vaikeuksien kautta katsastukseen
vaikeuksien kautta katsastukseen
noniin nyt oli sit eka katsastusaika kutterilla. aamulla lähdin ajamaan kohti katsastus asemaa n 5km päähän kunnes parin kilometrin ajomatkan jälkeen löpö loppu keskelle kehä 3 vantaalla. mittari ei näyttänytkään oikein ,tai sit lukijassa vikaa. onneksi oli alamäki jotta sain liuteltua tien reunaan.  
 ei muuta kuin kävellen pitkin kehätietä löpöä hakemaan. paluu matkalle soitin kaverita kyydin. löpöt tankkiin ja tarttaamaan. ei mitään ilmausta ja uudestaan ei lähde. no sit loppu ruuti akuista jotka oli ollut tosi vähällä käytöllä. yritettiin starttiapu laturilla eikä sekään ottanut toimiakseen,yllätys  
  sit lähdettin ostamaan uusia akkuja. ostin semmoiset 80a akut. laitan ne sit hupi akuiksi ettei ihan hupia tullut ostettua  
.  uudestaan ilmausta ja starttausta ni jo kohta lähti. päivä siinä vierähti. sit uusi katsastus aika, sain heti parin päivän päähän edellisestä. muutos katsastus m1 luokkaan meni ilman mitään. autosta löytyikin sit vähän enempi. oli tosin osa tiedossa. paineilma nousee liian hitaasti, runkonumeroa ei löytynyt,ohjaus tehostimen putki vuotaa(hitsatessa  jouduttin siirtämään niin alkoi tiputtaa oljyä), kone vuotaa öljyä( löpö pumppu vuotaa kaasuvivun juuresta tai siltä ainakin pikaisesti katottuna näyttää), vasen etujarru tehottomampi. nii että punaisilla kilvillä juhannusta juhlimaan 
			
			
									
									
						Re: vaikeuksien kautta katsastukseen
ompas ollu nihilisti katastusmies.mulla työ volvo fh 12.vuotaa ku seula öljyä kannen välistä ja ahtoputken vesi reijästä.nosturi vuotaa öljyä noin 20l vuodessa,tuulilasissa halkeama koko alareuna  mut ei näkökentässä ja umpiossa vettä. ja leima tuli ilman huomautusta. inssi vaan sano et tää työkoneet on aina tämmösiä.mulle ei trafi myönnä enää puuhakilpiä ku siirretty muutamaja kerta ni pitäis kuulemma olla jo katsastus kunnossa.
			
			
									
									
						- MB1962
 - Rattiamiraali
 - Viestit: 299
 - Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
 - Truck: MB-62ja63+Scania-87
 - Location: Kuru
 - Member id: 95
 - Paikkakunta: Kuru
 
Re: vaikeuksien kautta katsastukseen
Katsastusmiehellä huono päivä, laita uusi rungon numero ja vaihda konttoria, jos noin tarkkaa olis kaikkialla jäis iso osa raskaasta kalustosta katsastamatta.
			
			
									
									MB 1962 lahti laP6  x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
						Scania K112 kutter deca 360 1987
- Reddewil
 - Vapaaherra
 - Viestit: 4446
 - Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
 - Truck: Tukato & FM
 - Location: Pori
 - Member id: 037
 
Re: vaikeuksien kautta katsastukseen
No hö! Ei muuta ku häntä pystyyn, nuo on helppo laittaa. Harmi vaan ettet pelkillä huomautuksilla selvinny. Ota ens kerran mukaan 19mm? lenkki ja säädä räikkää siinä samalla jos ei meinaa jarrut passata. Mulla meinas tulla punanen lappu kun matkalla oli hävinny jarruvalot. No ei muuta ku monttuun inssin luvalla ja vaihoin abikon, ja ilman huomautuksia pois!
			
			
									
									-Koska sen voi tehdä myös itse-
						Re: vaikeuksien kautta katsastukseen
joo eihän noi isoja vikoja ole. nii laittoi vielä tuulilasista korjaus kehoituksen, on halki vasemmasta reunasta, ei näkökentässä 
 . voiko noi runko numerot lyödä ominpäin? kysyin scanialta josko löytyis stefaa siihen löpöpumpun akseliin niin sanoi ettei siinä ole mitään tiivistettä. vuotaa aika reilusti.
			
			
									
									Scania K112 CLB AA/6000  kutter deca 320 -87
						- 
				Pilotti
 - Ajoneuvos
 - Viestit: 597
 - Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
 - Truck: Scania K112Superstar
 - Location: Vantaa
 
Re: vaikeuksien kautta katsastukseen
Ainakin itse tein tuon valmistusnumeron itse siihen oikeaan etupalkkiin etuakselin taakse. Katsastusmies sitten löi oman merkkinsä jatkeeksi. Sillä OK. Rekisteriotteessa merkintä, että noin on tehty ja kuka sen on varmistanut. Tuo öljyvuoto on hieman hankala kotikonstein hoitaa. Itse otin pumpun päätykopan irti ja vein dieselpajalle. Takaisinasennus on hieman konstikas, sorminäppäryyttä vaatii. Ja muista täyttää pumppu öljyllä ennen starttausta.Taitaa muuten tykätä huonoa.
			
			
									
									
						Re: vaikeuksien kautta katsastukseen
Pilotti kirjoitti:Ainakin itse tein tuon valmistusnumeron itse siihen oikeaan etupalkkiin etuakselin taakse. Katsastusmies sitten löi oman merkkinsä jatkeeksi. Sillä OK. Rekisteriotteessa merkintä, että noin on tehty ja kuka sen on varmistanut. Tuo öljyvuoto on hieman hankala kotikonstein hoitaa. Itse otin pumpun päätykopan irti ja vein dieselpajalle. Takaisinasennus on hieman konstikas, sorminäppäryyttä vaatii. Ja muista täyttää pumppu öljyllä ennen starttausta.Taitaa muuten tykätä huonoa.
pitääkö pilleillä lämmittää rautaa ennen kuin lyö noi runkonumerot? muistatko mitä maksoi toi pumpun korjaus?
Scania K112 CLB AA/6000  kutter deca 320 -87
						- hirmu
 - Rattimajuri
 - Viestit: 195
 - Liittynyt: 20 Marras 2008 20:48
 - Truck: MB Superstar
 - Location: pohjois-karjala
 
Re: vaikeuksien kautta katsastukseen
kannattaa kattoa löytyykö runkonumero konehuoneen puolelta. mie soittelin oman auton kohdalla joka paikan läpi maahantuojaa myöten ja kaikki vakuutti että on apukuskin puolella pyörän takana palkissa, tai heti sen takana "tavaratilassa".  ja lopulta löytyi konehuoneesta, kuten hlö autossa. vähän rapsuttelee paikkoja niin voi löytyä öljyn ja hiekan alta yllätys.
			
			
									
									mb superstar -91, "oidibus"
						Re: vaikeuksien kautta katsastukseen
Kävit kittari ilmeisesti siinä uudessa A-katsastuksen asemalla kehä kolmosella.Sinne on muuttanut
Hakuninmaan konttorin henkilökunta.Vaikuttaa kovin tutulta tuo tarkkuus.
			
			
									
									Hakuninmaan konttorin henkilökunta.Vaikuttaa kovin tutulta tuo tarkkuus.
Falcon
						Re: vaikeuksien kautta katsastukseen
joo kävin. reilu kolme tuntia meni bussin katsomisessa. oli semmoinen vanhempi leppoisa mutta näköjään tiukka katsastajaFalcon kirjoitti:Kävit kittari ilmeisesti siinä uudessa A-katsastuksen asemalla kehä kolmosella.Sinne on muuttanut
Hakuninmaan konttorin henkilökunta.Vaikuttaa kovin tutulta tuo tarkkuus.
Scania K112 CLB AA/6000  kutter deca 320 -87
						- setrailija
 - Rattiamiraali
 - Viestit: 325
 - Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
 - Truck: M-B 416
 - Location: Joutseno
 
Re: vaikeuksien kautta katsastukseen
kilautappas kaverille kellä se on aikaisemmin ollut niin selviät todennäköisesti löytämällä paikan missä numero on.
			
			
									
									Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
						+358440422887
- Lahti32
 - Vapaaherra
 - Viestit: 4287
 - Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
 - Truck: Jäämeri Express
 - Location: Lumijoki
 
Re: vaikeuksien kautta katsastukseen
kolme tuntia? Kyllä täälläpäin homma käydään kolmessa vartissa.
			
			
									
									Tulevaisuus on sähköinen
						Re: vaikeuksien kautta katsastukseen
joo, kävi välillä koneelta tutkimassa lakipykäliä. oli senverran ikää miehellä ettei tainnut muisti riittää 
			
			
									
									Scania K112 CLB AA/6000  kutter deca 320 -87