Norjan reissulla erittäin pitkissä nousuissa hellekelin vallitessa saattoi scanian moottorin lämpötila nousta liki sataan asteeseen

Mutta heti alamäessä tilanne yleensä rauhoittui

Ajattelin korjata tilanteen reissun aikana jossain huoltamolla sipaisemalla tukkoisen oloisen syylärin puhtaammaksi joko paineilmalla tai pesurilla

Onneksi ennen rehkimistä sormella kevyesti sipaisin kennojen pintaa ja ne putosi helposti pölynä alas, eli syyläri oli ehjän näköinen mutta kennot oli isolta alalta silmänlumetta

En siis kokeillutkaan puhdistaa syyläriä vaan passailin ajotyylin sopivammaksi isoissa nousuissa

Netistä googletin sopivan uutukaisen syylärin jonka eilettäin ähkin paikalleen itekseen tehtynä päivähän siinä vierähti...oli niistä paristakymmenestä irroitettavasta pultista kolmannes jotka piti irroittaa pillillä leikaten

Pitkän koelenkin heitin ja rasitin kulkuria sen minkä osasin, mutta lämpömittari piti uskollisesti neulan hiukan alle 80 asteen
