Kyseessä siis -88 Ajokki Royal Scanian K112 alustalla.
Autolla on ajettu 1,34 milj. km ja kone on rempattu kertaalleen.
Uutena ollut tutulla liikennöitsijällä, Bussi-Mannisella Ruovedellä ja sieltä siirtynyt vuonna 2004 718bus:ille Ylläs-Levi liikennettä hoitamaan. Ylläksen ajot loppuivat keväällä 2008 jonka jälkeen auto on pääasiassa lepäillyt.
Mannisella auto oli saanut tarkkaakin tarkempaa hoitoa ja huoltoa, ja vielä uudenkin omistajan aikana huollettiin Mannisella jossa se oli kesät vuokralla.
Tämä näkyy hyvänä kuntona kaikinpuolin.
Pikkuvikoja pitäisi nyt ensimmäisenä fixailla kuntoon. Nopeusmittari ei toimi, webasto ei toimi, sisälämpömittari ei pelaa, osa sisävaloista pimeänä. Taitavat olla sellaisia seisonnasta johtuvia ongelmia. Onneksi kaikki sähkökaaviot ovat tallessa, niinkuin kaikki muutkin korin ja alustan opukset.
Myös eturenkaat pitäisi hankkia uudet, nyt alla on uudenkarheat Goodyearin nastat, ei viitsisi hieroa niitä piloille.
Hankookia ajattelin, onkohan kelpo kumet?
Suunnitelmiin kuuluu vieläkin ehdottomasti sauna, vaikka alusta muuttuikin mahurista tuuppariksi, joten vähän toisenlainen toteutus tarvitaan.
Nyt kun on tullut ajeltua sekä mahuri-Volvolla sekä tuuppari-Scanialla, vaikea sanoa kumpi on parempi. Scaniassa tuntuu olevan enemmän jytyä koneessa, Volvo taas jotenkin tasapainoisempi ajella ja ehdottomasti parempi tunto jarruissa! No, ehkäpä molempi parempi. Scania on ainakin tosi hiljainen, nyt on jopa todellista tarvetta kierroslukumittarille.
Yritetään taas nopealla aikataululla rekisteröidä matkailuautoksi, jotta saa laillisesti ajellakin...

ja lisää kuvia:
http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/th ... ?album=237