Tulee varmasti, ei se kaukana enää oleneppi kirjoitti: ↑12 Huhti 2020 15:28 On se korittajaki tehny siellä omiaan. Ja sen jälkeen ne sata seppää.
Kyllä se kuntoon tulee.
Onhan sulla latausmerkkivalossa ehjä polttimo? Onks tossa jossain sivulaatikon väliseinän takana joku ”viides” boksi, jossa vielä pari sulaketta lisää? Ookko sormella päässy seuraa kaikki johdot laturilta / akulta / startilta maaliin?
Ihan näkemällä ei pääse kaikkia johtoja setvimään, mutta mittarilla olen todentanut, että on saman kaapelin eri päät kyseessä.
Latausvalossa on ehjä polttimo ja se syttyy kun virrat tyrkkää päälle, mittarilla olen katsonut, että valolta lähtevä johto on sama jonka toinen pää on säätimellä navassa 61. Säätimeltä laturin D+ ja Df napoihin menevät johdot olen itse uusinut.
Syyttävä sormi osoittaa nyt eniten tuohon lataussäätimeen, koska normaaliin toimintaan kuuluu, että laturi lykkää "täydet" ulos jos heräte meneekin Df navalle. Tuo 32V kierroksilla on lie aika lailla se mitä moisesta dynamosta voi tulla
No arki kun koittaa, niin käyn kyselemässä varaosaputkasta säädintä. Jussinmäellä maksaa tosiaan 26€, joten kauheasti enempää en kyllä siitä paikalliselle maksa. Tietty jos sattuis olemaan hyllyssä, niin sitte, mutta epäilen.
Vähän kävin väkästelemässä tässä sadepäivän ratoksi ja ärsyttävän nuljuva kaasupoljin on enää muisto.
Poljin on yksinkertaisesti kiinni lattiassa olevassa palikassa tapilla joka menee polkimen alareunassa olevien reikien ja kiinnityspalikan läpi muodostaen ikäänkuin saranan.
Polkimen reiät olivat vuosien ankaran käskemisen seurauksena kuluneet noin kaksi kertaa alkuperäistä suuremmiksi, jolloin poljin pääsi heilumaan alareunastaan ärsyttävästi.
Korjauksena hitsasin polkimen kylkiin 8mm mutterit ja katkaisin jenkatangosta sopivan mittaisen palan johon tein päähän uran meisselille.
Kiinnityspalikka takaisin lattiaan ja jenkatanko kiertäen paikalleen. Ja katso välykset ovat kadonneet ja poljin on mukavan tukeva jalan alla