Taas yksi hullu lisää käännytetty kiitos tämän foorumin. Pihassa seisoo 1971 mersun LPO-608 matkailukärry 3.8l turbolla, jota olisi tarkoitus laitella uuteen uskoon. Kuvia projektista myöhemmin, mutta nyt alkuun noviisilta pari kysymystä:
- Tuulilasi on apparin puolelta hieman säröllä, pitäisi tod.näk. vaihtaa, onko vinkkejä mistä voisi löytyä? Pitääkö vaan kyttäillä romuautoja / purkaamoja jos jonnekin ilmestyisi?
- Onko jotain muuta oleellista, mitä pitäisi autosta/tekniikasta tietää? Kone on läpikäyty ja turbo uusittu yms. joten sen puolesta en ole huolissani, kunhan pitää öljytikun märkänä.
Viimeksi muokannut mbmb, 20 Helmi 2014 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tervetuloa joukkoon kirjavaan . Komian pelin oot hommannu. Ikkuna hommasta voin ens viikolla kysellä Jaakko tuotteesta, kun muutenkin olen jutussa sinne. Ja eihän tuossa vanhassa "norsussa" mikään voi pettää , sen kuin vain ajaa .
a-p
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
Joo, kovaa ajoa vaan. Sain vinkin myös Kuttilan autolasista. Ilmeisesti tekee vanhempiinkin autoihin. Täytyypä kysellä, mutta kaikki vinkit ovat tervetulleita!
mbmb kirjoitti:Joo, kovaa ajoa vaan. Sain vinkin myös Kuttilan autolasista. Ilmeisesti tekee vanhempiinkin autoihin. Täytyypä kysellä, mutta kaikki vinkit ovat tervetulleita!
jos kuttilassa muotit niin sit on edullinen lasi mutta jos joutuu tekemään muotin lasin tekemistä varten alkaa hinta olemaan ilmeisesti 1-2ke välissä riippuen lasin koosta ja kaarevuuksista. muotteja siellä on kyllä kattava valikoima kannattaa kysyä.
Onnea hankinnasta itsellä myös lpo 608,lujia autoja ovat varalla toinen boxerin korilla jossa kumpikin tuulilasi halki.ajussa oleva nummelan korittama ja eri korkuiset lasit . onko toi sun kori boxerin ?
Kyllä on sellanen hämähäkkiyhdyskunta tuulilasissa että vaihtoon menöö. Viisaammat kertokoon korista enemmän, jos kuvista saa selvää. Ajoneuvoluokka oli (ainakin itselleni) uusi tuttavuus eli 'kahden toiminnan erikoisauto'. Saa olla matkailusisustus + peräloosterissa saa kuljettaa moottoripyörää tai kahta mikroautoa. Perää on joskus aikojen saatossa jatkettu metri puoltoista. Vakuutusyhtiö tulkitsee kulkineen kuorma-autoksi.
Tässä pari kuvaa kaunottaresta, juuri pihaan ajettu. Kovia kokenut mutta kyllä se siitä.
Tervetuloa foorumille, toi edellinen kuva olikin siis esimerkki millainen tosta tulee, joskus...
Sisällä myös jonkinmoinen savotta varmaan edessä, onnea projektiin.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Tervetuloa foorumille, toi edellinen kuva olikin siis esimerkki millainen tosta tulee, joskus...
Sisällä myös jonkinmoinen savotta varmaan edessä, onnea projektiin.
Joo taisi olla vähän hämäävästi tuo eka kuvalinkki. Eihän tää nyt liian helppoa saa olla. Jotain haasteita/haaveita pitää olla.
Likviditeetti kun on mitä on niin saa kulut jaettua vähän isommalle aikaskaalalle. Sisällä on hieman savottaa, mutta menisi joka tapauksessa uusiksi joten ei niin iso miinus.
Nyt vaan tallipaikkaa etsimään ja homma käyntiin. Jos vaikka kesäks sais liikenteeseen. Kuinka tarkkoja inssisedät on esim. tuosta, että otteessa lukee 5 makuupaikkaa ja laittaakin 6 paikkaa.
En usko, että inssi alkaa nukkumapaikkoja laskemaan. Kunhan nuo erikoisauton otteeseen kirjoitetut erityisehdot täyttyvät. Mun erikoisauto 609ssä on kaapelikelateline, peltipohja, kattotelinen. Eli ruuvi seinällä ja siinä tinarulla, takaboksissa turkkilevy lattiana ja kattoteline tallin seinustalla.
Paikkalukua ei voi muuttaa, 609ssä se on 1+4, Mikäli haluaisin paikamäärää nostaa, auto muuttuisi kuorma-autoksi. Näillä mennään.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Onnea vaan mersun omistajalle. Tuosta tulee hyvä kun laittelee. Jatkettu peräosa eli maksimaalinen takaylitys on varsinkin talvella hyvä juttu. Meillä on siitä kokemusta 10 talven ajalta vaikka minkälaisissa keleissä. Vetävillä on paljon painoa, ei ikinä ole ollut ongelmia liikkeellelähdöissä tai mäen päälle kiipeämisessä. Kun kone on keulassa ja takana pitkä ylitys on auto muutenkin varsin tasapainoinen ajettava talvella. Joku on joskus tehnyt tuohon meidän mersuun taakse hyvät jatkot noin metrin verran. Intoa vaan rakenteluun. T: maastonvihreä 508 Rautavaaralta.
Projekti etenee verkkaisesti. Sisusta on purettu ja ulkopintaa hiottu ja pakkeloitu, kohta pääsee maalaamaan. Mutta auton historiaa tuli tutkittua sen verran, että jopa hieno kuva entisaikojen loistosta löytyi. Entisellä rek.no. (UJE-61) löyty bussidatasta nimi Salminen ja hieno kuva. Nyt ollaan kyllä toistaiseksi vielä kaukana tuosta...
Oven aukaisu ja sulku. Se ohjaa repsikan penkin alla olevaa sylinteriä.
Mulla puuttuu sieltä välistä joku virtauksen rajoitin ja ovi on täysillä paineilla
tosi ripeäliikkeinen.
Mukava että näitä vanhoja pikkubuseja vielä joku jaksaa harrastella.
Oma projekti seisoo sisusta purettuna tuossa pihassa. Mutta kyääl siitä vielä auto tehdään.
Päivitellään nyt tännekin hieman. Tässä pari kuvaa ydintuhosta joka meseä hakiessa odotti. Nyttemmin kaikki on purettu ja laitettu vähän parempaan kuosiin. Sähköjä läpikäydessä tuli kyllä sellaisia virityksiä vastaan, ettei paremmasta väliä. Sitä miettii, miten tuo on palamatta selvinnyt kaikki nämä vuodet. Paketissa tuli mukana myös primus 2450 kattila, joka ainakin naksuu, mutta muusta en sitten tiedä. Hytissä kiertää patterit. Onko Vaasan seudulla ketään joka noista ymmärtäisi paremmin?
Keikka-/matkailubussia tästä pitäisi saada aikaiseksi. Nukkuma- sekä istumapaikkoja 6:lle. Perässä 1,5m tavaratilaa.
Liitteet
DSC_0068.JPG (524.4 KiB) Katsottu 21230 kertaa
DSC_0045.JPG (497.1 KiB) Katsottu 23738 kertaa
20140218_180711.jpg (467.51 KiB) Katsottu 21230 kertaa
Nyt on uusi tuulilasi pitkällisen etsinnän tuloksena. Hieman jouduttiin leikkaamaan mutta nyt sopii. Lasi löytyi saman korimallin vanhemmasta bussista, jossa hieman isompi lasi. Asiansa osaava lasiliike sai leikattua vaikka onkin kaarretta reunassa yms. Ja hinta leikkuulle 100e joten vielä ihan kohtuu hinnoissa verrattuna uuden teettämiseen.
Projekti etenee ja kohta leimalle. Auto maalattu, sisältä laitettu kokonaan uusiksi, hupisähköt viritetty yms... voisin laittaa kuvia ensi viikolla kun kerkiän ottamaan.