inventteri laturi

rami
Apukuski
Viestit: 16
Liittynyt: 18 Maalis 2010 23:02
Truck: scania vm.88 vanhool
Location: kouvola
Paikkakunta: kouvola

inventteri laturi

Viesti Kirjoittaja rami »

mistä hyvä inventerilaturi 24 sydeemeille tarvis jaksaa pyörittää telkaria ja sterkkoja ainaskin kiitos jo etukäteen
Avatar
Zyke64
Rattiamiraali
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa

Re: inventteri laturi

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

Mulla on edullinen kiinanpojan versio, joka maksaa Tornion Tamppiksessa 190EUR, 24V/1500W. antaa hetkellisesti 3000W, jatkuva 1500. Sillä pyörii TV, mikro, jääkappi ja kohta ilmalämpöpumppukin. Tosin tehoja käytettäessä vetää virtaakin, eli akut ja laturit pitää ola kunnosa. TV ja Stereo menee ihan köykäsesti...
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
Avatar
Scania-Vanhool
Kokenut kuljettaja
Viestit: 90
Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
Truck: SCANIA K112
Location: Tampere
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: inventteri laturi

Viesti Kirjoittaja Scania-Vanhool »

Zyke64 kirjoitti:Mulla on edullinen kiinanpojan versio, joka maksaa Tornion Tamppiksessa 190EUR, 24V/1500W. antaa hetkellisesti 3000W, jatkuva 1500. Sillä pyörii TV, mikro, jääkappi ja kohta ilmalämpöpumppukin. Tosin tehoja käytettäessä vetää virtaakin, eli akut ja laturit pitää ola kunnosa. TV ja Stereo menee ihan köykäsesti...
Invertteripumppu, ei tule noita käynnistys piikkejä, huomattavasti taloudellisempikin käyttää.. saattaa joskus pysyä päällä tuo paketti mikäli tuollaisella 1500w laitteella kaikkea pyörittelee?? Yleensä tulee pitemmälle ajateltuna halvemmaksi ylimitoittaa järjestelmä??
Bussiin saa laittaa varmasti 2/3 järeämmän pumpun mitä normaalisti asuntoneliöihin mitoitellaan..
Taitaa muuten pyöriä itsensä hengiltä :lol: Mikäli on kevyesti eristetty.. :roll:
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: inventteri laturi

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Scania-Vanhool kirjoitti:
Zyke64 kirjoitti:Mulla on edullinen kiinanpojan versio, joka maksaa Tornion Tamppiksessa 190EUR, 24V/1500W. antaa hetkellisesti 3000W, jatkuva 1500. Sillä pyörii TV, mikro, jääkappi ja kohta ilmalämpöpumppukin. Tosin tehoja käytettäessä vetää virtaakin, eli akut ja laturit pitää ola kunnosa. TV ja Stereo menee ihan köykäsesti...
Invertteripumppu, ei tule noita käynnistys piikkejä, huomattavasti taloudellisempikin käyttää.. saattaa joskus pysyä päällä tuo paketti mikäli tuollaisella 1500w laitteella kaikkea pyörittelee?? Yleensä tulee pitemmälle ajateltuna halvemmaksi ylimitoittaa järjestelmä??
Bussiin saa laittaa varmasti 2/3 järeämmän pumpun mitä normaalisti asuntoneliöihin mitoitellaan..
Taitaa muuten pyöriä itsensä hengiltä :lol: Mikäli on kevyesti eristetty.. :roll:
Taitaa olla puhe 24Vdc->230Vac invertteristä, jossa 24Vdc laturi. Sellaisia joita kimpassa tilattiin... Ei ilmalämpöpumpusta 8)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Scania-Vanhool
Kokenut kuljettaja
Viestit: 90
Liittynyt: 10 Heinä 2010 22:30
Truck: SCANIA K112
Location: Tampere
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: inventteri laturi

Viesti Kirjoittaja Scania-Vanhool »

"Sillä pyörii TV, mikro, jääkappi ja kohta ilmalämpöpumppukin. Tosin tehoja käytettäessä vetää virtaakin, eli akut ja laturit pitää ola kunnosa."
Kori: Vanhool Alizee 1987
Runko: Scania K112 CLB/AA 6000
Iskutilavuus: 11000cm3
Best regards Pertti
Avatar
Zyke64
Rattiamiraali
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa

Re: inventteri laturi

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

Scania-Vanhool kirjoitti:"Sillä pyörii TV, mikro, jääkappi ja kohta ilmalämpöpumppukin. Tosin tehoja käytettäessä vetää virtaakin, eli akut ja laturit pitää ola kunnosa."
Aivan, invertteristä oli kysymys, ja tuolla myös tullaan Ultimate8 PRO Inverter lämpöpumppua pyörittämään, pääosin jäähdytystarkoitukseen......syksyllä ja talvella myös lämmöntuottoon paikallaan ollessa :mrgreen:
Olen miettinyt myös toisen kiinalaisen laittamista pelkästään lämpöpumpulle, mutta kokeillaan näin ensin. :shock:
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
rami
Apukuski
Viestit: 16
Liittynyt: 18 Maalis 2010 23:02
Truck: scania vm.88 vanhool
Location: kouvola
Paikkakunta: kouvola

Re: inventteri laturi

Viesti Kirjoittaja rami »

Zyke64 kirjoitti:Mulla on edullinen kiinanpojan versio, joka maksaa Tornion Tamppiksessa 190EUR, 24V/1500W. antaa hetkellisesti 3000W, jatkuva 1500. Sillä pyörii TV, mikro, jääkappi ja kohta ilmalämpöpumppukin. Tosin tehoja käytettäessä vetää virtaakin, eli akut ja laturit pitää ola kunnosa. TV ja Stereo menee ihan köykäsesti...
saiskos ton kaupan tarkempia tietoja nimi tai ww osoite jos muistat

t rami
Avatar
Mimyy
Rattiamiraali
Viestit: 309
Liittynyt: 27 Touko 2007 21:28
Truck: Volvo B9M /Kiitokori
Location: Lohja
Member id: 047

Re: inventteri laturi

Viesti Kirjoittaja Mimyy »

Linkistä pelkkiä inventtereitä ilman laturia myös siniversioita.
http://www.euroopancamping.info/product_catalog.php?c=9

Torniossa
http://www.tex.fi/myymalat.html
Pohjantähti
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: inventteri laturi

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Noiden inverttereiden kanssa menee aika hankalaksi, jos täytyy erillisellä laturilla ladata, silloin vaihdellaan töpseleitä ja mietitään ettei tule kuumaa karvaa. Itse sitä mietin ja kontaktori ym. virityksiä suunnittelin. Jokuhan täällä kauppasi sellaista purkkia joka hoitaisi vaihdon turvallisesti (tais olla n.500e + siihen sitten laturi ja invertteri). Manuaalisesti se menee niin että auton akuilla oltaessa pitää 230Vac laite kytkeä pistotulpalla tuohon invertteriin, ja laturi toki olla irti. Sitten kun tullaan maasähköön, niin vaihdat tuon laitteen maasähköpiuhaan ja virittelet siihen kylkeen sitten sen laturin jatkojohdollako? Mites jos on vaikka 5 pistorasiaa, en ainakaan itse tekisi pistotulpalla ja siitä sitten kiinteää asennusta autoon.

Tuohon oikeaan invertterilaturiin olen ollut tyytyväinen, maasähkössä ollessa akut latautuu ja siniaaltoa pukkaa autoon ja kun lennnosta nykäsen piuhan irti seinästä, niin ainoastaan akkujen lataus loppuu, auton 230Vac säilyy katkeamattomana. Ei tarvitse miettiä mitä laitteita on kiinni ja missä yli 20:stä pistorasiasta. Takaisin maasähköön päästyäni akut alkaa taas latautua 4-portaisella latauksella. Joskus ne auton akutkin pitää ladata.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4280
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: inventteri laturi

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Mulla on erittäin huonoja kokemuksia noista halvoista invertterilatureista, tilasin aikoinaan sellaisen ja ei sillä tehnyt yhtään mitään. Hyvät vastaavat oli kalliita ja pitkät toimitusajat joten päädyin pelkkään hyvään siniaaltoinvertteriin ja ostan sitten erillisen laturin jos näyttää että sitä tarvitaan. Alijännitesuojaus ei kuitenkaan päästä akkuja liian tyhjiksi, tämä katkaisee 21,4 voltin kohdalla ja volvo lähtee käyntiin juuri ja juuri vielä 17 voltilla, jopa talvella.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Ambulance
Tosi harrastaja
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Maalis 2010 22:26
Truck: Scania 112 Kutter 9
Location: Raahentienoo

Re: inventteri laturi

Viesti Kirjoittaja Ambulance »

Minulla ollut nyt kesän samanlainen reilun 400€ siniaaltoinvertteri kuin Lahti 32 :lla ja telvinin 400 laturi kiinteesti asennettuna. Toimii siten että invertterissä koko ajan virta päällä ja autoon tulee virta joka pistorasiaan eli kaikki sähkölaitteet pelaa niin ajossa kuin parkissakin moitteettomasti. Aina jos olen lähellä maasähköä niin kytken kulkurin roikkaan ja silloin kontaktorit sähköpääkeskuksessa kääntää virran valtakunnanverkkoon ja laturi alkaa lataamaan niin ajo-kuin hupiakkujakin ja aamulla akut taas täynnä kun lähdetään liikkeelle...parhaimmillaa ollaan oltu 5 vrk akkujen varassa. Toiminut kuin junan vessa. Halpa ja yksinkertainen ratkaisu.
Scania Carrus 602
Vastaa Viestiin