Elekääpä hätääntykö. Wiimassa tämä ylivuotokanisteri saattaa löytyä oikean puoleisen etulampun takaa. Lähteekö keulamaski auki, siellä takana se on tai sitten jos korimallissa on etusivuluukku vasemmalla niin etippä sieltäkin. Tämä ei välttämättä ole hirmu vaarallista Volvossa. Mistäkö arvailisin nuo vaihtoehdot, tuo minun ex Volvo osienluovuttaja teki juuri noin että ei meinnannut vesi mahtua systeemiin siitä syystä että kannentiiviste vuoti vain hieman systeemiin painetta ja liika oli tulla ulos. Ajon jälkeen putkista kuului melkoinen molske ja muklutus mutta se ei haitannut mitenkään auton käyttöä, patterit lämpesi, moottorin lämmöt pysyi vakaana ja öljyt mustana eikä öljykään lisääntynyt... Tällainen se oli ollut kuusi vuotta ja linjalla ajossa.
Tietenkin voi pahentua tilanne ja vetet lentää ulos enempi ja enempi.
Yksi vaihtoehto pakkaskeleillä on putki/letku liitosten vuotaminen. Näillehän on tyypillistä että pakkasessa seistessään metalliputket kutistuu ja kumiletkut kovettuu joten ihan pitäväkin liitos voi alkaa vuotamaan. Tuosta omasta Volvosta häviää em. tavalla talven aikana 6 litraa vettä jos se seisoo pakkasessa koko talven. Sitten kun kesällä alat ettiä mikä se vuotikaan niin ei löydy yhtään vuotoa mistään!
Jos patteripiirissä on puhaltimia, niissäkin on letku/putki liitoksia. Jos tämä liitos vuotaa kutistuessaan pakkasessa ja auto on käyttämättä pidempään, tyhjenee patteripiiri hiljalleen paisuntasäiliöön (joka voi olla alempana

) sieltä ylivuotokanisteriin, maahan jne ja vettä joutuu heti lisään ennen ajoa.