Ei fordikaan nyt mitenkään ruosteesta vapaa laite ole, mutta tietysti mersuun verrattuna mikä tahansa on..Rosvolinna kirjoitti: ↑24 Helmi 2020 13:18 Hajoamis-% on suoraan verrannollinen käytetyn sisustustyön määrään.
Niin Fordissa pysyy rauta vähemmän reagoimattomassa muodossa MB:ssä se liukenee pohjaveteen ja ei niistä jää jäljelle kuin ratti, vaihdekepin nuppi, kuramatot ja koritehtaan logo.
Ransitti
Re: Ransitti
Re: Ransitti
Kyllä mersuissakin ”suuttimia karkaa”, ja kiinnijuuttuminen on normaalisti löystyneestä suuttimesta johtuva puhallus, ei sais ajaa sitkuttavalla , heti suutin remonttiin ,,,,toiset ajaa niin että suojamuovit sulaa jos pa vuotoja palaa koko auto,,
Oma valvonta suojamuovit poistettuna moottorin päältä.
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Juu, mutta tämmöistä en ole kuullut mersussa tapahtuneen, että kaksi suutinta oli oikeasti irti. Liikkuivat varmasti puolisentoista senttiä eestaas moottorin käydessäBussMAN kirjoitti: ↑24 Helmi 2020 20:45
Kyllä mersuissakin ”suuttimia karkaa”, ja kiinnijuuttuminen on normaalisti löystyneestä suuttimesta johtuva puhallus, ei sais ajaa sitkuttavalla , heti suutin remonttiin ,,,,toiset ajaa niin että suojamuovit sulaa jos pa vuotoja palaa koko auto,,
Oma valvonta suojamuovit poistettuna moottorin päältä.
Mersut tuppaa sitkeällä kuskilla (ja nenä tukkoisella ) menemään "vuositolkulla" vaikka suuttimen välistä kuinka supsuttaa.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Auto olis kuulemma kunnossa taas, loppulaskusta en vielä tiedä, mutta veikkaisin summan olevan jossain puolentoista ja kahden tuhannen välillä
Suuttimet on joskus aiemminkin käytetty pois, joten arvailun varaan jää paljonko sitä moskaa moottorin sisällä nyt on. Öljynsuodatinkotelosta sitä oli jonkinverran ainakin löytynyt.
Öljyt ja suodatin on nyt uusittu. Tilannetta seurataan aktiivisesti ja uusitaan öljynvaihto maksimissaan 5tkm. jälkeen.
Voi isäkissanv*ttu kun olisi ollut viisaampi autoa katsoessa, niin olisi tienyt toivottaa kauppiaalle hyvää päivänjatkoa
Vaan eipä tullut silloin missään vastaan juttua ongelmasta ja siitä kuinka sen voi havaita.
Nyt seuraa rahanarvoinen vinkki jos olet menossa transit-kaupoille, koskee myös Ducato/Boxer/Jumper autoja jostain -06 eteenpäin jos on 100hv malli, näissä moottori on Fordin tekele.
Ensimmäiseksi kannattaa haistaa moottoriöljyä, jos se haisee "kitkerälle" on syytä huolestua.
Toiseksi moottori käyntiin ja öljykorkki auki. Jos korkista käy voimakas puhallus kera kitkerän käryn on homma todennäköisesti klaari. Kansi kiinni ja karkuun.
Suuttimet on joskus aiemminkin käytetty pois, joten arvailun varaan jää paljonko sitä moskaa moottorin sisällä nyt on. Öljynsuodatinkotelosta sitä oli jonkinverran ainakin löytynyt.
Öljyt ja suodatin on nyt uusittu. Tilannetta seurataan aktiivisesti ja uusitaan öljynvaihto maksimissaan 5tkm. jälkeen.
Voi isäkissanv*ttu kun olisi ollut viisaampi autoa katsoessa, niin olisi tienyt toivottaa kauppiaalle hyvää päivänjatkoa
Vaan eipä tullut silloin missään vastaan juttua ongelmasta ja siitä kuinka sen voi havaita.
Nyt seuraa rahanarvoinen vinkki jos olet menossa transit-kaupoille, koskee myös Ducato/Boxer/Jumper autoja jostain -06 eteenpäin jos on 100hv malli, näissä moottori on Fordin tekele.
Ensimmäiseksi kannattaa haistaa moottoriöljyä, jos se haisee "kitkerälle" on syytä huolestua.
Toiseksi moottori käyntiin ja öljykorkki auki. Jos korkista käy voimakas puhallus kera kitkerän käryn on homma todennäköisesti klaari. Kansi kiinni ja karkuun.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 421
- Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
- Truck: Scania L113
- Location: Ii
Re: Ransitti
100hv vain? Eikait siinä mikään 1,8 ole?leemu kirjoitti: ↑25 Helmi 2020 15:08 Auto olis kuulemma kunnossa taas, loppulaskusta en vielä tiedä, mutta veikkaisin summan olevan jossain puolentoista ja kahden tuhannen välillä
Suuttimet on joskus aiemminkin käytetty pois, joten arvailun varaan jää paljonko sitä moskaa moottorin sisällä nyt on. Öljynsuodatinkotelosta sitä oli jonkinverran ainakin löytynyt.
Öljyt ja suodatin on nyt uusittu. Tilannetta seurataan aktiivisesti ja uusitaan öljynvaihto maksimissaan 5tkm. jälkeen.
Voi isäkissanv*ttu kun olisi ollut viisaampi autoa katsoessa, niin olisi tienyt toivottaa kauppiaalle hyvää päivänjatkoa
Vaan eipä tullut silloin missään vastaan juttua ongelmasta ja siitä kuinka sen voi havaita.
Nyt seuraa rahanarvoinen vinkki jos olet menossa transit-kaupoille, koskee myös Ducato/Boxer/Jumper autoja jostain -06 eteenpäin jos on 100hv malli, näissä moottori on Fordin tekele.
Ensimmäiseksi kannattaa haistaa moottoriöljyä, jos se haisee "kitkerälle" on syytä huolestua.
Toiseksi moottori käyntiin ja öljykorkki auki. Jos korkista käy voimakas puhallus kera kitkerän käryn on homma todennäköisesti klaari. Kansi kiinni ja karkuun.
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Meinasin noita fiat/pösö/sitikoita, niissä sataheppaiset on fordin 2.2 koneella.
Tuo meikäläisen ransu on 2.4 115hv.
Suutinmurheet on samat molemmissa.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Moottoriöljyt ovat pysyneet terveen hajuisina eikä suodatinkoteloon ole kertynyt ylimääräistä moskaa, taidettiin päästä siis säikähdyksellä.
Koirahäkki alkaisi olla pikkuhiljaa valmistumaan päin.
Sitä soviteltiinkin paikalleen jo kerran ja nyt on parit ajatusmokat korjattu ja se saattaa jopa mahtua paikalleen
Verhoiluhommia on vähän tehty ja hiukan vielä tekemättä, hiukan takkuista on välillä tekeminen kun auto on ajossa koko ajan.
Perän suunnalta tuleva ulvonta alkaa käydä psyyken päälle siinä määrin, että tilasin pyöränlaakerit ja kardaanin kannatinlaakerin josko koittaisi niillä alkuun metakkaa pois.
Koirahäkki alkaisi olla pikkuhiljaa valmistumaan päin.
Sitä soviteltiinkin paikalleen jo kerran ja nyt on parit ajatusmokat korjattu ja se saattaa jopa mahtua paikalleen
Verhoiluhommia on vähän tehty ja hiukan vielä tekemättä, hiukan takkuista on välillä tekeminen kun auto on ajossa koko ajan.
Perän suunnalta tuleva ulvonta alkaa käydä psyyken päälle siinä määrin, että tilasin pyöränlaakerit ja kardaanin kannatinlaakerin josko koittaisi niillä alkuun metakkaa pois.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Rattimajuri
- Viestit: 242
- Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
- Truck: mb 407 ja Carrus 302
- Location: Pirkanmaa
- Member id: 285
- Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi
Re: Ransitti
Suuttimet siis oli vuotanu? Otettiinkö öljypohjaa pois ja katsottiinko imusihtiä? imusihtiim menee palokarsta ja voi tukkia lähes kokonaan öljyn imusihdin. Et ruvennu itse tiivisteleen niitä sitten? Biltemasta saa tiivistepinta kaavi/jyrsin millä saa suuttimien tiivistepinnat puhtaaks ja tasasek
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
MB 407 vm-67
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Juu, suuttimien pohjatiivisteet olivat vuotaneet.jooseppi kirjoitti: ↑27 Heinä 2020 23:10 Suuttimet siis oli vuotanu? Otettiinkö öljypohjaa pois ja katsottiinko imusihtiä? imusihtiim menee palokarsta ja voi tukkia lähes kokonaan öljyn imusihdin. Et ruvennu itse tiivisteleen niitä sitten? Biltemasta saa tiivistepinta kaavi/jyrsin millä saa suuttimien tiivistepinnat puhtaaks ja tasasek
Öljypohjaa ei avattu, otettiin tietoinen riski, nyt on ainakin öljyt pysyneet "normaalin" hajuisina joten olen toiveikas asian suhteen.
Suutinkärjet itsessään olivat saaneet kipeää tuossa touhussa, joten ne oli liki pakko uusia. Toki olisi voinut vaihtaa uudet kärjet, mutta siinä saa kaupanpäälle mäntävaurion riskin jos runkokin on sattunut kärsimään eikä suutin pelaa oikein uudellakaan kärjellä.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Leima kylmenee parin viikon päästä ja taas on kaikki kesken
Mersut kuulemma mätänee Viiteentoista vuoteen ei ole tarvinnut mätähommia tehdä, nyt sitä herkkua on tarjolla yllin kyllin
Kuinkas se laulu taas menikään..
"Näyttää huonolta kun hitsaa transit-mies"
Mersut kuulemma mätänee Viiteentoista vuoteen ei ole tarvinnut mätähommia tehdä, nyt sitä herkkua on tarjolla yllin kyllin
Kuinkas se laulu taas menikään..
"Näyttää huonolta kun hitsaa transit-mies"
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Ransitti
Kyllä ne kaikki aikanaan tuolta alasaumasta lahoon. Rautaa tilalle ja muovia päälle.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Näin ne tekee, toiset ennemmin, toiset myöhemmin.Rosvolinna kirjoitti: ↑06 Syys 2020 18:51 Kyllä ne kaikki aikanaan tuolta alasaumasta lahoon. Rautaa tilalle ja muovia päälle.
Iso tekijä tässäkin tapauksessa lienee se, että koteloita ei ole suojattu käytännössä mitenkään.
Jos olisi uutena heti ruiskittu kunnon mäihät sisään, niin tilanne olisi paljon aurinkoisempi.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Pyöränlaakeriremontti meinaa vastustaa, tai siis ei itse remontti, vaan osien saanti
Nuukana (lue köyhänä) tilasin laakerit autodocista ja satsissa ei tullut vetoakselin stefoja mukana. Varaosaliikkeen tiskiltä kyseltynä on tukkureiltakin loppu, yhdeltä kuulemma löytyis ja jos käy tuuri, niin voi tälle viikolle tulla. Saapa nähdä
Nuukana (lue köyhänä) tilasin laakerit autodocista ja satsissa ei tullut vetoakselin stefoja mukana. Varaosaliikkeen tiskiltä kyseltynä on tukkureiltakin loppu, yhdeltä kuulemma löytyis ja jos käy tuuri, niin voi tälle viikolle tulla. Saapa nähdä
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Ei tullut stefat viikonlopuksi, mutta eipä tuo haitannut.
Auka meni mukavasti helmoja hitsaillessa ja sidontapisteitä rakennellessa
Puolisentoistametriä sai entisöidä helmoja kaikkineen.
Hätäpäissäni pilkoin ja hitsasin eilen illalla koirahäkkiäkin ja pienimuotoinen erävoitto saavutettiin sikäli, että tekele sopi autoon sisälle ja penkitkin paikoilleen sen kanssa
Takaiskarin kanssa on asemasota vielä kesken.
Yläpultti on joskus katkennut ja jämä ei halua irrota puslasta. Viiden kilon lekalla löin, että lattia halkesi vaan yhtä puuta on.
On kokeiltu läpöä ja voitelua, vaan ei auta
Alapultti istuu myös niin lujassa, ettei irtoa ehjänä.
Seuraavaksi lie koitetaan saada poraamalla pultin jämä pois ja sitten yritetään muiluttaa pusla takaisin ja uudella pultilla kasaan
Auka meni mukavasti helmoja hitsaillessa ja sidontapisteitä rakennellessa
Puolisentoistametriä sai entisöidä helmoja kaikkineen.
Hätäpäissäni pilkoin ja hitsasin eilen illalla koirahäkkiäkin ja pienimuotoinen erävoitto saavutettiin sikäli, että tekele sopi autoon sisälle ja penkitkin paikoilleen sen kanssa
Takaiskarin kanssa on asemasota vielä kesken.
Yläpultti on joskus katkennut ja jämä ei halua irrota puslasta. Viiden kilon lekalla löin, että lattia halkesi vaan yhtä puuta on.
On kokeiltu läpöä ja voitelua, vaan ei auta
Alapultti istuu myös niin lujassa, ettei irtoa ehjänä.
Seuraavaksi lie koitetaan saada poraamalla pultin jämä pois ja sitten yritetään muiluttaa pusla takaisin ja uudella pultilla kasaan
Scania BF86S Lahti 10 -78
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Ransitti
Asetooni / atf mix ja sit punaseks. Jäähyttelet sillä asetooniaateeäffällä sen ja rinse & repeat, kunnes antautuu. Saaks siitä pultista jollain kii? Pystyyks siihen hitsaa mutterin? Tai tua tänne se ni katotaa yhessä
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Ei oikein uskalla punaiseksi laittaa, kun tuo s*ksivälinemateriaali josta pusla on tehty ottaa pahasti itseensä
Mää annoin periksi, hain motonetista uuden iskarin ja sipaisin alapultinkin poikki rälläkällä.
Hyvä, ettei tule heitettyä mitään pois ilman kymmenen vuoden harkinta-aikaa. Yläpultin täytyy ylettyä paitsi iskarin pään, myös runkopalkin läpi.
Kokonaismitta lienee jossain nälkävuoden paikkeilla. Onneksi romulaatikosta löytyi viisi vuotta sitten myydyn Mersun tukivarren pultti ja siihen vielä mutterikin päähän kun sattui olemaan hienommalla kierteellä.
Nyt alakaa olla tiedossa olevat viat laitettu.
Tänään rajoitinlapun haentaan ja koitetaan mahdollisesti leimalle
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Jaaha ja hylsy tuli
Ei sentään isompaa, kuin väljä raidepää pelkääjän puolella.
Ei sentään isompaa, kuin väljä raidepää pelkääjän puolella.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Koirahäkki sopi vihdoin sisään autoon
Kaikki sertifikaatit täyttävä ja ylittävä väliseinä sisältää tällä hetkellä pari reikää, koska luvassa on pieni reissu isommalla pokalla. Kyytiin tulee omien elukoiden lisäksi kaksi "vierasta" koiraa jotka matkaavat takapaksissa olevassa irtohäkissä, aukot ovat siis ilmanvaihtoa silmälläpitäen.
Makuulavitsa sai vanerin ja siihen päälle verhoiluhuovan.
Katto täytyisi vielä verhoilla, siinä samalla täytyy hieman pähkäillä valohommia, että saa johdot fiksusti piiloon
Kaikki sertifikaatit täyttävä ja ylittävä väliseinä sisältää tällä hetkellä pari reikää, koska luvassa on pieni reissu isommalla pokalla. Kyytiin tulee omien elukoiden lisäksi kaksi "vierasta" koiraa jotka matkaavat takapaksissa olevassa irtohäkissä, aukot ovat siis ilmanvaihtoa silmälläpitäen.
Makuulavitsa sai vanerin ja siihen päälle verhoiluhuovan.
Katto täytyisi vielä verhoilla, siinä samalla täytyy hieman pähkäillä valohommia, että saa johdot fiksusti piiloon
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Ransetti on saanut lepäillä koko talven.
Varsinaisen käyttötarkoituksen mukaiset harrasteet on kiinalaisen pikkupöpön tähden tauolla ja emännällä on pieniruokaisempi auto työ kulkineena.
Nyt kun näyttää, että kaikenlaiset tapahtumat tulevat peruuntumaan vielä melko pitkältä ajalta, niin heräsi vähän ajatus josko riipisin kaikki romut pihalle ja aloittaisin alusta
Varsinaisen käyttötarkoituksen mukaiset harrasteet on kiinalaisen pikkupöpön tähden tauolla ja emännällä on pieniruokaisempi auto työ kulkineena.
Nyt kun näyttää, että kaikenlaiset tapahtumat tulevat peruuntumaan vielä melko pitkältä ajalta, niin heräsi vähän ajatus josko riipisin kaikki romut pihalle ja aloittaisin alusta
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Joku saaterin tonopää jätti syksyllä akunkengät kiinni, eikä laittanut ylläpitolaturia autoon
Nyt on toinen patteri död
Näissähän on sellainen outo kaksiakkujärjestelmä jossa toista akkua käytetään lähinnä starttaukseen ja toisella ruokitaan kulutuslaitteita.
Tuo kulutusakku meni tyhjäksi talvella, mutta siitä huolimatta moottori jäynnistyi omin voimin.
Nyt on sellainen tilanne, että kun kääntää virran päälle, niin kaikki muut varoitusvalot syttyvät paitsi hehkuvalo.
Kun kääntää avaimen starttiasentoon, ei tapahdu mitään.
Sitten kun käyttää virran pois ja kääntää suoraan starttiasentoon, niin viimeistään toisella yrityksellä moottori käynnistyy.
Mittaristo on pimeä, lukuunottamatta varoitusvaloja, trippimittarin näyttö toimii, mutta siihenkään ei kilometrit lisäänny.
Myös tuulilasin lämmitys ja radio ovat mykkiä.
Muuten kaikki toimii normaalisti.
Akku on vanha edelleen, se ottaa kyllä virtaa vastaan, mutta purkautuu parissa päivässä tyhjäksi.
Jotenkin on nyt sellainen fiilis, että vikaa on muuallakin kuin akussa, mutta en ole joutanut tarkemmin vielä tutkimaan
Nyt on toinen patteri död
Näissähän on sellainen outo kaksiakkujärjestelmä jossa toista akkua käytetään lähinnä starttaukseen ja toisella ruokitaan kulutuslaitteita.
Tuo kulutusakku meni tyhjäksi talvella, mutta siitä huolimatta moottori jäynnistyi omin voimin.
Nyt on sellainen tilanne, että kun kääntää virran päälle, niin kaikki muut varoitusvalot syttyvät paitsi hehkuvalo.
Kun kääntää avaimen starttiasentoon, ei tapahdu mitään.
Sitten kun käyttää virran pois ja kääntää suoraan starttiasentoon, niin viimeistään toisella yrityksellä moottori käynnistyy.
Mittaristo on pimeä, lukuunottamatta varoitusvaloja, trippimittarin näyttö toimii, mutta siihenkään ei kilometrit lisäänny.
Myös tuulilasin lämmitys ja radio ovat mykkiä.
Muuten kaikki toimii normaalisti.
Akku on vanha edelleen, se ottaa kyllä virtaa vastaan, mutta purkautuu parissa päivässä tyhjäksi.
Jotenkin on nyt sellainen fiilis, että vikaa on muuallakin kuin akussa, mutta en ole joutanut tarkemmin vielä tutkimaan
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 638
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ransitti
Ainakin mitsussa kaksiakkuongelmiin auttaa paljon,kun laittaa laturilta molempiin akkuihin kunnon lataus johdon, silloin myös kuormitus jakautuu tasaisemmin. Siinä on (L200) alunperin toisen akun latausjohto luokkaa 1,5mm2 ja yllättäen se akku särkyy ensin. Nyt ei oo särkyny yhtään akkua kahdesta mitsusta, mihin korjattiin lataus ja maadoitusjohdot samanlaisiksi kumpaankin akkuun.
Akku voi kyllä hajota niinkin, että purkautuu itsekseen. Usein tyhjänä pakastettu tuntuu toimivan niin. Ainakin pari veneen akkua, bussin hupiakku ja pari traktorin akkua tullut vastaan.
Akku voi kyllä hajota niinkin, että purkautuu itsekseen. Usein tyhjänä pakastettu tuntuu toimivan niin. Ainakin pari veneen akkua, bussin hupiakku ja pari traktorin akkua tullut vastaan.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Re: Ransitti
Koita katkaista tuosta ransusta kaikki sähköt vaikka tunniksi.
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Täytyypä kokeilla
Voi samalla laittaa c-tekin naputtelemaan recond-ohjelmalla akkua josko se toipuisi vielä edes jotenkin pitämään virtaansa..
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Varmaan vuorokauden oli sähköt pois, ei vaikutusta.
Täytynee mitata akkujännite kun kytkee virran päälle, voihan se olla, että akku kuoli siihen malliin, ettei kestä kuormitusta enää..
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Syyllinen taisi löytyä Tuli mieleen väännellä varovasti avainta viertalukossa kun moottori käy.
Silläkonstin heräsi mittarit henkiin.
Lähdetään siis virtalukonpohjakaupoille.
24,90 näky olevan motonetissa, ei pahan kallis vika lopulta.
Moottorin vikavalo siellä kummittelee vielä, mutta eiköhän sekin siitä rauhoitu, kun saadaan sähköt pysymään päällä
Silläkonstin heräsi mittarit henkiin.
Lähdetään siis virtalukonpohjakaupoille.
24,90 näky olevan motonetissa, ei pahan kallis vika lopulta.
Moottorin vikavalo siellä kummittelee vielä, mutta eiköhän sekin siitä rauhoitu, kun saadaan sähköt pysymään päällä
Scania BF86S Lahti 10 -78