Pitää tarkistella tuo vivusto. Saattaa ihan hyvin johtua siitä.
Laturiprojekti etenee. Hupilaturi sai jäädä entiselle paikalleen, rälläköin kiinnityspinnasta palan pois jolloin se passasi kahdelle hihnalle aiemman yhden sijasta. Hupilaturi kiinnittyy lohkossa olevaan 12mm vaakakierteeseen helposti. Jos Joku haluaa laittaa mahuriVolvoon erillislaturin, asennetaan se helpoiten näin:
1. Hankitaan henkilö Volvon 55-100A laturi, Biltemassa 69-129e, myös 24V
2. Porataan 8mm kiinnityspultin reikä 12 milliseksi
3. Sahataan rälläkällä kiinnityspinnasta 15mm pois jolloin molemmat "kiinnityssakarat" ovat samanlevyisiä
4. Kiinnitetään laturi lohkossa olevaan kierteeseen 12mm pitkällä pultilla
5. Hihnankiristin tehdään 8mm kierretangosta ja vanttiruuvista joka kiinnitetään silmuruuvilla alapäästä vesipumpun ruuvin alle ja yläpäästä laturin toiseen kiinnityspulttiin.
6. Mitataan hihnojen pituus ja hankitaan hihnat, palautetaan ja hankitaan sopivat
7. Herätevirta otetaan 24v päävirtakytkimen kannasta releellä ja rele vetää kun 24V päävirta päällä
8. Laturin plusnavasta vedetään hupiakun päävirtakytkimen taka kunnon kaapeli
9. Asennetaan systeemiin volttimittari
10. Käytetään ja nautitaan nopeasta ja automaattisesta latauksesta.
24V laturi sopii hupilaturin päälle. Teen itse hitsailemalla jalan joka nostaa 17cm lohkon pinnasta jalan alareunaa ylöspäin. Aivan kaikissa korimalleissa ei taida onnistua päällekkäin laitto. Jalka syntyy vanhasta keulan jalasta pilkkomalla ja tekemällä kiinnityslaippa lohkoon. Piti alkaa ite tekemään jalka kun purkaamoilla ei ollut yhtään ja selvittäminen oli yhtä soita huomenna hommaa kun tuntu olevan kiirettä monella miehellä. Hain vielä uudet kaapelit poikkihankautuneiden tilalle Oulun Akusta ja vielä pitää mittailla uusia hihnoja. Vielä vaikuttaisi kohtuu helpolta projektilta.
Kiva rassata tämmöstä
