scaniastani (ds11 kone) tutkittiin suuttimet ja kaikki näkyivät hieman kusevan.
diesel huollon mies oli sitä mieltä että kaikki kärjet vaan uusiksi. häneltä löytyisi d11 mallin (ahtamaton) suuttimen kärjet hyllystä hintaan asennuksen kylkiäisinä.molemmat suuttimet ovat viisireikäiset,suihkunkulma on molemmissa sama reikä koko on vain ilmeisesti aavistuksen pienempi.
kysynkin siis onko mitä haittoja jos laitetaan kasaan noilla kärjillä.tehot ilmeisesti ainakin voi hiukan pienentyä asentaja sanoi kuitenkin että tuokin voitaisiin kompensoida säätämällä syöttöä hiukan isolla.
Ei ole omakohtaista kokemusta vastaavasta "alaspäin virittämisestä", mutta ihan mutulla sanoisin ettei matkailuautokäytössä liene suurtakaan eroa. Ahtopaine varmaan hieman putoaa, mutta se on tosiaan helppo hoitaa syöttöä lisäämällä.
Jos halvalla saat, niin ei kannata miettiä.
kuulostaa siltä, että kyseessä sama suutinkärki, että kasaan vaan. käy ennen ja jälkeen remontin testaamassa jossain lähistön mäessä tms paikassa, missä saat rääkättyä konetta täysillä, ota kellolla aika tms, tiedät sitten jäikö hevoset korjaamolle
mulla oli nuorena testipätkä, jossa kävin kokeilemassa säädöt aina huollon jälkeen, jos ei "minimiarvot täyttyny" ajoin talliin ja hienosäädin uudelleen....
eipä päästy halvalla tälläkään kertaa ei nimittäin ollu kummonen sumu noissa uusissakaan vaparin kärjissä joten laitettiin sitten uudet originellit.mutta tulipahan ainakin hyvät sumut ja käryäminen loppui kuin seinään.
tänään -5c ja kun starttasin auton suutinten laiton jälkeen kylmästä käymään niin oli naapuritki ihmeissään että mihinkäs se savu on kadonnu
ja onhan noissa originelli suuttimissa se hyvä puoli että pysyy tammatkin tallessa
totta kyllä. nämä vanhat koneet ovat onneksi edullisilla osilla ja yksinkertaisesti kasattuja,mutta paraspuoli on kyllä se että kun tietää mitä hakee saa purkaamoiltakin hyväkuntoisia osia puoli ilman esim uusimani käsijarrukellot eivät paljon uusille häpeä ja hintaa tuli molemmille yhteensä 80e