Projektia etsimässä
Projektia etsimässä
Tervehdys kaikille!
tarkoituksena olisi löytää alle 10 metrinen bussi, mikä muunnettaisiin matkailuautoksi. Alle kymmen metrinen sen takia kun on tarkoitus vetää sillä 8.5 metristä kilpa-auton kuljetus kärriä.
Kateltu on eri vaihtoehtoja, esim. Setra, lyhyt Scania, Volvo, jne. Olisiko teillä arvon kylähullut mielipiteitä millaisesta olisi hyvä aloittaa? Kroonisen rahapulan takia aihio ei saisi maksaa ainakaan paljoa yli 5000€
Jos tiedät hyvän aihion, niin niitäkin saa tarjota.
Tarkoitus olisi saada vähän etukäteistietoa ja vinkkejä eri vehkeiden hyvistä ja huonoista puolista, varaosien saatavuudesta ym.
tarkoituksena olisi löytää alle 10 metrinen bussi, mikä muunnettaisiin matkailuautoksi. Alle kymmen metrinen sen takia kun on tarkoitus vetää sillä 8.5 metristä kilpa-auton kuljetus kärriä.
Kateltu on eri vaihtoehtoja, esim. Setra, lyhyt Scania, Volvo, jne. Olisiko teillä arvon kylähullut mielipiteitä millaisesta olisi hyvä aloittaa? Kroonisen rahapulan takia aihio ei saisi maksaa ainakaan paljoa yli 5000€
Jos tiedät hyvän aihion, niin niitäkin saa tarjota.
Tarkoitus olisi saada vähän etukäteistietoa ja vinkkejä eri vehkeiden hyvistä ja huonoista puolista, varaosien saatavuudesta ym.
Volvo B9M Kutter Deca 320 9,9 metrinen pätkä vm. -88
- haaveilija
- Rattiamiraali
- Viestit: 498
- Liittynyt: 31 Heinä 2008 16:39
- Truck: Scania L94 Lahti 520
- Location: Oulu
- Member id: 144
- Paikkakunta: Oulu
Re: Projektia etsimässä
Itse vierastan hieman Setroja mersun tekniikan takia. Voivat olla ihan hyviäkin mutta jotenkin tuntuu luotettavammalta valinnalta Scania tai Volvo. Näissä kahdessa ei sitten taida olla kuin mielipide-eroja
Scaniat on lyhyinä yleensä 93:sia, volvoista en osaa sanoa onko niissä omaa "pätkämallia" vai onko B10 myös niissä yleisin alusta.
Pätkät lähtee varmasti edullisemmin kuin täysimittaiset kun niille ei taida vanhana olla juurikaan kysyntää. Kuntohan se loppujenlopuksi ratkaisee, halpaan saat mikkilankaa polttaa, uusia renkaita ja tekniikkaa varmasti hinnan erotuksen verran. Tässäkin pätee se että köyhän ei halpaa kannata ostaa, osta mieluummin edullinen
Uskoisin ett 5k€ budjetilla saat kohtuullisen aihion. Nytkin oli nettikoneessa charter saarelalla muutama lyhyt vanhool myynnissä, hintaa niissä ei tainnut olla mutta soittamallahan se leviää. http://www.nettikone.com/volvo/vanhool/851339
Ja onhan niitä valmiitakin, tämäkin mese ois varmaan sopiva tuohon käyttöön ja ei ole kallis (kun ottaa huomioon että on rakennettu auto): http://www.nettikone.com/mercedes-benz/lp913/852979
Tuosta taas hieman tinkimällä lähtee vähän uudempi peli lähelle budjettia: http://www.nettikone.com/scania/k-93/851267

Pätkät lähtee varmasti edullisemmin kuin täysimittaiset kun niille ei taida vanhana olla juurikaan kysyntää. Kuntohan se loppujenlopuksi ratkaisee, halpaan saat mikkilankaa polttaa, uusia renkaita ja tekniikkaa varmasti hinnan erotuksen verran. Tässäkin pätee se että köyhän ei halpaa kannata ostaa, osta mieluummin edullinen

Ja onhan niitä valmiitakin, tämäkin mese ois varmaan sopiva tuohon käyttöön ja ei ole kallis (kun ottaa huomioon että on rakennettu auto): http://www.nettikone.com/mercedes-benz/lp913/852979
Tuosta taas hieman tinkimällä lähtee vähän uudempi peli lähelle budjettia: http://www.nettikone.com/scania/k-93/851267
Re: Projektia etsimässä
Kiitos vinkeistä, noita Van hooleja en ole huomannutkaan aiemmin.
Tuo 913 Mersu on vähän vanha ja sisustus ei ole oikein käyttööni soveltuva. Myös ilmajousitus ym. herkut ois kivoja, vaikka ne tuo tietysti sitten taas uusia ongelmakohtia.
Tuota Scaniaa olenkin jo monesti kuolannut, mutta se hinta...tosin ostamalla halvemman esim. huonoilla renkailla taitaa vain kusettaa itseään
Tietääkö kukaan millainen runkorakenne ja tekniikka tuollaisessa 93 Scaniassa oikein on? Onko erillisjousitettu tai muuten ns.erikoista tekniikkaa vai perus kauraa.
Ihan ekaa kertaa en ole bussia hankkimassa, Volvo b57 -73 on joskus ollut, joten hitsata osaan, enkä sitä pelkää
Tuo 913 Mersu on vähän vanha ja sisustus ei ole oikein käyttööni soveltuva. Myös ilmajousitus ym. herkut ois kivoja, vaikka ne tuo tietysti sitten taas uusia ongelmakohtia.
Tuota Scaniaa olenkin jo monesti kuolannut, mutta se hinta...tosin ostamalla halvemman esim. huonoilla renkailla taitaa vain kusettaa itseään

Tietääkö kukaan millainen runkorakenne ja tekniikka tuollaisessa 93 Scaniassa oikein on? Onko erillisjousitettu tai muuten ns.erikoista tekniikkaa vai perus kauraa.
Ihan ekaa kertaa en ole bussia hankkimassa, Volvo b57 -73 on joskus ollut, joten hitsata osaan, enkä sitä pelkää

Volvo B9M Kutter Deca 320 9,9 metrinen pätkä vm. -88
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Projektia etsimässä
renkaita saa saksasta sopivasti itselle katselin hankookit hintaan 750E uudet m+s.. Itsellä vähän vasta ajoa tullut linjurilla, mut kyllä toi scania kulkee ihan kivasti ja on vielä varaa nostella tehoja tuonne +500hv / +2000nm 

Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Re: Projektia etsimässä
Vanhoina hyvinä aikoina (kymmeniä vuosia sitten) on saanut leimoja papereihin ja käsittämättömiä merkintöjä rekisteriotteisiin. Ainakin maininta suunnilleen näin: "Ajoneuvoon saa kytkeä x.xx metriä pitkän keskiakseliperävaunun, vaikka yhdistelmän kokonaispituus ylittää yhdistelmälle tieliikenteessä sallitun xx.xx [veikkaus 18] metriä". Ihan itse olen tuollaisen tekstin rekisteriotteesta lukenut. Ja tosiaan tuo väitetty sallittu yhdistelmän kokonaispituus ei muistini mukaan osunut mihinkään nykyiseen pituusrajaan.Sumppi kirjoitti: tarkoituksena olisi löytää alle 10 metrinen bussi, mikä muunnettaisiin matkailuautoksi. Alle kymmen metrinen sen takia kun on tarkoitus vetää sillä 8.5 metristä kilpa-auton kuljetus kärriä.
Ei taida nykybyrokratiassa enää onnistua millään, eli tsemppiä sen kymppimetrisen metsästykseen.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4282
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Projektia etsimässä
eihän noita vanhojakaan kannata ylenkatsoa. Mitä vanhempi sitä yksinkertaisempi ja sitä kautta helppo ylläpitää. Sillä ei ole merkitystä paljonko auto ostettaessa maksaa vaan sillä paljonko se valmiina saa maksaa. Vuosimallista riippumatta autoihin tehdään samoja töitä, hitsataan sitä hienonnäköisiäkin, laseja vaihdetaan, kattoa tiivistetään, ilmapussia ja kytkintä laitetaan. Tarkasta ostettava auto huolellisella koeajolla ja arvioi sitten mitä tarvii tehdä. Viidellä tonnilla saattaa saada varsin hyvän auton, vaikka olisi leima vanha tai jotain selvää kauraa rikki. Nämä bussithan on vähän sellaista hinnatonta ja vaikeasti hinnoiteltavaa tavaraa, jotka vaihtavat omistajaa vasta kun myyjä ja ostaja ovat samaa mieltä.
Tervetuloa foorumille!
Tervetuloa foorumille!
Tulevaisuus on sähköinen
- haaveilija
- Rattiamiraali
- Viestit: 498
- Liittynyt: 31 Heinä 2008 16:39
- Truck: Scania L94 Lahti 520
- Location: Oulu
- Member id: 144
- Paikkakunta: Oulu
Re: Projektia etsimässä
Minä kinnittäisin huomiota seuraaviin asioihin;
- voimalinja kunnossa; kytkimessä pintaa, moottori pitää öljynpaineet ja ei vuoda ulos öljyä, vaihteet menee päälle mukisematta ja puolittaja (jos on) pelaa. Perästä näkee helposti tuleeko putkesta öljyä, jos myyjä on pessyt auton niin käy ajamassa kunnon lenkki ja katso onko perään ilmestynyt öljypisteitä. Tämä siis takamoottorisiin Scanioihin. Mahuri volvot taitaa sylkeä sivulle joten volvomiehet kertokoon omat konstinsa
- Renkaat; niihin uppoaa helposti 1000-2000 eur jos kaikki joutuu uusimaan, vaikka tilaisi suoraan Kiinasta
- Jarrut; rummun tarkastusaukosta vilkaisu paljonko pintaa on jäljellä. Kenkien ei tarvitse olla uudet koska tässä käytössä ne vähän kuluu mutta jos ne on vaihtokunnossa, taas palaa 1000€ / akseli että saa autoon leiman.
- Scanioissa takarunko (missä taka-akseli ja moottori on kiinni); pakkaa ruostumaan ja pirun kallis korjata. Myös kovin lahoa koria en itse ostaisi vaikka hitsata osaankin, se on vähän sellainen loppumaton projekti kun yhden korjaa niin taas vierestä lahoaa
Sillä ei ole niin väliä palaako kaikki kattovalot tai onko penkeissä reikiä, ne on halpoja korjata ja sisustus tehdään muutenkin uusiksi. Moni muu vika kuten Lahti32 sanoo ei niin haittaa kunhan se on tiedossa. Ne kuuluu enemmän tai vähemmän asiaan
- voimalinja kunnossa; kytkimessä pintaa, moottori pitää öljynpaineet ja ei vuoda ulos öljyä, vaihteet menee päälle mukisematta ja puolittaja (jos on) pelaa. Perästä näkee helposti tuleeko putkesta öljyä, jos myyjä on pessyt auton niin käy ajamassa kunnon lenkki ja katso onko perään ilmestynyt öljypisteitä. Tämä siis takamoottorisiin Scanioihin. Mahuri volvot taitaa sylkeä sivulle joten volvomiehet kertokoon omat konstinsa

- Renkaat; niihin uppoaa helposti 1000-2000 eur jos kaikki joutuu uusimaan, vaikka tilaisi suoraan Kiinasta

- Jarrut; rummun tarkastusaukosta vilkaisu paljonko pintaa on jäljellä. Kenkien ei tarvitse olla uudet koska tässä käytössä ne vähän kuluu mutta jos ne on vaihtokunnossa, taas palaa 1000€ / akseli että saa autoon leiman.
- Scanioissa takarunko (missä taka-akseli ja moottori on kiinni); pakkaa ruostumaan ja pirun kallis korjata. Myös kovin lahoa koria en itse ostaisi vaikka hitsata osaankin, se on vähän sellainen loppumaton projekti kun yhden korjaa niin taas vierestä lahoaa

Sillä ei ole niin väliä palaako kaikki kattovalot tai onko penkeissä reikiä, ne on halpoja korjata ja sisustus tehdään muutenkin uusiksi. Moni muu vika kuten Lahti32 sanoo ei niin haittaa kunhan se on tiedossa. Ne kuuluu enemmän tai vähemmän asiaan

- pupetti
- Rattimajuri
- Viestit: 230
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
- Truck: mercedes-benz
- Location: Vaasa/ muu suomi
Re: Projektia etsimässä
Tuo Saarelan Sepon ilmossa oleva ruskea lyhyt van hool on sitte mersun alustalla, ja valkea on volvo.
Hyvässä kunnossa tosin kumpainenkin, ajo määrää en ulkoa muista mutta paljon on kaikkien mittarissa, vaan onko silläkään nii merkitystä, sinertävä van hooli on volvo sekin ja on mainiossa kunnossa niin sisustaltaan ku alustaltaan, ja sen osaa jopa ahtaalla pihalla kääntää 9v poika sylissä ohjastaen, hiukka kyllä hirvitti että ottaako räystäät mukaan mutta ei ollu ees lähellä.
Tullu vaan oleskeltua muutmaan otteeseen nuissa sepon autoissa ja talleilla, ei osaa vieläkään olla poissa bussien viereltä, alta päältä eikä varsinkaan sisältä.
Hyvässä kunnossa tosin kumpainenkin, ajo määrää en ulkoa muista mutta paljon on kaikkien mittarissa, vaan onko silläkään nii merkitystä, sinertävä van hooli on volvo sekin ja on mainiossa kunnossa niin sisustaltaan ku alustaltaan, ja sen osaa jopa ahtaalla pihalla kääntää 9v poika sylissä ohjastaen, hiukka kyllä hirvitti että ottaako räystäät mukaan mutta ei ollu ees lähellä.
Tullu vaan oleskeltua muutmaan otteeseen nuissa sepon autoissa ja talleilla, ei osaa vieläkään olla poissa bussien viereltä, alta päältä eikä varsinkaan sisältä.
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Projektia etsimässä
Minä en ostaisi tälläistä rojektia mikäli ei olisi halua tahi taitoa rakennella!
Ei tuota rahaa älyttömiä kulu! Tekee sitten vaikka talkoilla ja tarjoaa valmiilla pelillä sitten neitsyt ajot vaikka jyskälään suurajoihin!
Jarrutkin laitan itse, uusin kitkapinnat ja sorvaan rummut. Ainoa tuossa tulee kengän sovitus rumpuun ja senkin pystyy itse tekemään! Säädönkin saa aika lähelle katsottua kaverin kanssa! Yleensä kaverit/ystävät auttavat aseveli hintaan, kunhan vain kehtaa apua pyytää!!!
Rahamiehet ja elokuvien tekijät pystyy ostamaan uuden karhean huolletun pelin niin ei mene puku rasvaan..
Renkaita Ei Kannata Hakea Vianorilta! Katselee tuolta Saksasta ns. vanhoja joissa paistoleimat yli kaksi vuotta vanhoja, itse sain 6kpl yhden suomi renkaan hinnalla, Hankookin highway kumit. Täällä suomessa jobbarit pyytää vanhoista sileistäkin kultaa vastineeksi, on vielä niin hyvät rungot ja silleen
Ei tuota rahaa älyttömiä kulu! Tekee sitten vaikka talkoilla ja tarjoaa valmiilla pelillä sitten neitsyt ajot vaikka jyskälään suurajoihin!
Jarrutkin laitan itse, uusin kitkapinnat ja sorvaan rummut. Ainoa tuossa tulee kengän sovitus rumpuun ja senkin pystyy itse tekemään! Säädönkin saa aika lähelle katsottua kaverin kanssa! Yleensä kaverit/ystävät auttavat aseveli hintaan, kunhan vain kehtaa apua pyytää!!!
Rahamiehet ja elokuvien tekijät pystyy ostamaan uuden karhean huolletun pelin niin ei mene puku rasvaan..
Renkaita Ei Kannata Hakea Vianorilta! Katselee tuolta Saksasta ns. vanhoja joissa paistoleimat yli kaksi vuotta vanhoja, itse sain 6kpl yhden suomi renkaan hinnalla, Hankookin highway kumit. Täällä suomessa jobbarit pyytää vanhoista sileistäkin kultaa vastineeksi, on vielä niin hyvät rungot ja silleen

Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- Scania-Vanhool
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
- Truck: SCANIA K112
- Location: Tampere
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Projektia etsimässä
Joskus olen ajatellut näiden yhteisöjenkin auttavan tarvitsevaa, muistetaan vain takaisinkin sitten sellaisissa hommissa missä on useampi ässä hihassa!
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4282
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Projektia etsimässä
Tässä on totta joka sana. Itse tekeminen on melko välttämätöntä mutta myös parasta tässä harrastuksessaScania-Vanhool kirjoitti:Minä en ostaisi tälläistä rojektia mikäli ei olisi halua tahi taitoa rakennella!
Ei tuota rahaa älyttömiä kulu! Tekee sitten vaikka talkoilla ja tarjoaa valmiilla pelillä sitten neitsyt ajot vaikka jyskälään suurajoihin!
Jarrutkin laitan itse, uusin kitkapinnat ja sorvaan rummut. Ainoa tuossa tulee kengän sovitus rumpuun ja senkin pystyy itse tekemään! Säädönkin saa aika lähelle katsottua kaverin kanssa! Yleensä kaverit/ystävät auttavat aseveli hintaan, kunhan vain kehtaa apua pyytää!!!
Rahamiehet ja elokuvien tekijät pystyy ostamaan uuden karhean huolletun pelin niin ei mene puku rasvaan..
Renkaita Ei Kannata Hakea Vianorilta! Katselee tuolta Saksasta ns. vanhoja joissa paistoleimat yli kaksi vuotta vanhoja, itse sain 6kpl yhden suomi renkaan hinnalla, Hankookin highway kumit. Täällä suomessa jobbarit pyytää vanhoista sileistäkin kultaa vastineeksi, on vielä niin hyvät rungot ja silleen

Tulevaisuus on sähköinen
Re: Projektia etsimässä
Joo, työtä en pelkää ja ajoneuvotekniikan mekaanikon paperitkin on joskus tullut luettua, että jotain tietää. Tarkoitus olisi silti löytää sellainen hinta/laatusuhteeltaan sopiva aihio, missä pääsisi keskittymään olennaiseen, eli matkailuosan rakenteluun ja tietenkin paranteluun kun keksii ja oppii miten se olisi vielä parempi, valmiiksihan näitä ei ikinä saa
Ensi kesänä olisi jo tarkoitus kuljettaa kiihdytysauto tiimiä varusteineen sillä, joten ihan kauheeta työmaata en viitsi ostaa, ja kyllä näihin osat senverran maksaa, ettei kaikkea kehtaisi uusia. Tottahan se toisaalta on, että kun paikat on itse käynyt läpi ni ne on sellasia ku on sattunu tulemaan

Ensi kesänä olisi jo tarkoitus kuljettaa kiihdytysauto tiimiä varusteineen sillä, joten ihan kauheeta työmaata en viitsi ostaa, ja kyllä näihin osat senverran maksaa, ettei kaikkea kehtaisi uusia. Tottahan se toisaalta on, että kun paikat on itse käynyt läpi ni ne on sellasia ku on sattunu tulemaan

Volvo B9M Kutter Deca 320 9,9 metrinen pätkä vm. -88
- MB1962
- Rattiamiraali
- Viestit: 299
- Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
- Truck: MB-62ja63+Scania-87
- Location: Kuru
- Member id: 95
- Paikkakunta: Kuru
Re: Projektia etsimässä
Volvo B9M
Mascus ID: D50A1A11
Tokeen vanha pätkä volvo -86 hintap. 7300+alv.
Mascus ID: D50A1A11
Tokeen vanha pätkä volvo -86 hintap. 7300+alv.
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
Scania K112 kutter deca 360 1987
Re: Projektia etsimässä
Nyt ois myynnissä Volvo b9m delta star 30 vm.-88. Onkos tää Carruksen tekemä? Käsittääkseni mahuri koneella? Ajokilometrejä noin 1,5 miljoona
Mitäs raati ois tästä mieltä? Tietääkö kukaan onko kori mitä materiaalia? Tyyppivikoja? Hinta ois aika hyvin budjetin sisällä...

Volvo B9M Kutter Deca 320 9,9 metrinen pätkä vm. -88
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Projektia etsimässä
Kyllä, nykyisen Carruksen, eli silloin Dalta Plan Oy:n tekele. Lietolainen firma.Sumppi kirjoitti:Nyt ois myynnissä Volvo b9m delta star 30 vm.-88. Onkos tää Carruksen tekemä? Käsittääkseni mahuri koneella? Ajokilometrejä noin 1,5 miljoonaMitäs raati ois tästä mieltä? Tietääkö kukaan onko kori mitä materiaalia? Tyyppivikoja? Hinta ois aika hyvin budjetin sisällä...
Jos 50 Stariin on vertaaminen, niin pyörän ympäryspellit on rosteria, luukut alumiinia ja keskipelti mustaa. Korin alaputket mustaa ja katoava luonnon vara. Helppo toki vaihtaa ja on jo tuohonkin kertaalleen liene vaihdettu. Rungosta en tiedä kun on tuntematon peli. Sisusta on tehty näppärästi, helppo purkaa ja rassata kun löytää jujun

-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Mimyy
- Rattiamiraali
- Viestit: 309
- Liittynyt: 27 Touko 2007 21:28
- Truck: Volvo B9M /Kiitokori
- Location: Lohja
- Member id: 047
Re: Projektia etsimässä
Täällä olisi tuunattu kutteri 9 continental mersun alustalla.
http://www.nettikone.com/mercedes-benz/0-303/856096
http://www.nettikone.com/mercedes-benz/0-303/856096
Pohjantähti
-
- Tosi harrastaja
- Viestit: 48
- Liittynyt: 12 Syys 2007 20:05
- Truck: Sininen 508
- Location: Siikainen
- Member id: 003
Re: Projektia etsimässä
Tosi nätti laitettu auto, jos tarvii kannattaa käydä hakemassa. Auto on yhtä nätti luonnossa kuin kuvissa.
Terv pekka
Terv pekka
Re: Projektia etsimässä
Noniin, nyt on projekti hankittu
Eilen kotiutui Lappeenrantaan 9.9 metrinen Kutter Deca 320 B9M.
Nyt on hieman epätodellinen olo...tuliko tyrkättyä käsi "huonoon" vai... No ei kai tuo mahdoton projekti ole -88vm. ja n.800tkm ajettu.
Tästä se kulkine nyt meidän tiimille tehdään.
Kauhee suunnittelu päällä, et miten kaikki asiat sijoitetaan, et mahtuis tohon mittaan, kyl teillä täyskokoisten omistajilla on helppoo. Kaikkee pientähän tuossa on tekniikan puolellakin laitettavaa, mut hyvin toi vajaa parisataa kilometriä kotia.

Eilen kotiutui Lappeenrantaan 9.9 metrinen Kutter Deca 320 B9M.
Nyt on hieman epätodellinen olo...tuliko tyrkättyä käsi "huonoon" vai... No ei kai tuo mahdoton projekti ole -88vm. ja n.800tkm ajettu.
Tästä se kulkine nyt meidän tiimille tehdään.
Kauhee suunnittelu päällä, et miten kaikki asiat sijoitetaan, et mahtuis tohon mittaan, kyl teillä täyskokoisten omistajilla on helppoo. Kaikkee pientähän tuossa on tekniikan puolellakin laitettavaa, mut hyvin toi vajaa parisataa kilometriä kotia.
Volvo B9M Kutter Deca 320 9,9 metrinen pätkä vm. -88
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Projektia etsimässä
Eipä muuta kun onnittelut hankinnasta
Kyllä noissa "isoissakin"meinaa loppua tila kesken
Kuvia sit seuraavaksi esille 



Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Projektia etsimässä
Onnittelut - ei muuta kuin nakertamisen iloa 

En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun