vaikeuksien kautta katsastukseen

Kerro omasta projektistasi
Avatar
kittari
Kokenut kuljettaja
Viestit: 93
Liittynyt: 14 Helmi 2011 17:00
Location: vantaa

vaikeuksien kautta katsastukseen

Viesti Kirjoittaja kittari »

noniin nyt oli sit eka katsastusaika kutterilla. aamulla lähdin ajamaan kohti katsastus asemaa n 5km päähän kunnes parin kilometrin ajomatkan jälkeen löpö loppu keskelle kehä 3 vantaalla. mittari ei näyttänytkään oikein ,tai sit lukijassa vikaa. onneksi oli alamäki jotta sain liuteltua tien reunaan. :? ei muuta kuin kävellen pitkin kehätietä löpöä hakemaan. paluu matkalle soitin kaverita kyydin. löpöt tankkiin ja tarttaamaan. ei mitään ilmausta ja uudestaan ei lähde. no sit loppu ruuti akuista jotka oli ollut tosi vähällä käytöllä. yritettiin starttiapu laturilla eikä sekään ottanut toimiakseen,yllätys :D sit lähdettin ostamaan uusia akkuja. ostin semmoiset 80a akut. laitan ne sit hupi akuiksi ettei ihan hupia tullut ostettua :?. uudestaan ilmausta ja starttausta ni jo kohta lähti. päivä siinä vierähti. sit uusi katsastus aika, sain heti parin päivän päähän edellisestä. muutos katsastus m1 luokkaan meni ilman mitään. autosta löytyikin sit vähän enempi. oli tosin osa tiedossa. paineilma nousee liian hitaasti, runkonumeroa ei löytynyt,ohjaus tehostimen putki vuotaa(hitsatessa jouduttin siirtämään niin alkoi tiputtaa oljyä), kone vuotaa öljyä( löpö pumppu vuotaa kaasuvivun juuresta tai siltä ainakin pikaisesti katottuna näyttää), vasen etujarru tehottomampi. nii että punaisilla kilvillä juhannusta juhlimaan :lol:
lottesse
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Joulu 2006 22:07
Paikkakunta: naantali

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Viesti Kirjoittaja lottesse »

ompas ollu nihilisti katastusmies.mulla työ volvo fh 12.vuotaa ku seula öljyä kannen välistä ja ahtoputken vesi reijästä.nosturi vuotaa öljyä noin 20l vuodessa,tuulilasissa halkeama koko alareuna mut ei näkökentässä ja umpiossa vettä. ja leima tuli ilman huomautusta. inssi vaan sano et tää työkoneet on aina tämmösiä.mulle ei trafi myönnä enää puuhakilpiä ku siirretty muutamaja kerta ni pitäis kuulemma olla jo katsastus kunnossa.
Avatar
MB1962
Rattiamiraali
Viestit: 299
Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
Truck: MB-62ja63+Scania-87
Location: Kuru
Member id: 95
Paikkakunta: Kuru

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Viesti Kirjoittaja MB1962 »

Katsastusmiehellä huono päivä, laita uusi rungon numero ja vaihda konttoria, jos noin tarkkaa olis kaikkialla jäis iso osa raskaasta kalustosta katsastamatta.
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

No hö! Ei muuta ku häntä pystyyn, nuo on helppo laittaa. Harmi vaan ettet pelkillä huomautuksilla selvinny. Ota ens kerran mukaan 19mm? lenkki ja säädä räikkää siinä samalla jos ei meinaa jarrut passata. Mulla meinas tulla punanen lappu kun matkalla oli hävinny jarruvalot. No ei muuta ku monttuun inssin luvalla ja vaihoin abikon, ja ilman huomautuksia pois!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
kittari
Kokenut kuljettaja
Viestit: 93
Liittynyt: 14 Helmi 2011 17:00
Location: vantaa

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Viesti Kirjoittaja kittari »

joo eihän noi isoja vikoja ole. nii laittoi vielä tuulilasista korjaus kehoituksen, on halki vasemmasta reunasta, ei näkökentässä :? . voiko noi runko numerot lyödä ominpäin? kysyin scanialta josko löytyis stefaa siihen löpöpumpun akseliin niin sanoi ettei siinä ole mitään tiivistettä. vuotaa aika reilusti.
Scania K112 CLB AA/6000 kutter deca 320 -87
Pilotti
Ajoneuvos
Viestit: 597
Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

Ainakin itse tein tuon valmistusnumeron itse siihen oikeaan etupalkkiin etuakselin taakse. Katsastusmies sitten löi oman merkkinsä jatkeeksi. Sillä OK. Rekisteriotteessa merkintä, että noin on tehty ja kuka sen on varmistanut. Tuo öljyvuoto on hieman hankala kotikonstein hoitaa. Itse otin pumpun päätykopan irti ja vein dieselpajalle. Takaisinasennus on hieman konstikas, sorminäppäryyttä vaatii. Ja muista täyttää pumppu öljyllä ennen starttausta.Taitaa muuten tykätä huonoa.
Avatar
kittari
Kokenut kuljettaja
Viestit: 93
Liittynyt: 14 Helmi 2011 17:00
Location: vantaa

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Viesti Kirjoittaja kittari »

Pilotti kirjoitti:Ainakin itse tein tuon valmistusnumeron itse siihen oikeaan etupalkkiin etuakselin taakse. Katsastusmies sitten löi oman merkkinsä jatkeeksi. Sillä OK. Rekisteriotteessa merkintä, että noin on tehty ja kuka sen on varmistanut. Tuo öljyvuoto on hieman hankala kotikonstein hoitaa. Itse otin pumpun päätykopan irti ja vein dieselpajalle. Takaisinasennus on hieman konstikas, sorminäppäryyttä vaatii. Ja muista täyttää pumppu öljyllä ennen starttausta.Taitaa muuten tykätä huonoa.

pitääkö pilleillä lämmittää rautaa ennen kuin lyö noi runkonumerot? muistatko mitä maksoi toi pumpun korjaus?
Scania K112 CLB AA/6000 kutter deca 320 -87
Avatar
hirmu
Rattimajuri
Viestit: 195
Liittynyt: 20 Marras 2008 20:48
Truck: MB Superstar
Location: pohjois-karjala

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Viesti Kirjoittaja hirmu »

kannattaa kattoa löytyykö runkonumero konehuoneen puolelta. mie soittelin oman auton kohdalla joka paikan läpi maahantuojaa myöten ja kaikki vakuutti että on apukuskin puolella pyörän takana palkissa, tai heti sen takana "tavaratilassa". ja lopulta löytyi konehuoneesta, kuten hlö autossa. vähän rapsuttelee paikkoja niin voi löytyä öljyn ja hiekan alta yllätys.
mb superstar -91, "oidibus"
Falcon
Rattiamiraali
Viestit: 257
Liittynyt: 22 Maalis 2009 20:11
Location: Lohja

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Viesti Kirjoittaja Falcon »

Kävit kittari ilmeisesti siinä uudessa A-katsastuksen asemalla kehä kolmosella.Sinne on muuttanut
Hakuninmaan konttorin henkilökunta.Vaikuttaa kovin tutulta tuo tarkkuus. :shock:
Falcon
Avatar
kittari
Kokenut kuljettaja
Viestit: 93
Liittynyt: 14 Helmi 2011 17:00
Location: vantaa

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Viesti Kirjoittaja kittari »

Falcon kirjoitti:Kävit kittari ilmeisesti siinä uudessa A-katsastuksen asemalla kehä kolmosella.Sinne on muuttanut
Hakuninmaan konttorin henkilökunta.Vaikuttaa kovin tutulta tuo tarkkuus. :shock:
joo kävin. reilu kolme tuntia meni bussin katsomisessa. oli semmoinen vanhempi leppoisa mutta näköjään tiukka katsastaja :?
Scania K112 CLB AA/6000 kutter deca 320 -87
Avatar
setrailija
Rattiamiraali
Viestit: 323
Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Truck: M-B 416
Location: Joutseno

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Viesti Kirjoittaja setrailija »

kilautappas kaverille kellä se on aikaisemmin ollut niin selviät todennäköisesti löytämällä paikan missä numero on.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4287
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

kolme tuntia? Kyllä täälläpäin homma käydään kolmessa vartissa.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
kittari
Kokenut kuljettaja
Viestit: 93
Liittynyt: 14 Helmi 2011 17:00
Location: vantaa

Re: vaikeuksien kautta katsastukseen

Viesti Kirjoittaja kittari »

joo, kävi välillä koneelta tutkimassa lakipykäliä. oli senverran ikää miehellä ettei tainnut muisti riittää :lol:
Scania K112 CLB AA/6000 kutter deca 320 -87
Vastaa Viestiin