morjens,ootteko asentaneet takatuuppariseen ahtopainemittareita .kummalla tavalla ootte toteuttaneet perinteisellä letkusysteemillä vai sähköisesti.mikä on helpoin
Itellä mahuri, mutta takatuuppariinkin laittaisin paineputkella mittarin. En tiedä, mahtaa olla hinnoissa sellaiset toimivat sähköanturilla olevat mittarit. Itsellä harkinnassa kans ahtopainemittari, vaikka korvalla hyvin kuulee että ahtaahan se
meikäläisen mahurista ei kyllä ahtamista havaitse ja max nopeus on tippunut 90km/h tai menee se sen 100 kin mutta työlästä on.. viimekesänä se meni 100km/h rajoittimeen helpohkosti. onko noilla tuolla huollossa tai jossain mahdollisuutta mitata paineita vai pitäiskö virittää itelleenkin mittari tuohon?
manuaudio kirjoitti:meikäläisen mahurista ei kyllä ahtamista havaitse ja max nopeus on tippunut 90km/h tai menee se sen 100 kin mutta työlästä on.. viimekesänä se meni 100km/h rajoittimeen helpohkosti. onko noilla tuolla huollossa tai jossain mahdollisuutta mitata paineita vai pitäiskö virittää itelleenkin mittari tuohon?
väljä kaasuvivusto oireet viittais... lahti32 muistaakseni korjasi jotain tankoa jatkamalla samanlaisen vian, ja oppi volvokin kulkemaan
yleensä raskaan kaluston korjaamoissa löytyy mittarit myös ahtopaineen mittaukseen. tosin joku 30e motonetin mittari tekee sen jatkuvasti vrt. min.70e korjaamokäyntiin...
manuaudio kirjoitti:meikäläisen mahurista ei kyllä ahtamista havaitse ja max nopeus on tippunut 90km/h tai menee se sen 100 kin mutta työlästä on.. viimekesänä se meni 100km/h rajoittimeen helpohkosti. onko noilla tuolla huollossa tai jossain mahdollisuutta mitata paineita vai pitäiskö virittää itelleenkin mittari tuohon?
Onko sulla polttoainesuodattimet aivan finaalissa, olikos siinä käynnistymisongelmaa joku aika sitten? Kyllähän mahurivolvo kulkee mittarin pohjaan kun antaa vaan mennä
käynnistysongelmat on kutakuinkin tiessään.. uudet suodattimet on nyt paikoillaan..mutta kulku ei kummentunut.. pitänee vaihtaa ilman suodatin vielä. tolla vanhalla on joku 30tkm takana.
Viime kesänä samat ongelmat,ei vetänyt. Asensin ahtopainemittarin,kävi parhaillaan 0,3bar...Vika löytyi, vuoti imusarjan ja kannen välisestä laipasta oli hapettunut puhki. Imusarja on kaksi osainen, alapuolella näkyvä ns. kaukalo ja yläpuolella oleva laippa, joka oli minulta mennyt neljään osaan. Nyt vetää ihan hyvin, mittari menee kyllä tappiin (lahti 32) ahtopainetta nyt 1,6bar.
manuaudio kirjoitti:meikäläisen mahurista ei kyllä ahtamista havaitse ja max nopeus on tippunut 90km/h tai menee se sen 100 kin mutta työlästä on.. viimekesänä se meni 100km/h rajoittimeen helpohkosti. onko noilla tuolla huollossa tai jossain mahdollisuutta mitata paineita vai pitäiskö virittää itelleenkin mittari tuohon?
Ettäkö B58 Volvossa nopeudenrajoitin? Eipä ole tuollaista eteen sattunut, kyllä niissä yleensä nopeutta on rajoitettu oikean jalan liikkeellä
no kyl se jotenkin siltä ainakin vaikuttaa.. kun menoa ja meininkiä oli niin mun mielestä kiiihtyminen tökkäs tohon 100mk/h yhtäkkiä.. vai oliko 120 mut kuitenki selkeesti se ei menny jomman kumman yli millään ilveellä sen jälkeen ku muka meni sitten päälle mikä se sitten lieneekin.. vai olisko ollu kierrosrajoitin kyseessä?
eipä sitä B58 menohaluja rajoita mikään muu kuin kierrosten ja voiman kesken loppuminen... Mitään rajoittimia ei ainakaan alunperin ole. Tuo imusarjajuttu on kyllä mielenkiintoinen.
joo tarttee pikkasen käydä tutkiskelemassa auton alla j(ahka tää selkä tästä taas antaa periksi) josko omakin imusarja olis keksinyt uuden kodin jostain tienpäältä.. sen ahtopainemittarin vois kyl jokatapauksessa asentaa.
Täällä löytyi vekkuli syy ahtopaineiden alhaisuuteen. Suunnilleen kaikki muut mahdollisuudet(moottori, imusarja, ruiskutuspumpun ajoitukset, turbo etc) tutkineena, katkaisin pakoputken turbon jälkeen, ennen käytöstä poistettua pakokaasujarrua. Sieltä löytyi syy, nimittäin pakokaasuläppä olikin kääntynyt akselilla lähes kiinni asentoon. Siinä on ollut jonkinlainen sokkapultti, mutta sitä ei enää ollut paikallaan. Piti lähteä ilman pakoputkea heti kokeilemaan, ja jopas löytyi paineita! Jätin nyt koko pätkän pois pakoputkesta, samalla vaihdoin turboon pinnapultit(rst). Katsastuksen savutusmittaus on ollut aina vähän rajoilla, mutta nyt savutus kiihdytettäessä on vähäistä. Nyt löytyy erilailla vetoja kun ahtopainemittarin viisari osoittaa tasan puoli kierrosta pidemmälle...