On niin monta vaihtoehtoa tehdä ja kaikissa hyvät ja huonot puolensa

niki-racing kirjoitti:IVO:n voimalaitoksella eilen suosittelivat lisävarusteeksi nykyisin suurta muotia olevaa kevyttä komposiittirakenteista teleskooppimastolla varustettua ns. mökkituulivoimalaa (400V/50KW) 2x12m korkea masto saranoituna bussin kattorakenteisiin, siinä 12m halkaisijaltaan oleva 3-lapainen potkuri, joka voisi tiehallinnolta saatavan (maksullinen) ylikorkeitten kuljetusten reittiohjeen mukaisesti ajettuna "huiskia" hommia jo ajon aikana... Parkissa ollessaan tuottaisi sähköä myös muille kulkijoille, sekä myös kulkurikokoontumiskunnalliseen vesijärjestelmään, joka taas perustuu uusimpaan kulkurikeksintöön: matkaporakaivoon, josta tuonnempana vesiasioissa enemmän...
Terve!konenikkari kirjoitti: ...paitsi polttoaineen keittovälineet
Rupesin miettimään noita inverttereitä, mutta sitten huomasin, että joo tosiaan vaatimattomat 2250Ah:ta on tuota hupipuoltaansa kirjoitti:230v maasähkö lataa 24v akut isolla trukkilaturilla n.60a
24v hupiakut (10x225ah)
24v auton oma (2x180ah)
2,2 kw aggregaatti
1 kw invertteri ilmalämpöpumppu+ jääkaappi
1,5 kw invertteri hupi
1,7 kw invertteri keittiö/lämminvesi
akut ovat ihan perus ka-akut ,yllättäen tietenkin "scania" merkkiset.Reddewil kirjoitti:Rupesin miettimään noita inverttereitä, mutta sitten huomasin, että joo tosiaan vaatimattomat 2250Ah:ta on tuota hupipuoltaansa kirjoitti:230v maasähkö lataa 24v akut isolla trukkilaturilla n.60a
24v hupiakut (10x225ah)
24v auton oma (2x180ah)
2,2 kw aggregaatti
1 kw invertteri ilmalämpöpumppu+ jääkaappi
1,5 kw invertteri hupi
1,7 kw invertteri keittiö/lämminvesiEi lopu ihan heti! Kestää varmaan jonkun tunnin ladata sitten täyteen, palttiarallaa 40h tuolla 1500w = n.6-9€ nykysähkön hinnalla... Rukista vai junastako oot akut löytäny?