Tuosta takimmaisten jarrukellojen vaihdosta voisi kirjoittaa pienen pokkarin

No nyt tiedän kuinka ne vaihdetaan ja tässä neuvo muillekin keltanokille itseni lisäksi: mukaan montuun auton alle tarvitaan sammutin, polttopilli, lentävä ja maski naamalle

Kyllä ne kellojen pultit on varsin mielenkiintoisessa paikassa ja kaikki on kiinnitetty niin väkevästi lukkoliimalla merkkiä ruoste, ettei lähde avaimella millään ilveellä

Noilla aiemmin mainittujen välineiden avulla voi kahden taaimmaisen kellon vaihdon suorittaa jopa alle tunnissa

Mutta minä en luonnollisestikaan tehnyt aivan tuossa ajassa

Monen tutun neuvo, että vaihda uudet kalvot voi tyystin unohtaa tuommoisessa -84 mallia olevassa kulkurissa, jossa kenties alkuperäiset kellot. Katsatus sujui loppuun jarrujen osalta eilen aivan mallikkaasti...rullien päällä auton takajarrut näytti mittareilla, että jarruja ei autossa ollut juuri nimeksikään

no jarrut kehittiin samalla, sillä olihan siinä käytössä hyvä monttu ja johan rupesi mittarit värähtelemään ja ensiluokkaiset jarruthan sieltä löytyi

Mutta pahus yksi kellolta toiselle menevä letku vuoti liitoksesta ja se vaivasi katsastusmiestä sen verran, että ei leimaa jos vuotaa mikä oli tietysti aivan oikein, no seuraavaksi samalla montulla uuden letkun vaihtoon joka löytyi metritavarana viereisestä hallista, kun vuoto loppui leimakin heltisi

Tämä katsastuskerta maksoi 70 eur. Eli koko katsastus konttorimaksuineen ja osineen maksoi minulle seuraavasti: katsatus 173 + 70, kellot 268,4 eur (2 kpl) letku ??? eli yhteensä noin 511,4 eur

Omaa työaikaa en ilkiä ilmoittaa
