Eberin puola rikki

Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Eberin puola rikki

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Tuossa tutkiskelin eberiä millä olen lasten uima-allasta lämmityllyt että mikä sitä vaivaa. Lähtee vasta kolmannella käymään ja polttoainetta valuu polttimen ja polttokammion välistä ja savu on sen mukainen. No aikani mittaillessa tulin siihen tulokseen että puola on rikki, jännite tulee mutta puolan resistanssi on ääretön, ja kipuna on hukassa.
Eli nyt tarviis 24V puolan jostakin, ja originaalinumero on: 27 Ignition spark generator 20 1643 01 01 00. Mistä näitä vois kysellä tai onko jollakin jäänyt nurkkiin pyörimään?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
only4pro
Vapaaherra
Truck: Volvo B58 Falcon 430

Re: Eberin puola rikki

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Reddewil
Vapaaherra

Ei kellään olis käytettyä, vaikka webaston puolaa, kun eka tarjous uudesta puolasta oli lähes 250€! Ja 5 euron kokkareesta se on liikaa!
Reddewil
Vapaaherra

Eeperiltä 130e ja sekin tuntuu suolaselta... Se että miksi se hajosi, johtui varmaan huonoista akuista ja 100A apuvirrasta jolloin jännite pompsahtaa helposti yli 30V asteikon :lol: Onko mitään 24V bensavehettä josta puolan voisi löytää, ei tarvii mahtua kuoren sisään.
KajNyy1
Vapaaherra
Truck: B10M, Ajokki 7000
Member id: 061
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Voisko kokeilla siten että laitat sarjaan kaksi tavallista 12V puolaa josta vain toisesta kytketään maa ja korkeajännite. apupuola on eristettävä maasta. :wink:
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Reddewil
Vapaaherra

Ei se toimi kahdella sarjaankytketyllä, ja virran kulutuskin on sitä luokkaa että regulaattorilla ei voi laskea jännitettä. Täytyy nyt vielä katella että minkä siihen keksii jos mistään uozista ei löydy 24V puolaa. Joltakin kun löytyis loppuunajettu webasto/eeberi missä palotila puhki tjms. niin puolan voisin ostaa.
konenikkari
Rattiamiraali
Truck: Ajokin varakuski

Viesti Kirjoittaja konenikkari »

Taitais kestää ihan normi 12V puolakin kun käyttö on niin lyhytaikaista, ja niihin on saatavissa etuvastuksia, jotka rajoittaa virtamäärää.
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
Reddewil
Vapaaherra

konenikkari kirjoitti:Taitais kestää ihan normi 12V puolakin kun käyttö on niin lyhytaikaista, ja niihin on saatavissa etuvastuksia, jotka rajoittaa virtamäärää.
No empä tiedä, kipunan teho tuplaantuu ja mitä daihatsun puolaa kokeilin nopsaan, niin kipunaa ei irronnut mutta etuvastus savusi lupaavasti. Muillekkin tiedoksi että kannattaa tutustua puolan toimintaan vaikka wikipedian kautta :D Melko ronkeleita pelejä, ja eberissaäkin taitaa sätkiä kokoajan, taajuutta en mitannut mutta jatkuvaa se kipinöinti taitaa olla...
Reddewil
Vapaaherra

No nyt ei tuu savujakaan, kun hehkutulppa on rikki myös, kele!
only4pro
Vapaaherra
Truck: Volvo B58 Falcon 430

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Webastossa sätkii kunnes liekinvalvoja kuittaa että liekki tuli.

Niin ja onko siinä siis vielä erillinen hehkutulppa?
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Reddewil
Vapaaherra

only4pro kirjoitti:Webastossa sätkii kunnes liekinvalvoja kuittaa että liekki tuli.

Niin ja onko siinä siis vielä erillinen hehkutulppa?
Joo, siis sytytystulpan ympärillä on hehkulanka joka killittää kirkkaanpunasena koko käytönajan (täytyypä vielä mitata nyt kun on lämmin peli). Nyt ehjäsin tuon hehkulangan mikillä liimaamalla, kun oli palanut poikki. Pakko saada tytön uimalammikko lämpimäksi, kun on luvattu :D
Eli se tulppa sitten auttaa startissa, ettei kokoaikaa kipinöisi? Johtoihin tulee 24V kyllä kun mittasin ja tuo puola taitaa pitää jotain älyä sisällään, kun 12V puolalla ei siitä saa kipinää kuin räpsimällä johtoja...

EDIT: Joo eli puolalle tulee alussa virta eli kipinää annetaan ja hehku on myös päällä, hehku sammuu muutaman minuutin päästä käynnistyksestä ja liekki palaa sen jälkeen omalla voimallaan.
Vastaa Viestiin