Jumper 2005
Jumper 2005
jäi "vahingossa" käteeni, 16 paikkainen Linja-auto (massa 3880). Itsellä ei D1 korttia, eikä tarkoitustakaan hankkia. Isolle autolle olisi kyllä tarve, saanko pelkällä penkkien poistolla, väliseinällä+kiinnityskoukuilla esim. 8 paikkaisen kevyt kuorma-auton?? Pitääkö olla piirturi, rajoitin 80km/h
Re: Jumper 2005
Saa, ei tarvii piirturia, rajoitin pitää olla jos riittävän uusi, mutta se rajoitinsääntö on tietääkseni sama linjurissakin, eli jos siinä on ennestään rajoitin, niin vaan uudelleen säätö.
Suurin homma on sen väliseinän todistaminen.
Suurin homma on sen väliseinän todistaminen.
Re: Jumper 2005
Kiitos vastauksesta, voitko vielä tarkentaa, mitä tarkoittaa väliseinän todistaminen?
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Jumper 2005
Todistus väliseinän kestävyydestä. Rakennekuvat ja lujuuslaskelmat.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 907
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Jumper 2005
Mikä on lopullinen käyttötarkoitus? Olisi ehkä helpompi tehdä matkailuauto, ei tarvi väliseiniä eikä rajoitinta eikä piirturia.
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
Re: Jumper 2005
no käyttötarkoitus olisi toisinaan 6 ihmisen kuskaaminen ja esim. puvustustavaran kuskaaminen... matkailuautokin varmasti kävisi, onko muutostyö helpompi, miten käy käyttövoimaverojen yms?
Re: Jumper 2005
Tuolla voit sen veron laskea matkailuautona (eli henkilöauto jonka ajoneuvoryhmä on matkailuauto): https://laskurit.trafi.fi/ajoneuvoverolaskurit
Käytännössä siis menee samalla verolla kuin jos olisi 3880kg pakettiauto. Kuorma-autona olisi pienemmät verot.
Käytännössä siis menee samalla verolla kuin jos olisi 3880kg pakettiauto. Kuorma-autona olisi pienemmät verot.