Kuinka mä teen tän?

Ajoneuvon matkailuvarusteet
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Kuinka mä teen tän?

Viesti Kirjoittaja Jule »

Tuollaisen ledlistan olen taiteillut kattoon, mutta pitäisi saada se kivasti jemmattua tuonne kattoluukun kehyksen alle.. Osaako joku kertoa kuinka tuo kehys pitää nakertaa niin että siitä tulee siedettävän näköinen? Mulla loppuu taito ja ymmärrys kuinka tuollainen viisto muovi pitäisi leikata että sen saisi seuraamaan tuon alumiinilistan kaarta. Tuo kun on vielä sellainen mesta ettei siinä oikein voi harjoituskappaleitakaan tehdä.

Tuo kuva ei nyt ihan paras mahdollinen ole, mutta sellainen 8mm tuo lista nostaa tuota kehystä irti katosta.
Kuva
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Kuinka mä teen tän?

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

http://www.suomenkonejatera.fi/pages/ba ... mpa-66.php

Tuolla sen kopioi helposti. On muutama muukin tapa, mutta kopiokampa on oiva väline. Tuon, kun laittaa luukun viisteen mukaan - saa napattua muodon...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Kuinka mä teen tän?

Viesti Kirjoittaja Jule »

ok.. tuollainen kopiokampa taitaa jopa mahdollisesti olla jossain, ja vaikkei löytyisikään, niin paikallisessa puuilossa noita on, mutta miten sitä pitäisi käyttää tuohon kehykseen? Mulla on myös jämäpätkät tuota alumiinilistaa josta voi pätkiä sapluunoita, mutta mun aivo ei nyt taivu siihen että kuinka saan tuon leikattua.. Tai kuinka piirrettyä kehykseen viivan jonka mukaan se pitäisi leikata?
Reissureki
Rattiamiraali
Viestit: 421
Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
Truck: Scania L113
Location: Ii

Re: Kuinka mä teen tän?

Viesti Kirjoittaja Reissureki »

Nyt taitaa olla niin, ettei täällä päässä ummarreta, mitä sä et ummarra😳
Volvo B10
Rattimajuri
Viestit: 151
Liittynyt: 13 Heinä 2017 11:46
Truck: Volvo Ajokki Royal
Location: Mänttä
Member id: 382

Re: Kuinka mä teen tän?

Viesti Kirjoittaja Volvo B10 »

Kopiokampoja näkyi plevan täällä Tokmanmillakin ihme kyllä👍
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Kuinka mä teen tän?

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Työnnä kampaa luukun kehyksen viisteen mukaisesti kohti alurimaa, kunnes kohtaa katon. Kampaan jää muoto. Sen kopioit tasaista pintaa vasten viisteen mukaisesti kehyksen. Ei paha rasti, kun muistaa louhia varovasti - ettei tule liian isoa reikää.

Kehyksiä saa Paimelasta :).....
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Kuinka mä teen tän?

Viesti Kirjoittaja Jule »

Rosvolinna kirjoitti: 29 Marras 2019 10:58 Työnnä kampaa luukun kehyksen viisteen mukaisesti kohti alurimaa, kunnes kohtaa katon. Kampaan jää muoto. Sen kopioit tasaista pintaa vasten viisteen mukaisesti kehyksen. Ei paha rasti, kun muistaa louhia varovasti - ettei tule liian isoa reikää.

Kehyksiä saa Paimelasta :).....
Okei, nyt mä tajusin.. :wink:

Enää ei tarvii kuin löytää se kampa tuolta romuista... :?

Mulla on nyt onneksi sen verran tässä pelivaraa että taampi kattoluukku on väliseinässä "kiinni" niin että tuon ekan saa vielä mokata
Vastaa Viestiin