Kerron tarinan oman projektini aloittamisesta.
Kolme vuotta sitten tuli tarve saada erillinen majoitus kun talo jossa asuin oli homeessa ja minä allerkinen.
Etsin autoa joka maksoi noin 5000€.
löysin tämän vanhan bedford:in.
Auto on toiminnut suurimman osan ajastaan kauppa-autona pohjanmaalla.
Muutettu ensimmäisen kerran erikoisautoksi vuonna 94 ja lisää pari vuotta myöhemmin.
2004 auto tuli minulle katsastus oli voimassa, kytkin rikki, ja jarru tehot vähän kateissa.
Vuosi katsastus 2005 sujui ongelmitta. Tämän jälkeen purin oikeastaan koko sisustan ja eristin uudelleen vaihdoin lämmitys järjestelmän sähkö pattereita, ultimate ilmalämpöpumppu, lattia lämmitys laminaatin alle, pelletti takka.
Sisustaminen on edelleen kesken kun on tuo laajennus tekeillä. Motocross pyörien kuljetus tila poistuu ja tilalle tulee asuin tilaa.
Juuri äsken hitsailin runkopalkeja kasaan kun oli jo ruostunut 38 vuoden aikana olemattomiin.
Paljon on vielä tehtävää jäljellä enen kun voi tarjota katsastukseen.
Laitan galleriaan kuvia projektin etenemisestä.
Hulluuttahan tämä vaatii kun näin vanhan auton ostaa mutta kun on rakastunut ruosteiseen rautaan niin mikäs siinä.
Toivotan voimia kaikille jotka ovat rakentamassa omaa projektiaan.
Lisäystä....
No niin hitsauksia on tehty ja vanha apurunko sai lähteä, tuli paljon tilaa perälle kun ei ole kahta runkoa vierekkäin.
Oli sen verran ruoste syönyt että ei ollut kuin yksi pokkipalkki joka kannatteli perä osaa.
Takaoven kohdalle rakensin eteisen ja väliseinän pesu / wc tiloja varten.
Nyt pitää kehittää jostain pari vesisäiliötä ja suunitella paikka generaattorille.
Niin ja materiaali loppui taas kesken pitää tilata lisää rautaa

5.1.2008
Rautaa on taas hankittu mutta hitsaamaan en ole päässyt kun tuo työ kulkine pikku pösö pukkasi vedet pihalle, oli keitetty aikaisemmalla omistajalla kunnolla.

Viime viikolla muutin tukijalkojen käytön erikohtaan, ei ota veivi enää kiinni lattiaan.
Nyt kun on ollut noin -8 astetta pakkasta niin olen lämmittänyt yöt pelletti takalla kun ilmalämpöpumppu ei toimi enään riittävän tehokkaasti.
Huomenna hitsailen taas autoa ja otan projekti kuvia.
2.2.2008
Voi kun työt haittaa rakentelua

viime aikoina olen tyytynyt vain hankkimaan tarvikkeita.
vaneeria, vesisäiliöt 250l savemmaalta ja lämminvesi varaaja.
EDIT 22.3.2008
Hmm mihin se kaikki aika katoaa....
Onneksi alkaa päivä pidentyä ja töiden jälkeen näkee jotain tehdäkkin.
Olen odotellut tässä sään lämpeämistä sekä katsastus remonttien loppumista korjaamolla jotta auton saisi viikonloppuina sisälle.
Kysymys: Miten kannattaisi rakentaa sivuluukkujen saranointi tai avautumis mekanismi jossa luukku nousee ylös?
Aikanaan kun tähän on rakennettu sivu tavaratila niin saranoitina on käytetty piano-saranaa joka ruostuu piloille puolessa vuodessa

Noi savemmaan vesi säkit eivät kelpaa auto käyttöön ellei halua kastella auton rakenteita ovat melko vahvasti paikkailtuja sekä hankalia täyttää/tyhjentää.....
Joten jostain täytyisi löytää pari sailiötä.