Paineilmasäiliöt

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Paineilmasäiliöt

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Onko porukat hommannu vanhoja hyvällä menestyksellä, vai uudet tankit? Mitä mahtaa maksaa? Takaa alko toinen vuotaa, voi ajaa jne. Mut ottaahan se suhina päähän, ja nyt paine tipahtaa huomattavan nopeasti siihen että se varoventtiili menee päälle. Lisäksi tyhjäkäynnillä ei nouse enää 9bar, kuten ennen. Eli täytyy pönikkä vaihtaa.
Viimeksi muokannut Reddewil, 03 Marras 2009 08:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Re: paineilmasäiliöt

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Mä hain pari vuotta sitten Paimelasta käytetyt ja oli liki uuden veroset :roll: Uusia en ehtinyt edes kysästä :shock: :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Reddewil
Vapaaherra

Re: paineilmasäiliöt

Bussiton kirjoitti:Mä hain pari vuotta sitten Paimelasta käytetyt ja oli liki uuden veroset :roll: Uusia en ehtinyt edes kysästä :shock: :lol:
Näin vähän muistelinkin, mutta mahtaisko ne lähettää tänne länsirannikolle, vai pitääkö mennä ite purkaa?
Mulla on muuten tuumaset liitokset, kävi ilmi kun hain paineputkia Porin AutoSalesta. On muuten sellainen liike että löytyy lähes mitä vain uutta osaa bussiin.
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Re: Paineilmasäiliöt

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Kyllä ne säiliöt oli irrallaan :D
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Reddewil
Vapaaherra

Tilasin kaksi pönikkää paimelasta, 40e kipale. (kallis?) Saas nähä, ei varmaan satasella selviä matkahuollonkulujen kanssa.
VANHOOL
Rattiamiraali
Truck: Scania/Superstar
Member id: 053
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VANHOOL »

jos oikein muistan niin 100€ saa uuden säiliön ja sekin oli korjaamon kautta. Jos niitäkin ottaa maahantuojalta niin hinta olis varmaan aivan toinen.
Kulkurit löytyy tosta osoitteesta:
http://www.ukkonenoy.com
konenikkari
Rattiamiraali
Truck: Ajokin varakuski

Viesti Kirjoittaja konenikkari »

:( Meillä motocrosslinissä, loppuu parkissa ollessa tavaratilassa olevasta paineilmaliitännästä, ilma melko nopeasti.
Mihinköhän kohtaan paineilmaverkostoa kannattaisi liittää lisäsäiliöitä, jotka ei sitten taas tyhjentäis esim jarru ja oven käyttöpaineita.
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
Reddewil
Vapaaherra

konenikkari kirjoitti::( Meillä motocrosslinissä, loppuu parkissa ollessa tavaratilassa olevasta paineilmaliitännästä, ilma melko nopeasti.
Mihinköhän kohtaan paineilmaverkostoa kannattaisi liittää lisäsäiliöitä, jotka ei sitten taas tyhjentäis esim jarru ja oven käyttöpaineita.
No tuollaisessa systeemissähän, voisit laittaa lisäpönikän sinne taakse sen liitännän perään, takaiskulla liittäen. Eli silloin tuon säiliön ilma olisi käytettävissä ja auton säiliöt ei ainakaan sen takia tyhjenisi.

Itelle sain vaihdettua säiliöt, eikä vuoda enää. Siinä temmellyksessä koputtelin putkia, niin alko vuotamaan toinen putki. Se on paineregulaattorin? perästä lähtevä pieni putki, menee ilmeisesti keskuslukolle. Mutta tyhjäkäynnillä nousee paine silti kivuttomasti 9bar. Uusin putken kun haen lisää nailonputkea, niin ei tartte kuunnella suhinaa.
+Maankio-
Kokenut kuljettaja
Truck: Scania BF 86 wiima

Viesti Kirjoittaja +Maankio- »

sen verran paimelassa vierailleena voisin sanoo että niitä pyttyjä on siellä paljon , on alumiinista, normi terästä, rosteriset kovin kysyttyjä. Paljon eri kokoja ja mitoilla. kuntokin kyllä vaihtelee............samoin polttoaine säiliöitä löytyy melkonen valikoima. Joskus johonki fhra:n rojektiin hain sieltä 4 ilma pyttyä ja yhden tankin eikä hinta muistaakseni ylittäny paljoo sataa ecua .......
Vastaa Viestiin