti hyvät akut, vaikka noi 170ah.
Varmistat vaan ettei hupakulutus pääse purkamaan starttiakkuja.
12V lataukseen oma laturi koneen kylkeen ja maasähkölatauksessa saa 100 - 200€ 20 - 30A latureita.
Sitten joudut tekemään apureleistyksen peräkärryn töpselin ja auton omien sähköjen väliin, niitä lienee saa valmiinakin.
Hupatuksiin järeet ja starttiakuiks varmasti hyvät akut, vaikka noi 170ah.
Varmistat vaan ettei hupakulutus pääse purkamaan starttiakkuja.
12V lataukseen oma laturi koneen kylkeen ja maasähkölatauksessa saa 100 - 200€ 20 - 30A latureita.
Sitten joudut tekemään apureleistyksen peräkärryn töpselin ja auton omien sähköjen väliin, niitä lienee saa valmiinakin.
Peugeot Boxer "retkiauto" kulkimena
vm. 90 Scania K113 CLB Berkhof projektina
Yks 80 Scania BR116 Kutter 9 raato, toisesta tuli uusiometallia
vm. 90 Scania K113 CLB Berkhof projektina
Yks 80 Scania BR116 Kutter 9 raato, toisesta tuli uusiometallia
- MB1962
- Rattiamiraali
- Viestit: 299
- Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
- Truck: MB-62ja63+Scania-87
- Location: Kuru
- Member id: 95
- Paikkakunta: Kuru
Re: 24V -> 12V lataus
Itse en laittaisi 24v ja 12v järjestelmiä molempia. Mieluummin 4x 225 24voltilla ja jännitteen alentimella 12v laitteet toimimaan. Saa enemmän akkukapasiteettia hupipuolelle eikä tarvi murehtia kaksista latureista.
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
Scania K112 kutter deca 360 1987
-
- Rattimajuri
- Viestit: 155
- Liittynyt: 02 Helmi 2011 00:05
- Truck: Scania K113 CLB
- Location: Nurmijärvi
- Member id: 118
Re: 24V -> 12V lataus
Ehdottoman totta..
12V laitteita on oikeasti varsin vähän..
Huonokin hyötysuhteiset jännitteenalentimet kelpaa peräkärryn valoille..
Romikselta kerää neljä mascotin alenninta ja laittaa auton sähkön ja koukkun sähköjen väliin, kauhea viritys mutta helppo ja halpa
Minulle ei tule 12V systeemejä vaan käytän hakkuriperustaisia jännitteen alentimia.
Eipä niitä tarvii kuin autopoppivehkeille.
Mutta jos haluaa ehdottomasti sen 12V niin se lisälaturi on helpoin ja yksinkertaisin Ja halpa
12V laitteita on oikeasti varsin vähän..
Huonokin hyötysuhteiset jännitteenalentimet kelpaa peräkärryn valoille..
Romikselta kerää neljä mascotin alenninta ja laittaa auton sähkön ja koukkun sähköjen väliin, kauhea viritys mutta helppo ja halpa
Minulle ei tule 12V systeemejä vaan käytän hakkuriperustaisia jännitteen alentimia.
Eipä niitä tarvii kuin autopoppivehkeille.
Mutta jos haluaa ehdottomasti sen 12V niin se lisälaturi on helpoin ja yksinkertaisin Ja halpa
Peugeot Boxer "retkiauto" kulkimena
vm. 90 Scania K113 CLB Berkhof projektina
Yks 80 Scania BR116 Kutter 9 raato, toisesta tuli uusiometallia
vm. 90 Scania K113 CLB Berkhof projektina
Yks 80 Scania BR116 Kutter 9 raato, toisesta tuli uusiometallia