Viikottainen auton ulkoilutusreissu jäi puolitiehen. Pihasta lähtiessä akku oli melko tyhjä Webaston virittelyn ja sisävaloittelun seurauksena. No matkaan päästiin kun annoin Mesellä apuvirtaa.
Menomatka sujui normaalisti - volttimittari näytti 28 lukemaa ja ajovalot paloivat normaali kirkkaudella. 20-30min. kaupassa ja päävirrat olivat tuon ajan päällä, mutta sisävalot, Weba yms poiskytkettyinä.
Painoin "Start"-nappulaa - kuului vain vaimea naks. Uusintayritys - edelleen vaimea naks. Ajattelin, että akut tyhjinä. Aggrekaatti tulille ja akut lataukseen. Matkalaisille tuli tilattua korvaava kyyti

Puolen tunnin latauksen jälkeen edelleen naks. Korvaavalla kyydillä kotiin hakemaan työkaluja ja yleismittaria. ( olivat MB:n takapaksissa varmaan Herra Murffin jäljiltä. ) Työkalutäyteisellä Mesellä takaisin marketin pihaan tutkimaan asiaa.
Apukaapelit kiinni - edelleen vaimea naks. Vasaraa starttimoottorin kylkeen - vaimea naks.
Yleismittarilla paikansin mihin asti 24V pääsee. Jännite menee akkujen oikealla puolella olevaan päävirtakontaktoriin, mutta ei startin plus-mutteriin. Apukaapelilla laitoin kipinän suoraan akun navasta plus-mutteriin. Painoin "Start"-nupikkaa - naks + roaar = kone käynnistyi normaalisti.
Mese jäi marketin pihaan, Rölli pääsi kotipihaan, ukko fillarin satulaan 15km pyöräilyä, pyörä Mesen paksiin - Mese kotipihaan. No tulipahan kuntoiltua.
Päivänvalossa pitää ottaa kontaktori työn alle. Ainoa harmi on se, että laite on kiinnitetty akkukelkkaan joka on juuttunut luukkuun todella huolella. Kontaktorista ei näy kuin etulevy ja ylikuumenemissuojan kuittausnappula. Kaikki kytkennät ovat peitelevyn takana.
Muihin auton sähköihin vika ei vaikuta. Kaikki toimii päävirran ollessa päällä. Webasto on asennettu päävirta kytkimen ohi. joten en usko, että aiemmin päivällä tapahtuneella Webaston virittelyllä olisi osuutta asiaan. Kummallinen vika?? Pitää tutkia auton sähkökaavioita, josko niistä olisi apua.