otto kirjoitti:Mites tällainen vaihtoehto kuva patikselta kaverin ottama, paikallinen turisti bussi näkyvyys tuulilasista sanoisin aika heikko
Eipähän tarttis enään koskaan ajaa pimeässä
Mäpä veikkaan että omassa jatkeessa tai pikkubroidin skodassa on paremmat valot -> 6x 35W Xenon... Riippuen tietenkin että mihin umpioihin, mutta kun ref. alkaa olla yli 30 lisävaloissa ja xenonit, niin voin sanoa että huh!
Edit: ja niin meni tämänkin ketjun juttu niin ohiraiteille kuin vaan voi.
Mutta keulasta tuloo hieno, mitä valoja olet ajatellut?
Reddewil kirjoitti:
Mutta keulasta tuloo hieno, mitä valoja olet ajatellut?
Ihan tavalliset yleismallin H4 Hella umpiot. Tulee siis neljä kappaletta. Laitan kahdet lyhyet ja kahdet pitkät, tässä vuosimallissa referenssi saa olla 100 ja lähivalot saa kahdentaa.
Galleriassa uusi kuva, maalausta jo suunnitellaan. Vielä viimeinen hionta ja pintamaalaus, lamput paikalleen ja liikenteeseen. Projektissa suurin ongelma on ajanpuute. Aikaa ei millään tunnu löytyvän tähän hommaan riittävästi. Ollaan nyt saatu kulmat tehtyä, jatkot tehtiin lasikuidusta ja alumiinipellistä. Syylärin ilmanottoaukot syntyi rälläkällä ja paineilmaviilalla. Samalla löytyi pikkusen nätimmät muovikuoriset peilit vanhojen ruostuneiden peltipeilien tilalle, 20e kpl työkaluässästä. Nyt näkyy eturengas kunnolla peilistä.
Lahti32 kirjoitti:Galleriassa uusi kuva, maalausta jo suunnitellaan. Vielä viimeinen hionta ja pintamaalaus, lamput paikalleen ja liikenteeseen. Projektissa suurin ongelma on ajanpuute. Aikaa ei millään tunnu löytyvän tähän hommaan riittävästi. Ollaan nyt saatu kulmat tehtyä, jatkot tehtiin lasikuidusta ja alumiinipellistä. Syylärin ilmanottoaukot syntyi rälläkällä ja paineilmaviilalla. Samalla löytyi pikkusen nätimmät muovikuoriset peilit vanhojen ruostuneiden peltipeilien tilalle, 20e kpl työkaluässästä. Nyt näkyy eturengas kunnolla peilistä.
On kyllä hieno! Kun saat maalin pintaan niin käytetyt tunnit unohtuu saman tien
Kyllä mukavalta tuntuu saada jotain valmiiksi. Nyt olis valot ja varusteet taas paikallaan muutaku lähtee liikenteeseen. Mutta eipä silti hätäillä, Primuspannu ja uusi invertteri odottaa vuoroaan, samaten etuoven sumulasi sekä katsastus. Tämmöinen siitä tuli valmiina:
Hieno tuli! On osaamista kyllä. Erikoinen se on jotenkin kun ei ole moista "pakettia" ennen nähnyt mutta silti siinä on linjat kunnossa eikä suinkaan "päälle liimatun" oloinen.
Komealta näyttää, totta tosiaan! Hieman uskaltaisin arvella noiden reikien riittävyyttä kesäkuumalla jäähdytystä silmällä pitäen... Noissa etujäähdytin-Volvoissa kun ei useinkaan ole näkynyt noin umpinaisia keularakenteita. Muutamassa uudelleen koritetussa B10M:ssä on kyllä kokeiltu, mutta sitten niissäkin on ensikokemusten jälkeen kairattu lisää aukkoja maskiin...
reikien yhteenlaskettu pinta-ala on suunnilleen sama kuin vanhassa keulassa, kuvassa ei näy puskurin alapellissä oleva isompi suuaukko... Tuohon rekkarin alle ja ylle sorvasin myös aukot jota vanhassa ei ollut. Tässä on tehokkaat sähköflektit nykyisin jotka tosin ei mene päälle normaaliajossa koskaan, norjalaisessa ylämäessä menee sitten kyllä. Sahataan lisää aukkoja jos ei riitä.