Tätä sivustoa ahkerasti seuranneena ja kulkurikuumetta potien kysyn, että miten toimii hidastin

Anteeksi maalaisuuteni, mutta ei kai Volvollakaan I-Shi(f)t ole vielä parikymppiseksi ehtinyt? Vastahan EGS alkaa kolkutella 25 vuoden käyttöikää vanhimpien yksilöiden kohdalla... Vai tarkoitatko jotain tavarapuolen Volvoissa käytettyä robottivaihteistoa? Suomessa olevista Volvon busseista vanhin I-Shiftillä varustettu tiedossani oleva (B12B 6x2) on ensirekisteröity heinäkuussa vuonna 1998Wonderi kirjoitti:Scaniaan sähköisesti ohjattu kytkinsylinteri tuli vasta viime vuoden malliin, vai oliko jo edelliseen. Vain vähän yli 20 vuotta Volvoa jäljessä
Sulla on ilmeisesti CS ensimmäinen versio vai onko robotti?Berkhof kirjoitti:Jeps.. Haasteet on kivoja
Ja jos ei sitä saa toimimaan mukavasti niin ainakin sain korvattua tuon varsin vika alttiin johtohässäkän CAN väyläpohjaisella tekniikalla.
(Oli aiemmat korjaajat kahdesta eri kohtaa vetäneet piuhan poikki ja jatkaneet holkkiabikoilla.. Kun sillä ajelin ja siirtelin niin oli vähän sattumanvaraista askin toiminta.
Ihmettelin mielessäni että ei kai ne kaikki voi olla nän huonoja, kuskithan olis jättäny kyseiset vehkeet tallille. No purkaessa syyt selvisi. )
Sulla on CAG ja kymppilovinen laatikko.Berkhof kirjoitti:Laatikko on mulla ilmeisesti GS771, siirtäjäkopassa hal anturit ja planeetassa mikrokytkimet.
Pitkittäissiirtovaimennin jäätyi pihassa yhdeksi puuksi, maksaako uusi paljon vai romikselta toinen joka sekin lopettaa toiminansa.
Jos syncat on herkkiä niin tuo vaimentimen toiminta lienee elintärkeä. Ilmeisesti ei ainakaan vaihtoaikoja kannata optimoida![]()
Anturi vaan muuttuu epävarmaksi, eikä tunnista asentoja. Ne on valettu niin paksuun epoksiin, että aukaiseminen on mahdotonta.Berkhof kirjoitti: Mikäs HAL antureissa mättää, minun elektroniikka kokemuksella ne on liki ikuisia? Onko jossain oiottu vai ajetaanko niistä liian isoa virtaa Scanian kytkennöillä?
No jos automatiikkaa haluaa, Opticruise on se seuraava vaihtoehto.Berkhof kirjoitti: Kuinkas uuteen / mihin askiin kannattaa mennä että se on hyvä, en nyt ole vaihtamassa mut jos jostain sattuu tulemaan eteen
Tosin jos mun vuotuiset kilomäärät olis optimistisesti 25 tkm niin se on 10 vuodessa vasta neljännesmiljuuna.
Ja sit on jo muutenkin tilanne varmaan toinen.
Alkuperäiseen kysymykseenViitmat kirjoitti:Moro!
Tätä sivustoa ahkerasti seuranneena ja kulkurikuumetta potien kysyn, että miten toimii hidastin. Tiedän kyllä pakokaasujarrun toiminnan, mutta nämä nykyajan hidastimet eivät ole tuttu asia. Jos joku viitsisi minua hieman valistaa asiasta. Tiedän että Suomessa ei tällä paljoakaan käyttöä ole mutta jos ulkomailla korkeanpaikanleirillä vierailee niin takaisin tullessa olisi hyvä olla olemassa.
Tuosta kuvasta päätellen Hal-antureissa ei ole vika, vaan tuossa lapsellisessa toteutuksessa. Antureilla luetaan holon vaihevivuston liikkeitä, eli vanhempi mikrokytkimiin perustava voisi olla varmempi, joskin kuluva. Tuossa täytyisi olla logiikka joku tottuu kasvaviin välyksiin ja osaa päätellä mihin suuntaan tanko on liikkunutPuu Tiainen kirjoitti: Anturi vaan muuttuu epävarmaksi, eikä tunnista asentoja. Ne on valettu niin paksuun epoksiin, että aukaiseminen on mahdotonta.
Muistelen kuitenkin, että ihan vanhemmissa ne oli jopa purettavissa jotenkin. Osiahan siihen ei saa, uusitaan kokonaan.
http://up.servut.us/view/32216