Jännitteeseen sen ei pitäisi vaikuttaa, mutta jos se suljettu on esim agm, niin se on kokoajan alijännitteinen jos on perinteisen akun kanssa yhdessä.
Mä kyllä epäilen vähän sitä sun mittaria...
Jännitteeseen sen ei pitäisi vaikuttaa, mutta jos se suljettu on esim agm, niin se on kokoajan alijännitteinen jos on perinteisen akun kanssa yhdessä.
Täällä oulun seudulla hinta pyörii nyt 0,30 tietämillä, yllättävän suuri tuo hintaero?BussMAN kirjoitti: ↑23 Tammi 2020 22:56 https://www.romukioski.fi/ostohinnasto/
-tuolla näyttäis olevan 0,45€/ kg alv0%, hinnasto myös muut metallit ym
JOssainkohtaahan noiden pienempien akkujen käynnistysvirta jää liian pieneksi ja se alkaa rajoittamaan sitä käynnistymistä. Ampeeritunteina mitattunahan käynnistäminen ei kummoistakaan lukemaa ota.Rosvolinna kirjoitti: ↑23 Tammi 2020 22:34 Lähtee B10M 2 x 100Ah:lla hyvin käyntiin. Ei se starttimoottori pyöri kuin muutaman sekunnin pluskelillä. Muutama kerran on tullut MB609 vanhoilla akuilla käynnisttyä tuo, kun aika on tyhjentänyt bussinakut ja maasähkö on unohtunut kelalle tallinseinälle.
Pitääpä laittaa romu-ukolle viestiä, jos lyijyn hinta on noin korkealla...
Eniten epäilyttää tuo sähkökaappi kun siellä on auton tekn ja korilaitteita miten onnistuis omatoimisesti täydellisestiZuikkis kirjoitti: ↑27 Tammi 2020 00:35 Helpoin toteutus olisi että vetää stsrttiakut suoraan starttisolenoidin isoon napaan.kiinni. Silloin solenoidin herätevirta tulee normiakuita, mutta isompi käynnistysvirta starttiakulta...
Joku erotusrele toki vielä latauspuoleen.
Mutta en kyllä tiedä, minusta on ihan helppo siirrellä virtasyöpöt suoraan hupiakkuihin.. Mulla on kuskin yläpuoliseen sähkökeskukseen tuotu hupiakuilta paksu kaapeli pienelle sulakerasialle, mistä voi sitten hyppyytellä sähköä eteenpäin. Ihan vaan joku orggis sulake tai rele irti ja latta-abikolla uutta sähköä sulakkeen reikään..