Olen koittanut Googlettaa ja penkoa paineilmakaaviota Volvoon, mutta ei onnaa. Onko kellään tietoa, mistä vois löytyä
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
kyllä tuo paineilmapuoli taitaa olla enimmäkseen alustanvalmistajan heiniä, lisälaitepiiri sitten koritehtaan tekemää, ovia, ilmanoton läppää ja sen semmosta. Kumpihan laittaa kuskin ilmapenkin, alusta vai korivalmistaja?
Alkuperäiseen kysymykseen, ei taida olla edes auton omissa ohjekirjoissa, joita nyt ei monestikaan ole enää tallessa näissä vanhemmissa vehkeissä
Eikö joku laittanut jonkun "yleisen" kuvan, kun oli puhe nelitieventtiilistä ym. Mites himmelirunkoisessa kanikassa, ei kai ne ilmasäiliöt ole tehtaan paikoissa, vai onko, mä en tiedä.
Mikä ongelma Zyke64:llä on, vai iltalukemiseksiko ajattelit hommata?
Reddewil kirjoitti:Eikö joku laittanut jonkun "yleisen" kuvan, kun oli puhe nelitieventtiilistä ym. Mites himmelirunkoisessa kanikassa, ei kai ne ilmasäiliöt ole tehtaan paikoissa, vai onko, mä en tiedä.
Mikä ongelma Zyke64:llä on, vai iltalukemiseksiko ajattelit hommata?
No pikku propleemaa 2-piirin kanssa. Painemittarin neula naputtaa, ja ei meinaa nousta, eli 4-venttiiliin viittaa. Tuossa koneen vaihdon yhteysessä kattelin, että melko paketti venttiileitä siinä "pää"säiliöiden maastossa on, ja siksi olisi ihan kiva löytää kaavio ihan vaan tiedonhalun sammttamiseksi.
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Nii joo kun sulla on ne absitki, no sitten ois varmaan kiva tietää tosiaan kaikki kikkareet. Onko vielä sulillakin keleillä temppuillu? Mulla ei ole kuin kaksi säiliöö takana ja samanlaiset edessä, säiliön päässä se 6kilon rajoitin, mutta putkia on ihmeen monta siihen verrattuna miten vähällä voisi päästä!?
Reddewil kirjoitti:Nii joo kun sulla on ne absitki, no sitten ois varmaan kiva tietää tosiaan kaikki kikkareet. Onko vielä sulillakin keleillä temppuillu? Mulla ei ole kuin kaksi säiliöö takana ja samanlaiset edessä, säiliön päässä se 6kilon rajoitin, mutta putkia on ihmeen monta siihen verrattuna miten vähällä voisi päästä!?
On se vielä oikutellu, meinasin pistää ammattilaisten suosiman seoksen, jota rahtilinjalla ollessani käytettiin, säiliöön. Eli puolet glykolia ja puolet Aerolia. Jos se vähän voitelis venttiilejä sisäisesti. Edessä ja takana suhisee hieman eli joku venttiili jää auki tai sitten ihan vaan joku paikka vuotaa Meni tuossa koneenvaihdon aikana paikat niin märäksi, etten viitsinyt sen enempää enää tutkia. Täytynee ajaa työpaikan halliin tutkimaan
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Hyvä linkki! Kiitos paljon! Moni homma on noiden kanssa paljon helpompaa, ei tarvi arvailla hetikään niin paljoa Vaikka on tietä tullu kateltua lasin läpi 60 tn alla yli 20v, ja huoltohommiakin siinä ohessa, niin aina vaan sitä opittavaa löytyy. Tosin sillon 80-luvulla ei ollu tietoa tietokoneista, Googlesta puhumattakaan. Kavereilla oli rekoissa LA-puhelimet, mutta autolavetissa meillä ei. Konginkankaan Essolla (linja Kemi-Hanko/Hki/Turku-Kemi/Rovaniemi) tankattiin ja soitettiin lankapuhelimella Pomolle, onko suunnitelmat muuttuneet. Samalla tankkaus, jonka suoritti aseman kaveri ja pukkas kahvilipun kouraan, eli suoraan baariin ja lihapiirakkaa huiviin, sekä kaffeet päälle...
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Lahti32 kirjoitti:kyllä tuo paineilmapuoli taitaa olla enimmäkseen alustanvalmistajan heiniä, lisälaitepiiri sitten koritehtaan tekemää, ovia, ilmanoton läppää ja sen semmosta. Kumpihan laittaa kuskin ilmapenkin, alusta vai korivalmistaja?
Eiköhän se lopullinen kuljettajan penkki pultata paikalleen vasta korivalmistajan toimesta. Alustat kun saattavat odottaa korittajalle päätymistään taivasalla joskus pitkäänkin. Turha sinne on laittaa "kallista" ilmapenkkiä rotille jyrsittäväksi
[quote="Zyke64"]Addica kirjoitti:
Mahtaako nää olla sinnepäinkään?
Nyt löyty just kaipaamiani kaavioita ja ohjeita tännekin! Näistä on iso apu. Kaikkea ei itse edes hoksaa foorumilta kysellä.
Ja netistä jos etsii niin näitä ei välttämättä löydä. Olisko järkeä näitä nettilinkkejä kasata johonkin(Wiki?)?
No kyllä se tuo addica tämän tärpin löysi, eli kiitokset hänelle kuuluvat! Hyvä linkki ehdottomasti
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
I have seen references to the http://www.volvodemort.com web site. Unfortunately, firewall dynamic DNS updates do not automatically update the volvodemort website IP address. That means the volvodemort website has been unavailable for extended periods until I have noticed. Sorry about the inconvenience.
I do not see comments posted on this site as I rarely look at this forum. Somebody will have to translate. I use Google to mechanically translate from Finish to English language and that causes much damage to the words.
Just to add to the confusion I have now changed the website directory structure and that will break old links. The information is still available on the http://www.volvodemort.com website.