Kyllä se liittyi pakokaasujarruun... Hmm.
Kattohuopa ja juokseva kylmäbitumi65-14 kirjoitti:Mikäs olisi järkevin (kustannustehokkain) äänieriste pellin päälle?
Et kai konehuoneen puolelleLahti32 kirjoitti:Kattohuopa ja juokseva kylmäbitumi65-14 kirjoitti:Mikäs olisi järkevin (kustannustehokkain) äänieriste pellin päälle?Vähenee muuten äänet. Vedin käytävän lattialle päästä päähän kaksi kerrosta ja mahuri on hiljainen
Lahti32 kirjoitti:Kattohuopa ja juokseva kylmäbitumi65-14 kirjoitti:Mikäs olisi järkevin (kustannustehokkain) äänieriste pellin päälle?Vähenee muuten äänet. Vedin käytävän lattialle päästä päähän kaksi kerrosta ja mahuri on hiljainen
Hih no jätetään konehuone paljaaksi vaikka mieli tekisi vuorata koko moottori... On aikas äänekäs tuo "fiatagrin" 5.5l kutonen jonka päällä istutaan ajaessaKajNyy1 kirjoitti:Et kai konehuoneen puolelleLahti32 kirjoitti:Kattohuopa ja juokseva kylmäbitumi65-14 kirjoitti:Mikäs olisi järkevin (kustannustehokkain) äänieriste pellin päälle?Vähenee muuten äänet. Vedin käytävän lattialle päästä päähän kaksi kerrosta ja mahuri on hiljainen
![]()
SainReino-Ratti kirjoitti:Tervehdys!
Minun edellinen kulkuri oli IVECO 50.8 VAN. Siinä takapuolen alla möyrysi 3.66 litrainen Fiatin ikiliikkuja. Bitumin lisäksi konekopan istuvuus ja tiivisteet kannattaa katsoa hyvin kohdalleen melun alentamiseksi.
Noista putkista siellä etukulmassa. Minun autossa oli siellä nokalla kaihdin, joka toimi alipaineella jotenkin automaattisesti. Se ei ollut ikinä kytkettynä ja letkut roikku irti siellä etukulmassa. Voisiko ne sulla liittyä semmoiseen?
T. J.
Kameran kuvan laatu on mielestäni yllättävän hyvä, jopa 32" TV:stäkin katsoen. Pimeällä saisi olla infrapunavaloa lisää. (vain 12 lediä)Bussiton kirjoitti:Mulla on kans ollut mielessä toi e-villen kameraKun olet kokellut niin kerro ihmeessä kuinka pelittää
Mahtoko olla muuntajassa tarpeeksi virransyöttöä? Miten akuilta otit 12V muuntajan kautta? Thinkkarit taitas haluta 16V@4-6A tjms, mutta ainakin kaikki omani on toiminu myös 12V, mutta sillon akku ei lataannu. Alijännite / puuttuva virta varsinkin voi pistää läppärin sisäisen virtalähteen koville, kun käsittääkseni se muokkaa vielä jännitteet oikeaksi eri komponenteille.65-14 kirjoitti:Kameran kuvan laatu on mielestäni yllättävän hyvä, jopa 32" TV:stäkin katsoen. Pimeällä saisi olla infrapunavaloa lisää. (vain 12 lediä)Bussiton kirjoitti:Mulla on kans ollut mielessä toi e-villen kameraKun olet kokellut niin kerro ihmeessä kuinka pelittää
Minun mielestä ongelma on näyttöjen pienuudessa. Itselläni on käytössä 7" näyttö josta pienien yksityiskohtien tihrustaminen on vähän niin ja näin.
Vinkki: http://www.e-ville.hk/fi/product/view/?id=260 sekä http://www.e-ville.hk/fi/product/view/?id=1614
Tuo on myös toimiva laite. Olen kolme tuollaista langatonta kameraa ostanut, joista kaveri on lapsilleen värkännyt linnunpontöihin kamerat. Kameran muuntaja ei siedä sadetta![]()
![]()
Vastaanottimessa ja kamerassa radiotaajuus säädetettävissä neljään eri taajuuteen. Vastaanotimella voi siis ottaa vaan yhtä kuvaa kerrallaan
Hämärässä kuva on aika huono johtuen vain kuudesta ledistä tosin pöntön sisälle riittää mainiosti
Voisihan tuostakin peruutuskameran/kamerat värkätä, erillinen valonlähde hämärää varten vain
Onhan tuolla tuollaisiakin http://www.e-ville.hk/fi/product/view/?id=1632 mutta tuossa ei ole mitään rakentamistaSaatikka kestääkö räntää/jäätä
![]()
Tuo halpaelektroniikka on oman kokemukseni mukaan ihan toimivaa kunhan on hyvät virtalähteet. Ihan mutu tuntumalta olen päätellyt meidän 240 voltin sähkö on vähän rajua, onkohan tuolla kauoidässä 220-230 volttia käytössä![]()
![]()
Esim: ostin nuukuuttani (lue tyhmyyttäni) parin kympin 12voltin muuntajan läppärille, hupiakustosta otin virran, savun hälvettyä läppäri toimii enää vain akulla (emolevy kärähti)Huonoja tiivisteitä noissa halvoissa muuntajissa kun savu ei pysy sisällä
![]()
![]()
![]()
Voimasavua se vaan, "Savun hälvennettyä tarkastamme kytkennän/kytkijän".65-14 kirjoitti:Bussiton kirjoitti:....Huonoja tiivisteitä noissa halvoissa muuntajissa kun savu ei pysy sisällä
![]()
![]()
![]()
JuuhhViilaaja kirjoitti:Voimasavua se vaan, "Savun hälvennettyä tarkastamme kytkennän/kytkijän".65-14 kirjoitti:Bussiton kirjoitti:....Huonoja tiivisteitä noissa halvoissa muuntajissa kun savu ei pysy sisällä
![]()
![]()
![]()
Savu pitää muuntajat toimivina, mutta jos liikaa sähköä, niin savukin lähtee
Juu,u oli aivan päivänselvä juttu, api gl1 öljyä laatikkoon kuuluu laittaaReino-Ratti kirjoitti:Tervehdys!
Näihin "kevyisiin" Fiiuihin on suositeltu joihinkin laatikoihin GL-1 luokan vaihteistoöljyä, joka ei sisällä ns. EP-lisäaineistusta lainkaan. En tiedä onko normaali (GL-4) öljy vain liian liukasta synkronoinnille vai onko EP-lisäaineistus suorastaan tuhoisaa pronssirenkaille. Joka tapauksessa remppasin yhden laatikon ja toiseen laatikkoon hankin käsikirjan suosittelemaa öljyä ja hyvin toimi. Tuo viallinen laatikko oli autossa ostaessani sen, joten en tiedä varmasti oliko vauriosyy öljyssä.
GL-1 vaihteistoöljyä ei tahdo löytyä joka varaosaliikkeistä. Itse sain sitä omaan kannuun Volvon kuorma-autohuollosta. Katsopa mitä käsikirja suosittelee malliin 65-14![]()
T. J.