download/file.php?id=466&mode=view löytyy kuva koneen päältä. Mittarin takaa anturin piuhat yhteen ja anturin liittimestä mittaat resistanssin, niin saat selville piuhojen kunnon. Sitten vielä tietenkin mittaat että mittarille tulee jännite. Anturin mittaaminen antaa joitain (satoja)ohmeja, riippuen anturin tyypistä. Itselläkin tämä edessä, mutta kun on muka niin paljon muutakin tekemistä

Veikkaan piuhoja syyksi ainakin omassa kiulussa.
Edit:
Nyt irrotin anturin ja mittarin. Laitoin anturin piuhat yhteen konehuoneesta ja mittasin mittarin liittimestä, piuhat kunnossa. Maata vasten unohtui mitata jos ottaa sinne kiinni. Mittarille tuli jännite ok. Anturi on n.250 Ohmia, joka muuttuu kun anturin kärjen lähelle vei metallia.
Liitin anturin suoraan mittariin kabiinissa ja mittarihan pomppi kivasti kun johtoja liitti, eli pitäisi toimia mittarinkin. Mittarin takaa anturin johtoja yhteen naputteassa saa mittarin viisarin pomppimaan, joka antaa ymmärtää että mittari ei tosiaan ole mykkä.
Huomenna vois koittaa pyöräyttää käyntiin ja katsoa toiimiko. Koneen päällä menevät johdot kaipaavat fiksausta, koska kuoret ovat kivikovat ja halkeilevat taivuttaessa.