Uusi innostunut esittäytyy
- kivimark
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 117
- Liittynyt: 27 Tammi 2017 17:38
- Truck: Scania k113 Carrus
- Location: Vaasa
- Member id: 291
- Paikkakunta: Vaasa
Uusi innostunut esittäytyy
Moi vaan , uutena jäsenenä laitan muutaman sanan tänne. Omaa bussia ei vielä ole mutta muutama ehdokas on kiikarissa. Kovasti lueskellut tätä palstaa ja onkinut tietoa mitä ja mihin kiinnittää huomiota kun etsii omaa bussia. Scania k 113 Carrus vector -95, ajettukin 1,1 mkm vm on tässä Vaasassa jota jo kävinkin katsomassa , on muuten nettikoneessa ilmoitus, ja hyvä maku jäi, sisätilojen järjestys näytti ihan hyvältä eikä asettaisi rajoituksia esim nykyisen vessan suhteessa kovasti. Huomenna käydään pikku ajelulla niin kuulee paremmin millainen äänimaailma kuuluu ajettaessa. En tiedä mitä muut ovat maksaneet moisista peleistä joten ostohinta vinkkejä olisi kiva kuulla muiltakin. Mitat tuolla on 12x2,55 m. Alustaa täytyy koittaa kuvata selffie tikun kanssa kännyllä josko sieltä sais paremman käsityksen. Tuollainen takamoottorinen omasta mielestä olisi sopiva kun koneeseen pääsee käsiksi kohtuu helposti, ainakin omasta mielestä.
- happa66
- Rattiamiraali
- Viestit: 391
- Liittynyt: 14 Kesä 2009 00:44
- Truck: MB-913
- Location: Nakkila
- Member id: 123
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Tervetuloa foorrumille. Onnea auton etsinnässä.
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Suurimpana ongelmana pitäisin tuossa korin mataluutta matkailukäyttöön. On siinä toki puolensa mutta myös huonoja riippuu ihan siitä mitä on rakentamassa.
Suurinpana ongelmana ehkä tuossa mallissa voi olla etu ja takarungon ruoste. vaikka kori on rosteria niin se ei tosiaan takaa mitään koska etu ja takarunko on ihan normaalia rautaa niin siellä voi olla ruostevaurioita piilossa ja niitä on ollutkin joten se ei ole harvinaista.
tuo hinta on aika normaali mitä noista on pyydetty. Ei erityisen halpa eikä kallis. Hintaan vaikuttaa muu kunto paljon. Onko hyvät vai huonot renkaat..akkujen kunto sekä tuulilasi. jos kaikki vaihtokunnossa se on äkkiä 5000 euroa lisää menoja. Eli tässä kohtaa sitten tuleekin se auton todellinen hinta esille koska 2000 auto on äkkiä 7000 auto ja 7000 autosta tulee 12000 auto. Jos tuossa autossa on kalliit kohteet kunnossa sen hinta ei siitä pomppaakkaan mihinkään.
Eli katsomaan ja jäitä hattuun..
Suurinpana ongelmana ehkä tuossa mallissa voi olla etu ja takarungon ruoste. vaikka kori on rosteria niin se ei tosiaan takaa mitään koska etu ja takarunko on ihan normaalia rautaa niin siellä voi olla ruostevaurioita piilossa ja niitä on ollutkin joten se ei ole harvinaista.
tuo hinta on aika normaali mitä noista on pyydetty. Ei erityisen halpa eikä kallis. Hintaan vaikuttaa muu kunto paljon. Onko hyvät vai huonot renkaat..akkujen kunto sekä tuulilasi. jos kaikki vaihtokunnossa se on äkkiä 5000 euroa lisää menoja. Eli tässä kohtaa sitten tuleekin se auton todellinen hinta esille koska 2000 auto on äkkiä 7000 auto ja 7000 autosta tulee 12000 auto. Jos tuossa autossa on kalliit kohteet kunnossa sen hinta ei siitä pomppaakkaan mihinkään.
Eli katsomaan ja jäitä hattuun..
- kivimark
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 117
- Liittynyt: 27 Tammi 2017 17:38
- Truck: Scania k113 Carrus
- Location: Vaasa
- Member id: 291
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Renkaat on uudet, tuulilasissa halkeiluja mutta katsastuksessa kuitenkin mennyt läpi tuollaisena, akuista en tiedä kuinka uudet mutta auto on käytössä päivittäin. Millälailla matala? tarkoitus on ihan normi matkailuun , ei ole saunaa tarkoitus tehä.pari kerrossänkyy , parivuode , keittiö jonkinmoinen jne..
Käydään ajelees myyjän kanssa tänään vielä ja aion kuvata pikkusen noita mainitsemiasi kohtia josko niin jotain näkyis, nyt ei oo kuitenkaan mahdollisuuta kokonaan mennä auton alle ronkkimaan
Käydään ajelees myyjän kanssa tänään vielä ja aion kuvata pikkusen noita mainitsemiasi kohtia josko niin jotain näkyis, nyt ei oo kuitenkaan mahdollisuuta kokonaan mennä auton alle ronkkimaan
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Oisko linkkiä siihe vehkeeseen? Sillohan hinta on kohillaan ku se tuntuu sen arvoiselta, niin kallista ei ole tainnut vielä ollakkaan etteikö pikkasen oo tarvinnu hitsailla, tai jos ei oo tarvinnu niin ens suvena viimestään
Kun auto on mieleinen niin kättä taskuun vaan, sillä siitä selviää. Tervetuloa hienon harrastuksen pariin. Kalajoella nähdään?

-Koska sen voi tehdä myös itse-
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Tuo täyttäisi ainakin ilmoitetut peksit: https://www.nettikone.com/scania/k-113/1578794
En mäkään kyllä oikein hahmota mitä tuolla mataluudella tarkoitetaan, mun mielestä tuo on ihan normaali carrus korinen, siis sama kuin 301, eikä se siitä mun käsittääkseni sen korkeammaksi muutu, ellei jostiansyystä ole tilattu jollain poikkeuksellisella ratkaisulla. Korkeampia romulootia on tietytysti, mutta tuskin tuo tavaratilan mataluus kuitenkaan mikään ongelma on, ei ne nyt niin matalia kuitenkaan ole.
Nuo 113k Scanian alustat ovat kuulemma aika kovia ruostumaan.
En mäkään kyllä oikein hahmota mitä tuolla mataluudella tarkoitetaan, mun mielestä tuo on ihan normaali carrus korinen, siis sama kuin 301, eikä se siitä mun käsittääkseni sen korkeammaksi muutu, ellei jostiansyystä ole tilattu jollain poikkeuksellisella ratkaisulla. Korkeampia romulootia on tietytysti, mutta tuskin tuo tavaratilan mataluus kuitenkaan mikään ongelma on, ei ne nyt niin matalia kuitenkaan ole.
Nuo 113k Scanian alustat ovat kuulemma aika kovia ruostumaan.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Aah, 301. No tietysti on matalampi ku 501, 602, 701 tai jumbo. Mutta mahtuu sitä tuonnekki rakentamaan, kun on kuitenkin tavaratilat toisin kun paikkureissa. Kori ylös ja vasaralla paukuttelua eturunkoon ja varmaan näkee takaa ku konepeiton avaat että onko luukunreijän ympärillä pystytolpat tallella. Purista ja jos rutisee niin tietää että alhaalla on sit rapeempaa =) Fikkarin kans koitat tsiigailla jousilautasia ja niiden ympäristöjä takaa, ne joutuu tekee jos ei oo jo tehty.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- kivimark
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 117
- Liittynyt: 27 Tammi 2017 17:38
- Truck: Scania k113 Carrus
- Location: Vaasa
- Member id: 291
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Kyllä runko tuntu olevan hyvässä kunnossa , ilmapussien maljatkin tallella ja kohtuu kunnossa. Vaihdelootan luukusta sisältä taskulampulla melkein puoliukkoo aukosta sisällä tiirailin ja yritin tavoittaa mahdollisimman monta kohdetta mitä täälläkin palstalla on kerrottu monesti. Autoa ulkoapäin maasta maaten altapäin tutkittu nyt kanssa eikä minun mielestä näyttänyt yhtään pahalta. Itse asiassa uskon että rungossa ei ole tällähetkellä mitään vakavaa mikä vaatisi korjausta. Ainoat miinukset on etulasi mikä mennee kyllä vaihtoon ennen seuraavaa katsastusta kun korjauskehoitus oli rekkarissa, toinen on tuo vaihteisto , 7 vaihteinen sähköloota... pikkuvaihteet meni aluksi päälle 1,2ja 3 ja palanmatkaa ajettua alkas muutkin toimimaan. Tuo oli kyllä tiedossa jo kun ensimmäisen kerran kävin viimeviikolla katsoos. Meinasi että ne magneettiventtiilit takkuaa , kun on lämpimämpi ja kuivempi sää niin toimii paremmin kyllä.
Mitäs kokemuksia muilla on tuollaisesta vaihdelaatikosta?
Mitäs kokemuksia muilla on tuollaisesta vaihdelaatikosta?
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Vaihdelaatikko
Kyllä nuo hyvin pelaa ja jos tulee elktroniikka vika löytyy ns hätätoiminto jolla selviää matkalta
( tais olla. 3 eteen ja pakki)
Vastaava auto, hiukan nuorempi -98 malli ja alusta pikku scania K94, kori on myös vector
( star 302) joka oikeastaan kori sama mallinen, paitsi tässä on vain11 m ja akseliväli 5 m .
Tämän auton vaihteisto synkovikojen ym johdosta kunnostettu:: on uusittu synkropaketit,
Ohjausventiili ryhmä ( sähkö/ paineilma) ja lisäksi hidastin vaihdettu ( B osa)
Omat kokemukset::
Tuon ikäisien (K 113 alustat vm 93-96) scanioiden rungot lähes poikkeusetta vaatii korjausta,
työ projekteja löytyy tältä palstalta melko työläät ovat. Viime vuonna kävin useita
vastaavia katsomassa, ei löytynyt jota ei ollut korjailtu tai oli korjaus tarpeessa,
" kats oli kyllä osassa voimassa". Ehkä kriittisin kohde on taka akselin etupuolen
poikittais palkki, lähinnä jousilautasen kohdat joihin ei ole suoraa näköyhteyttä,
sekä taka runkopalkit , oli yhdessä kohteesta edestäkin runko loppu ja jousilautasen
tuet poikki. En väitä ettei "'ehjiäkin löytyisi" pääsääntöisesti ei alustanpesuja ja ruoste
estokäsittelyjä tehty. Tuosta syystä siirryin nuorempia katselemaan , kun ei volvoa löytynyt,
Samanikäisissä Volvoissa yleensä runko parempi kuntoinen,sanoo asiantuntijat, Volvot B9-12 M keskimoottori malli B 12 B takamoottorimalli, yleisin vaihteisto EGS ," vastastaava kuin scania sähkökeppi"
Keskimoottori auto mahdollistaa takaosan rakentamisen esim autonkuljetustilaksi tai muu .
Tuulilasi melko kallis, oliko virossa vaihto edullisin ( hintaluokka 2-5 tonnia???)sivulasit
höyryiset jos joutis vaihtamaan hintaluokka n 2-500€ kpl
korissa ei carruksissa ruosteongelmaa, putket" hitaastiruostuvia",pellit roster
luukut,ovet alumiini, lasikuituakin löytyy.
Tuossa kierrellessä joka autosta löytyi jotain hyvääkin,yleensä eri kohteista, kun ne olis saanut kaikki
samaan alustaan ( oli kunnostettuja moottori ,vaihtesto, maalipinta, jarrut sisä jne)
Kun alusta ja tekniikka kunnossa voi keskittyä sisärakenteluun tai valmiissa muutoshommiin.
Kyllä nuo hyvin pelaa ja jos tulee elktroniikka vika löytyy ns hätätoiminto jolla selviää matkalta
( tais olla. 3 eteen ja pakki)
Vastaava auto, hiukan nuorempi -98 malli ja alusta pikku scania K94, kori on myös vector
( star 302) joka oikeastaan kori sama mallinen, paitsi tässä on vain11 m ja akseliväli 5 m .
Tämän auton vaihteisto synkovikojen ym johdosta kunnostettu:: on uusittu synkropaketit,
Ohjausventiili ryhmä ( sähkö/ paineilma) ja lisäksi hidastin vaihdettu ( B osa)
Omat kokemukset::
Tuon ikäisien (K 113 alustat vm 93-96) scanioiden rungot lähes poikkeusetta vaatii korjausta,
työ projekteja löytyy tältä palstalta melko työläät ovat. Viime vuonna kävin useita
vastaavia katsomassa, ei löytynyt jota ei ollut korjailtu tai oli korjaus tarpeessa,
" kats oli kyllä osassa voimassa". Ehkä kriittisin kohde on taka akselin etupuolen
poikittais palkki, lähinnä jousilautasen kohdat joihin ei ole suoraa näköyhteyttä,
sekä taka runkopalkit , oli yhdessä kohteesta edestäkin runko loppu ja jousilautasen
tuet poikki. En väitä ettei "'ehjiäkin löytyisi" pääsääntöisesti ei alustanpesuja ja ruoste
estokäsittelyjä tehty. Tuosta syystä siirryin nuorempia katselemaan , kun ei volvoa löytynyt,
Samanikäisissä Volvoissa yleensä runko parempi kuntoinen,sanoo asiantuntijat, Volvot B9-12 M keskimoottori malli B 12 B takamoottorimalli, yleisin vaihteisto EGS ," vastastaava kuin scania sähkökeppi"
Keskimoottori auto mahdollistaa takaosan rakentamisen esim autonkuljetustilaksi tai muu .
Tuulilasi melko kallis, oliko virossa vaihto edullisin ( hintaluokka 2-5 tonnia???)sivulasit
höyryiset jos joutis vaihtamaan hintaluokka n 2-500€ kpl
korissa ei carruksissa ruosteongelmaa, putket" hitaastiruostuvia",pellit roster
luukut,ovet alumiini, lasikuituakin löytyy.
Tuossa kierrellessä joka autosta löytyi jotain hyvääkin,yleensä eri kohteista, kun ne olis saanut kaikki
samaan alustaan ( oli kunnostettuja moottori ,vaihtesto, maalipinta, jarrut sisä jne)
Kun alusta ja tekniikka kunnossa voi keskittyä sisärakenteluun tai valmiissa muutoshommiin.
- Coco
- Tosi harrastaja
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15 Joulu 2016 11:16
- Truck: Volvo B10M/ star-50
- Location: Joutsa
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Huomaathan, että tuo carrus 2,55 leveänä ei mene suoraan M1 luokkaan, kun on liian leveä.
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Meneepäs, laki on muuttunut.Coco kirjoitti:Huomaathan, että tuo carrus 2,55 leveänä ei mene suoraan M1 luokkaan, kun on liian leveä.
- Jokelan linja
- Rattiamiraali
- Viestit: 471
- Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
- Truck: Scania bf86s Lahti10
- Location: Nurmijärvi
- Member id: 200
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Eikös M1 saa olla nykyään 2,55m?Coco kirjoitti:Huomaathan, että tuo carrus 2,55 leveänä ei mene suoraan M1 luokkaan, kun on liian leveä.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1 ... 1257#L4P25
- kivimark
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 117
- Liittynyt: 27 Tammi 2017 17:38
- Truck: Scania k113 Carrus
- Location: Vaasa
- Member id: 291
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Juttelin tutun katsurin kanssa eikä nähnyt tuota leveyttä ongelmana. Oikeestaan ainut ongelma tuos autossa on tuo tuulilasi mikä pitää ilm vaihtaa seuraavaan katsastukseen. Onko ne ihan oikeesti noin hemmetin kalliita kun 2-5 k€
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4282
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Ei ole. Katsele Volvon tarjouksia ja voit saada 1500+alv uuden lasin. Lasihan voi olla sama 301 ja Volvo 9700s malleissa. Ainakin 602 ja 9700H on samoja.
Neoplaniin ja muihin harvinaisempiin lasit saattaa todella maksaa 5000€
Neoplaniin ja muihin harvinaisempiin lasit saattaa todella maksaa 5000€
Tulevaisuus on sähköinen
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4282
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Niin ja kysypä onko myyjällä lasivakuutus josta voisi hakea korvauksen.
Tulevaisuus on sähköinen
- kivimark
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 117
- Liittynyt: 27 Tammi 2017 17:38
- Truck: Scania k113 Carrus
- Location: Vaasa
- Member id: 291
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Uusi innostunut esittäytyy
750 € + alv + asennus 400 €
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Uusi innostunut esittäytyy
mataluudella meinasin sitä jotta jos innostuu enemmänkin ja tasottelee tasalattiaksi niin alkaa akselien kohdilla ja ruumassa käymään vähä ahtaanpuoleiseksi. jos pitää korkeet pokkaukset entisten penkkien kohdalla ja hyväksyy laskevan lattian niin sit siinä kyllä korkeus piisaa.
- Coco
- Tosi harrastaja
- Viestit: 36
- Liittynyt: 15 Joulu 2016 11:16
- Truck: Volvo B10M/ star-50
- Location: Joutsa
Re: Uusi innostunut esittäytyy
No niin näyttää olevan 2,55. Mites onko tietoa, vaikuttaako tuo leveys laivoilla hintaan, kun katselin noita M1 mittoja, niin näyttäis olevan hinnoittelu 12m*4m*2,5m eli meneekö sitten linja-auto hinnoilla? Entä muualla euroopassa, onko rajoituksia?
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Yli 2 tonnin lasihinta / carrus oli jokin tarjous, mutta siinä voi olla tiiviste mukana, tuo reilu tonni on kohtuu hinta. Kannattaa vanhasta lasista ottaa numero muistiin, laseissa on pieniäkokoeroja,
vector, 301,302 sopivuus taulukon mukaan.
Scania K 113 / carrus vector tai star 301 hintaluokka 5-13 tonnia liikkuvat linja- autot , vm 93-96,
tuohan on halpa mikä mahtaa olla romuttamo taksa, 10 tonnin kun varaa rakenteluun ja
muutaman satatyötuntia ja alustan huoltoihin jos itse tekee muutama tonni ensimmäisille
käyttövuosille, ja huoletonta matkailua vuosia eteenpäin
vector, 301,302 sopivuus taulukon mukaan.
Scania K 113 / carrus vector tai star 301 hintaluokka 5-13 tonnia liikkuvat linja- autot , vm 93-96,
tuohan on halpa mikä mahtaa olla romuttamo taksa, 10 tonnin kun varaa rakenteluun ja
muutaman satatyötuntia ja alustan huoltoihin jos itse tekee muutama tonni ensimmäisille
käyttövuosille, ja huoletonta matkailua vuosia eteenpäin
- kivimark
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 117
- Liittynyt: 27 Tammi 2017 17:38
- Truck: Scania k113 Carrus
- Location: Vaasa
- Member id: 291
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Laitoin pikkusen jäitä housuihin ... Tuo Scania kyl tuntuu kivalta mut mitä jos katsastais muutakin tarjontaa...
mitä mieltä tuollaisesta ja onko tuo jonkun täälläolevan auto?
ID 1584469
mitä mieltä tuollaisesta ja onko tuo jonkun täälläolevan auto?
ID 1584469
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Pisteet jäistä housuissa!
Kandee käyttää 'haku'-toimintoa ja vaik semmosia hakusanoja ku "kulkurin hankinta" tms. Aika pitkiä ketjuja on aiheesta ja ne läpi kahlaamalla saa aika hyvät eväät elämän pilaamiseen. Eiku.
Kandee myös lukee esim "terapia tölli" läpi, ni saa vähän käsitystä siitä miten a) ruusuista voi olla bussihommat, b) miten taitetaan rosteria ainoastaan tanssitangon ja paljettihaalarin avulla.
Kandee käyttää 'haku'-toimintoa ja vaik semmosia hakusanoja ku "kulkurin hankinta" tms. Aika pitkiä ketjuja on aiheesta ja ne läpi kahlaamalla saa aika hyvät eväät elämän pilaamiseen. Eiku.
Kandee myös lukee esim "terapia tölli" läpi, ni saa vähän käsitystä siitä miten a) ruusuista voi olla bussihommat, b) miten taitetaan rosteria ainoastaan tanssitangon ja paljettihaalarin avulla.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Osta Berkhof niin saat vuosikymmeneksi puuhaa itsellesi. Yritä hakusanalla "valmiiksi tullut projektii" niin herää ymmärrys homman kokonaisvaltaisuudesta.
Vikoja ja ruostetta on turha pelätä. Kaikki on korjattavissa - pitää aika ajoin kysyä itseltään ja lompakolta: onko tässä mitään järkeä. Vastaus on ei ja homma jatkuu....
Hakusessa hyvä aihio = ei ole hyvää aihiota. Ainoastaan aihioita. Tai miksi kukaan myisi muutamalla tonnilla toimivan työkalun?
Nyt, jos olisin hankkimassa autoa niin se olisi Carrus Kanikka tai Carrus B10M - niin saisi ainakin paljon sähkökaavioita, laseja suomenkielellä ja kattokanavan purkuohjeita. Joka hommassa on aikaan sidottu "standardi". Carrus taitaa olla tämän palstan Phantom 4.
Mikäli haastetta olisin hakemassa, niin voisin hommata kikottimen Mesen koneella tai jonkun Cummins jenkin.
Vikoja ja ruostetta on turha pelätä. Kaikki on korjattavissa - pitää aika ajoin kysyä itseltään ja lompakolta: onko tässä mitään järkeä. Vastaus on ei ja homma jatkuu....
Hakusessa hyvä aihio = ei ole hyvää aihiota. Ainoastaan aihioita. Tai miksi kukaan myisi muutamalla tonnilla toimivan työkalun?
Nyt, jos olisin hankkimassa autoa niin se olisi Carrus Kanikka tai Carrus B10M - niin saisi ainakin paljon sähkökaavioita, laseja suomenkielellä ja kattokanavan purkuohjeita. Joka hommassa on aikaan sidottu "standardi". Carrus taitaa olla tämän palstan Phantom 4.
Mikäli haastetta olisin hakemassa, niin voisin hommata kikottimen Mesen koneella tai jonkun Cummins jenkin.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Unelma-aihiossa olisi rumaksi kulutettu sisusta, niin ettei autolla ole oikeassa linjurikäytössä enää arvoa. Muutaman penkin verhoilu kulkurikäyttöön ei ole paha nakki. Tosin niissä resuautoissa on yleensä tekniikastakin ainakin joku osa ajettu loppuun, kun ei kerran kannata kunnostaa enää. Joku väljästi penkitetty vanha luxusbussi voisi olla hyvä löytö, yleensä vähän ajettuja eikä kuluneella luxusautolla ole käyttöä tilausajossa tai linjalla.
- kivimark
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 117
- Liittynyt: 27 Tammi 2017 17:38
- Truck: Scania k113 Carrus
- Location: Vaasa
- Member id: 291
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Uusi innostunut esittäytyy
Jäät suli housuista... siirrytään projektiosiolle jossain vaiheessa 
