7.2.2011
Takatavaratilan lattian apurungon kunnostus
Tänään otin itseäni ja rälläkkää niskasta kiinni - aloitin jo inssinkin huomaaman lievästi happaman takapaksin lattian tukirakenteiden uusimisen.
Taustaa
Kaikki tarvittavat palkit ja muut korjaukseen tarvittavat tarvikkeet ovat matkanneet Röllin takakontissa jo useamman kuukauden ajan. Odottaen sopivaa hetkeä asennukselle

No nyt korjaukselle on takaraja 24.2.11 - mikäli mielin hyödyntää saamaani vikalistaa. Muut kohteet ovat jo korjattu.
Takakontin lattiavanerit ovat siiistissä kunnossa ja päätin, että ne palautetaan paikoilleen apurungon korjauksen jälkeen.
Vanhan purkua
Lattiavanerit irtosivat helposti pullotunkin avulla. Ruuvit napsahtelivat poikki ja lattia irtosi helposti. Paksin lattia on rakennettu kahdesta levystä, jotka molemmat sain siististi irti. Rälläkällä ja rosvosahalla napsin kaikki happamat poikkipalkit pois. Jätin ainoastaan paikoilleen kaksi pitkittäistä U-palkkia. Ne ovat tehty paksusta tavarasta ja niissä riittää rautaa vielä vuosiksi.
Toinen pitkittäisistä palkeista on tarkoitettu auton hinaamiseen. Kerran on tullut tuota hinauspalkia hyödynnettyäkin, kun auto juuttui laskettelukeskuksen peltoparkille. Ehdimme paikalle ennen routaa...

Valmetti kiskoi peruutusapuna ja nousihan se sieltä. Palkki pysyi paikoillaan.
Uutta rautaa
Takimmaiseksi poikkipalkiksi asensin tukevan I-palkin. Loput puretut rakenteet korvaan 50x50mm neliöpalkilla. Uudet ja vanhat raudat pohjamaalataan ja massataan. Vanerit tulee kiinni poraruuveilla.
Päivän saldo
Puolet palkeista asennettu.Sitten loppui päivänvalo. Mukava rakentaa, kun ei tarvitse ihan joka hetki olla lämmittämässä näppejä hanan alla - Kevät tulee...ja kohta sitten valitellaan hyttysten määrää....
..huomenna projekti jatkuu.