ps. kyllä tuo Samin epäilemä ohjaustehostimen putken vuotokin tuli ajankohtaisesi ennen kuin ihan kotiin saakka ehdittiin , tuli vaan tällä kertaa IRJAn osalle

Mitenköhän on sitten, jos muutoskatsastaa, laita esim. jarrujen. Henkilöautoissahan normaalisti isompaan tehoon vaaditaan tehokkaammat jarrut. Johtuen varmaankin korkeammasta huippunopeudestakin. Tässähän ei virallinen max.ajonopeus nouse mihinkään siitä 80:stä. Oikeasti se sitten varmaankin kulkee kovempaa kuin ennen. Onhan tuossa tehonmuutos aika merkittävä. Valmet noin 160hv? ja sitten Volvon vaikkapa 245hv.Lahti32 kirjoitti:Meidän talossa tuo bussi oli ainoa kulkupeli manuaalilla joten sekin tehtiin automaatiksi tottakai. Entinen paketti ulos ja uutta hollilleen ja sitäkautta ihmettelemällä palikka kerrallaan paikalleen. Hankalinta tuossa automaattihommassa oli nesteputkien sommittelu mutta luulisin tuossa kone-laatikkopaketissa olevan jo paikallaan nämä kilkkeet joten siltä osin ihan pultti ja klemmariasentelua.
Pitääkö tällainen muutoskatsastaa? Kyllähän siinä koneen tilavuus ja teho muuttuu. Itse automaatti ei katsastusmiestä kiinnosta.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Samaa konttorin vaihtoa ehdotan kuin edellisetkin. Irjaan kun tehtiin tuo muutos ei tarvittu mitään . Otteeseen tuli merkintä muutoksesta ( volvo thd 9.6l 245hv ) edes vaakalla ei käyty ja tehot nousi yli 50% 160-> 245hvBussiton kirjoitti:Mä olen samaa mieltä et käy jossain toisella konttorillaMitens muuten IRJAlla kävi toi muutos
Tuota tunkkausta mietittiin kyllä mutta ajatus hylättiin koska autoa olisi pitänyt nostaa 30cm. Ja se tuntui liikaa pullotunkilla tehtäväksi, silloin olisi tosin välttynyt sivupellin leikkaamiselta.Puu Tiainen kirjoitti:Mä tunkkaisin vaikka pyörä kerrallaan auton ylemmäks, kuljetuslavat alle ja pumppukärryllä koko vaihteisto/moottoripaketti pois.
Se vaan on loppupelissä paljon mukavempaa tehdä, kun auto on hieman ylempänä.
Tsemppiä koneen vaihtoon, kyllä se sinne mahtuu.