Ovet kiinni

Ajoneuvon matkailuvarusteet
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Moi

Millaisia ratkaisuja olette tehneet tällaisiin suuntaoviin vai miksi sitä kutsutaan sitä ovea joka avautuu kokonaan ja siirtyy taaksepäin auton kylkeä vasten. Tätä ei saa auki eikä kiinni oikein helposti ja jää helposti raolleen > eipä ole erityisen kätevä. Pystyskö tuohon jonkinlaisen ovipumpun laittaa ja ulkopuolelle lisäksi kahva. Ajattelin jopa että teetän takaovelle aukkoon sopivan sovitekehyksen ja isken siihen tavallisen asuntovaunun oven.
Tulevaisuus on sähköinen
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Vippiovi lienee se sana mitä haetaan. Ovipumppu kuullostaa huonolta idealta kun vähänkin painetta vastassa normaalissa koneistossa on helkkarin hankala väkisin avattavaksi. Jos ei pikkukompressori ovikoneistoa syöttämässä käy niin vetokahva molemmille puolille. Etuovessa salpakoneistolle nuppi molemmin puolin, sisäpuolisen nupin jos vaihtaa isommaksi niin helpottuu. Keskioveen voisi laittaa samanlaisen ulkopuolisen nupin salpakoneistoon kuin etuovessakin.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Röllissä se pysyy kiinni köydenpätkällä. Pätkä on kiinni kaiteessa. Ei erityisen hieno ratkaisu, mutta toimii. Ikuisuus to-do -listalla on parannus suunniteltuna eli Boda-turvalukko. Sellainen kerrostalomalli. Avaimen saa kummalta puolelta tahansa lukkoon. Eli Boda tulisi kiinni oven takareunaan auton alkuperäisen neliölukon tilalle. Etureuna ei tarvitse lukkoa - se menee tiiviisti kiinni.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Boda ostettu Tori.fi:tä :)

Tuo projektisi toimii hyvänä katalyyttinä. Tänx
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Pilotti
Ajoneuvos
Viestit: 597
Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

Minä muutatin tuon vippioven takareunasta saranoiduksi sedanoveksi. Eli kahvasta avataan ja suljetaan. On ollut hyvä ratkaisu.
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

tälläinen tuli vastaan yhdessä portissa ja toiminta erittäin hyvä.
vaan viekö liikaa virtaa :roll: en tiedä
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

Jotain pitäs itsekkin keksiä...
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

kulkuri kirjoitti:tälläinen tuli vastaan yhdessä portissa ja toiminta erittäin hyvä.
vaan viekö liikaa virtaa :roll: en tiedä
Ai, mimmoinen? ei näy linkkiä eikä kuvaa....
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja neppi »

Tarkoittanet siitä kulkua parkissa ollessa? Ärsyttäväähän tuo on. Mulla on kans suunnitelmissa kompura- / säiliöhässäkkä etuovelle. Takaoveen juurikin saranat takalaitaan ja lukkotsydeemit etu-. Etenki, jos joskus saan jo olemassaolevan etuteltan keksittyä paikoilleen, mahtuis tollee toteutettu ovi aukeamaan teltan sisällä paremmin. Myös moskiittoverkon asennus helpottuu, kun ei tarvii miettiä sen avaushässäkän jäämistä sinne verkon väliin...

Lukituksessa käytän kevyehköä räikkäliinaa. Ovessa ja portaassa on kiinnityssilmukat, joiden väliin hihna raksutellaan. Ei avaa rosmo yöllä, eikä ajoviima päivällä.
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja pelti »

mulla lukkona on kakkosnelosen pätkä. Siis sisäpuolella. Lattiaa vasten ja siitä ylöspäin sitä putken mutkaa vasten. Sillä saa oven lukittua/nostettua yläasentoon, niihin hahloihin. Ja kun lankun pätkä on vähän kalleellaan niin sen saa nopeasti auki potkaisemalla ulospäin. Enempi siis yökäytössä. Useimmiten paineilla ovi kiinni ja yläasentoon. Sit vaan lankun pätkä väliin. Mullahan katoo ilmat tosta kuudessa tunnissa.....
peltiliiteri.com
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Haudi... :)
Onks se kylki "suora" sillä kohtaa missä se ovi on...? Helpottaa aikasta paljon "siistin saranoinnin" tekoo... jos sen haluaa saranoida uudestaan... käviskö esim. jonkun pakun takaovien "ulkopuoliset" saranat... liikerata on kuitenkin sen verran suuri jos oven haluaa kokonaan kylkeen saakka auki... :) ja voisko tossaki toimia lukkosysteemi "samalla ajatuksella" ku toi mun ovi on lukittu... eli lukkorunko tulee koriin eikä oveen... parkissa ollessa lukko auki... eli voi käyttää miten tahtoo... ajaessa ja säilytyksessä kääntää vaan lukkoon... jajos se ei oo ns. käyntiovi... tarviiko se saada ulkopuolelta lukituksesta pois... vai oliks siihe tulossa joku muu "funktio" sille ovelle...? :) (mun "kovalevyltä tulee informaatio valitsemaasi tiedostoa ei löydy" eli en muista... :lol: :lol: :lol: )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Zippo
Rattiamiraali
Viestit: 359
Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
Truck: Scania K113 Falcon
Location: Kouvola

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Koitetaan uudelleen linkin kera :oops:
tälläinen tuli vastaan yhdessä portissa ja toiminta erittäin hyvä.
vaan viekö liikaa virtaa :roll: en tiedä


http://www.aysec.fi/tuotekategoria.php? ... eettilukot
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Tekiskö tällainen istuimen kompura riittävästi ilmaa ja pitääkö pahaa ääntä?

http://www.ikh.fi/PDFs/product35053_1675.pdf

Kuva
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Jääkaapin kompura tuottaa hitaasti, mutta hiljaa. Kyllä sillä saisi aikaan ylläpidon parille ovipiirille. Mukaan voisi laittaa 20-litran säiliön puskuriksi

Joku ropellipää oli muistaakseni sellaisen askarrelutkin.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja motoku »

Miten olis pari magneettia? Toinen aukipitoon ja toinen sulkipitoon. Vaikka pikku varressa jonka kääntää käyttöön paikoillaan ollessa? Aina edessä-asennossa roikkuva ovi on kyllä viheliäinen. Vaikka itselläni ei onneksi sellaista ole, kavereiden bussien ovia olen oppinut vihaamaan.
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Lahti32 kirjoitti:Tekiskö tällainen istuimen kompura riittävästi ilmaa ja pitääkö pahaa ääntä?

http://www.ikh.fi/PDFs/product35053_1675.pdf

Kuva
jos on yhtään samanlainen tuossa naapurin traktorissa penkin alla, niin saisi olla kuulosuojaimet päällä kun vetää napista korotusta, sen verran kovaa ääntä pitää...
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

only4pro kirjoitti:
Lahti32 kirjoitti:Tekiskö tällainen istuimen kompura riittävästi ilmaa ja pitääkö pahaa ääntä?

http://www.ikh.fi/PDFs/product35053_1675.pdf

Kuva
jos on yhtään samanlainen tuossa naapurin traktorissa penkin alla, niin saisi olla kuulosuojaimet päällä kun vetää napista korotusta, sen verran kovaa ääntä pitää...
Tai jos on sellanen kun kuuluisi ilmeisesti olla kuten mulla pikkuautossa penkkien alla, niin ei kuulu ku ihan pieni surina, ei kuule jos auto käydä hyrskyttää. Paineen tuotto tuskin riittää epäilee hän :( Siis ainakaan nuissa mitkä mulla pumppailee ristiselän pussukoita.

Oisko sellanen sähkö toiminen "kaappari". Oma hommasa tehä mutta kuten esim. sprintterissä tai joissain peräluukuissa että ku tyrkkää luukkua huulille niin imasee kiinni. Joku haka siis mikä ottaa kiinni ja hoitaa loppukiristyksen tiivistettä vasten?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 581
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja AriW »

Nii vaikka satalankku mersun imuluukun lukkomoottori? Hankala toteuttaa kylläkin. Ransporttiletukan kompura,esim. sprinkleri tai vastaava järjestelmästä painesäiliö missä jouskuorma pitelee paineita. Tai joku viair tai vastaava...
Alipaineella sais varmaan helpommin ja rauhallisemman oven,sillä lailla mä ite oon lukitusta miettiny ku noi omat kahvat on hankalia.
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Imulukkomoottori tai muu viritys kuullostaa hankalalta kun ovessa on jo valmiiksi toimiva koneisto, ilmaa vaan tarvitaan lisää.
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 468
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Truck: Hymer
Location: Sysmä

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja IRJA »

Minä ainakin kokeilisin tuota Rosvolinnan jääkaappikompura/pikkusäiliö systeemiä ,olis hiljainen ja (puoli)ilmainen kokeiltava :D

Omassa kyllä päädyin keskioven pienentämiseen ja muuttamiseen saranaoveksi koska odotettavissa oleva käyttö oli paikallaan pidempiä aikoja asuen
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Miten vanha sukelluspullo :roll:
paineilmatyökaluja käyttävät kilpahommissa pitkänviikonlopun pullolla ja ei edes lopu kesken
eiköhän sillä ovea availisi joitan satoja kertoja :roll:
en mä tiedä mutta joku varmaan tietää ja kertoo
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Tai sitten satalitrainen lisäpainesäiliö takaiskun taakse. Periaatteessa toimiva mutta käytännössä ainakin vessanpöntön vetoon tarkoitettu tyhjenee auton paineiden mukana. Olisko takaisku sittenkään oikeanlainen ja pitävä. Yksi pakastimen kompura olis tuossa vapaana kyllä, vähän tällaiseen sen pelastin
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Kannattaa muistaa että sukelluspullossa on paine 200-300 baria ja sitä ei ihan joka paikassa täytetä. 10-15L pullo ei kauheesti ilmaa sisällä normi kompura paineella.
Rosmo
Avatar
Zippo
Rattiamiraali
Viestit: 359
Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
Truck: Scania K113 Falcon
Location: Kouvola

Re: Ovet kiinni

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Paineilmasylinterin tilalle voisi vaihtaa savunpoistoluukuissa käytettävän hammastankoavaajan http://www.keravent.fi/media/avaajat/ha ... hamtan.pdf, töissä noitten kanssa puuhastelllut ja toimii 24v, momenttilaukaisu toimii virtarajalla.. Hinnasta ei kyllä ole mitään hajua..
Vastaa Viestiin