Käsijarrun kahva
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4282
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Käsijarrun kahva
Vaihdoin sitten wanhanmallisen käsijarrukahvan kätevämpään pikkukahvaan jonka laitoin helpompaan paikkaan mitä edellinen oli kojelaudan alla piilossa. Nyt tämä uusi tohisee jotenkin läpi. Toimii ihan oikein kyllä mutta tohina kuuluu, kokeilin jo että siitä ulospuhallusreijästä tulee ilmaa.
Voiko tuon jotenkin korjata ja saako siihen osia? En purkanut vielä mitään muuta kun vanhat vehkeet pois.
Voiko tuon jotenkin korjata ja saako siihen osia? En purkanut vielä mitään muuta kun vanhat vehkeet pois.
Tulevaisuus on sähköinen
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Käsijarrun kahva
Olisiko nyt ollut kuitenkin VANHASSA VARA PAREMPI



Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4282
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Käsijarrun kahva
Monesti käy just noin. Hieno voi olla mutta toimintavarmuus saattaa olla huonompiBussiton kirjoitti:Olisiko nyt ollut kuitenkin VANHASSA VARA PAREMPI![]()

Tulevaisuus on sähköinen
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Käsijarrun kahva
Tähän pätee se vanha sananparsi, ettei kannata korjata ehjää. Mut eikö se oo kohtuu yksinkertainen kapistus, että tohinan syy selviäis?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4282
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Käsijarrun kahva
Oli näköjään sisuskalut menny. Pitää ostella uudet, kaikki tiivisteet kivikovia joten ei siitä kotikonstein ehjää tullut. Täytyy käydä Volvolta kyseleen uuden sisukset
Tulevaisuus on sähköinen
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4282
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Käsijarrun kahva
Jännästi se kumi muuttuu vanhemmiten muoviksi.... Uusi kahva tarvikeliikkeessä 230 euroa mutta Volvolta sai korjaussarjan 65 eurolla, tosin siinäkin oli puoli pussillista liikaa osia, jousia, rikkoja, kumihaitareita jne, korjautui ihan muutamalla O-renkaan uusimisella ja yhtä putkiliitintä kiristämällä. Nyt on hyvä.
Kerran laitoin vanhoja ilmanottoläpän käyttöventtiilin O-renkaita kattilaan ja kiehautin niitä. Jotenkin ne turposi niin paljon että ei ole vuotanut moneen vuoteen sen jälkeen.
Kerran laitoin vanhoja ilmanottoläpän käyttöventtiilin O-renkaita kattilaan ja kiehautin niitä. Jotenkin ne turposi niin paljon että ei ole vuotanut moneen vuoteen sen jälkeen.
Tulevaisuus on sähköinen
- happa66
- Rattiamiraali
- Viestit: 391
- Liittynyt: 14 Kesä 2009 00:44
- Truck: MB-913
- Location: Nakkila
- Member id: 123
Re: Käsijarrun kahva
Samahan se on ha-auton jarru osissa, tarttet pari huullos kumia ja saat kourallisen kaiken näkösiä osia
a-p

a-p
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Käsijarrun kahva
Se on kuitenkin vähän sinä ja siinä kannattaako jarruventtileitä mennä kovin paljoa itse ropeltamaan.
Käsijarruventtiili nyt on aika helppo korjata ja onnistuukin useimmilta.
Mutta mutta. Kerran avasin ABS-venttiilin, kun yksi pyöräjarru ei pitänyt ollenkaan, ei tullut ollenkaan ilmaa jarrukellolle.
Edellinen asentaja oli "korjannut" venttiilin ja käyttänyt asennuksessa voiteluaineena paksua vaseliinia. Venttilli oli aivan jumissa ja ajoneuvo jopa hengenvaarallinen.
Nää kannattaa pitää aina mielessä , kun isoja autoja korjailee.
Käsijarruventtiili nyt on aika helppo korjata ja onnistuukin useimmilta.
Mutta mutta. Kerran avasin ABS-venttiilin, kun yksi pyöräjarru ei pitänyt ollenkaan, ei tullut ollenkaan ilmaa jarrukellolle.
Edellinen asentaja oli "korjannut" venttiilin ja käyttänyt asennuksessa voiteluaineena paksua vaseliinia. Venttilli oli aivan jumissa ja ajoneuvo jopa hengenvaarallinen.
Nää kannattaa pitää aina mielessä , kun isoja autoja korjailee.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.