Pollttoainesäiliö
-
- Ajoneuvos
- Truck: Scania K112Superstar
Pollttoainesäiliö
Alkoi Scanian naftasäiliö vuotamaan, ilmeisesti vanhuuttaan ruostunut jo puhki. Tuolla vielä kotvasen pärjäilee kun ei pidä täyteen tankattuna. Mutta vaihto tulee vastaan väistämättä, eli onko kellään kokemusta ko. operaatiosta. Kannaattaako hakea purkamolta toinen lähes yhtä mätä vai hankkia uusi? Scanian oma maksanee maltaita, Onnin Autosta voinee löytyä halvemmalla. Mutta onkos vielä muita liikkeitä tiedossa? Entäs pajoja jotka tekevät vanhan mallin mukaisen uuden?
- Marco71
- Kippari
- Truck: Scania K113Superstar
Re: Pollttoainesäiliö
Onnin Autossa noi näyttää olevan n. 300-400 euroa koosta riippuen.Pilotti kirjoitti:Alkoi Scanian naftasäiliö vuotamaan, ilmeisesti vanhuuttaan ruostunut jo puhki. Tuolla vielä kotvasen pärjäilee kun ei pidä täyteen tankattuna. Mutta vaihto tulee vastaan väistämättä, eli onko kellään kokemusta ko. operaatiosta. Kannaattaako hakea purkamolta toinen lähes yhtä mätä vai hankkia uusi? Scanian oma maksanee maltaita, Onnin Autosta voinee löytyä halvemmalla. Mutta onkos vielä muita liikkeitä tiedossa? Entäs pajoja jotka tekevät vanhan mallin mukaisen uuden?
-
- Rattiamiraali
- Truck: volvo b57/b58
- Member id: 151
mun käsittääkseni meidän scaniaan haettiin romikselta rosteritankki. Mut käviskö niitä ristiin?
"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"
- manuaudio
- Kippari
- Truck: Volvo Ajokki Royal
omani oli joskus edellisessä elämässä saanut ilmeisesti kiveniskun pohjaan lähelle toista päätyä ja tankissa oli peukalon mentävä reikä. sitten se oli paikattu peittämällä lasikuidulla koko tankki. viime jouluaattona leikkasin tankin päädyn irti ja putsasin ruosteet ja hitsasin päädyn takaisin uuteen kohtaan. tankista tuli n:10cm lyhyenpi mutta ehjä. sitten vuorasin lasikuitukerroksella tankin kertaalleen varmuuden vuoksi koska oli aikamoista pistesyöpymää jokapuolella tankkia. nyt tankki on tähän päivään asti ainakin kestänyt hienosti. hitsauksessa kannattaa kyl pestä tankki 

- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
Kannattanee katsoa että onko oikeasti ruostunut puhki. Se voi esim. imetty lommolle kuten mulla ja vuoti anturin laipasta täynnä, mutta muuten kohtuu kunnossa.
Missäs kohtaa scaniassa se tankki on, pääseekö pällistelemään tai edes vaihtamaan koria irroittamatta? Tuohon omani vikaan ex.liikennöitsijä suositteli tavaratilaan uutta tankkia... Minä oikaisin vanhan ja taas mennään!
Missäs kohtaa scaniassa se tankki on, pääseekö pällistelemään tai edes vaihtamaan koria irroittamatta? Tuohon omani vikaan ex.liikennöitsijä suositteli tavaratilaan uutta tankkia... Minä oikaisin vanhan ja taas mennään!
-Koska sen voi tehdä myös itse-