Onko kenelläkään heittää hyviä ehdotuksia, että miten saisi edukkaasti tuon kulkurin suoraan. Nyt se menee vinossa, kun on apukuskin puoleiset jouset vissiin kuoleentuneet ja etupäästä lie joku lehti poikkikin. Joka kulmassa on siis lehdet. Onko noita muita firmoja kuin vallilan takomo, joka niitä tekee? Eipä sikäli, että sitäkään vastaan mitään olisi mutta mielellään tutkin muutkin vaihtoehdot
Onko kenelläkään heittää hyviä ehdotuksia, että miten saisi edukkaasti tuon kulkurin suoraan. Nyt se menee vinossa, kun on apukuskin puoleiset jouset vissiin kuoleentuneet ja etupäästä lie joku lehti poikkikin. Joka kulmassa on siis lehdet. Onko noita muita firmoja kuin vallilan takomo, joka niitä tekee? Eipä sikäli, että sitäkään vastaan mitään olisi mutta mielellään tutkin muutkin vaihtoehdot
Katkenneiden jousien tilalle uudet esim. Pajakulmasta, n.300 euron luokkaa kappale. Voit kokeilla kuoleentuneisiin jousiin myös "riiputtamista" siis auto ilmaan niin että renkaat roikkuu vapaasti ja kannattaa yrittää myös pakkojen välien puhdistamista jollain, painepesurilla, viilalla, rautasahan terällä... Kantokyky perustuu pakkojen väliseen kitkaan joten täytys yrittää kitkaa lisätä
Luepa tämä minun oikaisuprojekti muutaman vuoden takaa, onnistui hyvin
Mielenkiintoista. Tuotahan voisi vaikka koittaakin, jahka keksitään että millä se möhkäle saadaan nostettua ilmaan Mutta siellä pitäisi siis olla ilmapussitkin jossain Ei kyllä omaan silmään ole osunut. Olisiko poistettu käytöstä...
Ei siellä varmaankaan ole ollutkaan noita ilmapusseja, ne tulivat joskus 70-luvun puolivälissä tarjolle ja olisikohan ollut lisävaruste tuotannon loppuun asti, eli tulikohan B10M vuonna -79 korvaajaksi? Olen ajanut tuollaista lisäilmajousilla ollutta vm.1974 Volvoa täysi kuorma päällä mutkaisella tiellä ja oli se aika hulvatonta keikuntaa johtuen kai kallistuksenvaimentimien puutteesta, eli samalla tiellä ajettuna alku vuosien B10M:ät olivat paljon vakaampia puhumattakaan Scaniasta, teiden kuninkaasta...
Pilotti kirjoitti:Olen ajanut tuollaista lisäilmajousilla ollutta vm.1974 Volvoa täysi kuorma päällä mutkaisella tiellä ja oli se aika hulvatonta keikuntaa johtuen kai kallistuksenvaimentimien puutteesta, eli samalla tiellä ajettuna alku vuosien B10M:ät olivat paljon vakaampia puhumattakaan Scaniasta, teiden kuninkaasta...
Alkupään B58 mallit on kokonaan rautajousilla. Loppupään malleissa on ilmapussit ja kyllä kallistuksenvakaimetkin, ja ajo on todella vakaata sivutuulellakin, toisin kuin jossain tuupparikaniassa kuittaanpa takaisin ei pidä ottaa tosissaan
Pilotti kirjoitti:Ei siellä varmaankaan ole ollutkaan noita ilmapusseja, ne tulivat joskus 70-luvun puolivälissä tarjolle ja olisikohan ollut lisävaruste tuotannon loppuun asti, eli tulikohan B10M vuonna -79 korvaajaksi? Olen ajanut tuollaista lisäilmajousilla ollutta vm.1974 Volvoa täysi kuorma päällä mutkaisella tiellä ja oli se aika hulvatonta keikuntaa johtuen kai kallistuksenvaimentimien puutteesta, eli samalla tiellä ajettuna alku vuosien B10M:ät olivat paljon vakaampia puhumattakaan Scaniasta, teiden kuninkaasta...
Kyllä ensimmäinen Volvo B10M rullasi ulos tuotantolinjalta vuonna 1980. Minun alusta on ensimmäisen Suomeen tuotu ja ensi viikon tuotantoa, runko on numero 65, Volvo toi rungot 65 - 67 näyttelybusseiksi jotka tietysti myytiin suoraan liikenoitsijöille. Rungot menivät silloin kolmelle korittajalle minun Ajokille ja koppana AJOKKI 7000 no 2.
Ilma jouset kaikissa pyörissä ja taka kallistuksen vaimennin on 50mm paksuinen pyöreä tanko joka vakauttaa kulun. Kävin ihan varmuuden vuoksi katsomassa edessä on samanlainen kallistuksen vaimennin ja se on ja se on yhtä jykevä.
Pilotti kirjoitti:Olen ajanut tuollaista lisäilmajousilla ollutta vm.1974 Volvoa täysi kuorma päällä mutkaisella tiellä ja oli se aika hulvatonta keikuntaa johtuen kai kallistuksenvaimentimien puutteesta, eli samalla tiellä ajettuna alku vuosien B10M:ät olivat paljon vakaampia puhumattakaan Scaniasta, teiden kuninkaasta...
Alkupään B58 mallit on kokonaan rautajousilla. Loppupään malleissa on ilmapussit ja kyllä kallistuksenvakaimetkin, ja ajo on todella vakaata sivutuulellakin, toisin kuin jossain tuupparikaniassa kuittaanpa takaisin ei pidä ottaa tosissaan
Heheh ei kai täällä kukaan niin tosissaan noita heittoja ota, mutta muistan vielä tuon matkan suuntautuneen Kakskertaan (osa Turkua) ja siellä Kokoomuksen Paasikiviopistolle. Ryhmä oli eläkeläisiä ja menivät sinne Keikkula-nimellä varustettuun lomamajoitukseen. Yksi vanhahko rouva totesi perillä oltaessa ymmärtävänsä, mistä tuo paikan nimi johtuu... Vuosi oli noin1983 tai sinnepäin ja tuo auto oli luullakseni ensimmäisiä noilla ilmapusseilla olevia, joka selittänee sen kallistuksenvaimennuksen puutteenkin.