Pitempään on ollut ajatuksena rakentaa vene vanhasta linjurista. Ajatuksen sain viime vuonna netti-autosta, joku oli toteuttanut kyseisen laitoksen. Itse olen ajatellut että linja-autosta hyödynnettäisiin kori. Eli kori irrotettaisiin rungolta ja laitettaisiin ponttoonien päälle. Näin saataisiin persoonallinen paatti, mielellään siihen tulisi sauna

Olen ihan noviisi veneily asiossa, mutta jos olen oikein ymmärtänyt tuollaisen lautan saa rakentaa ilman sen kummempia lupia. Jos kyseessä olisi moottorilla varustettu pitää ilmeisesti hakee kaikenmaailman hyväksyntöjä?
Muutama kysymys toteutuksesta:
Mistä materiaalista yleense vanhemmat linja-autojen korit on tehty?
Kuinka korit kestäisi kosteutta(=järvi vettä)?
Minkälainen eristys yleensä linja-autoissa on? Pärjääkö kesällä ilman lämmitystä?
Missä painoissa pelkät korit painaa(ilman moottoria, vaihteistoa ja akseleita)?
Entä pelkkä kori, ilman runkoa?
Saakos tommoisen lautan sitten ankkuroida mihkä vaan? Mitä ovet jokamies oikeudet vesillä?
Pystyisikö linja-auton rungon/taka-akselin hyödyntämään trailerissa? Esimerkiksi tekemällä traktorivetoisen trailerin?
Ei tämmöisessä ideassa varmaan mitään järkeä ole, mutta mielelläni kuuntelin ideota asiasta. Tarkemmin en muista netti-auton toteutusta, joten olisi hieno jos joku olisi aiheeseen tutustunut omakohtaisesti.