Kylkipeltien vaihto
- Bussiton
- Vapaaherra
- Member id: 015
Re: Kylkipeltien vaihto
Totta tuokin on.
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
Pohjat ois valmiit ojan puolella, ja tänään piti vetästä pohja/hiontaväri, mutta vesisade vähän pisti haastetta kehiin. Näpertelin sitten PWM ohjauksen etupuhaltajalle, kun vanha 3-asentoinen säädin temppuili ja ei siitä oikeen löytyny sopivaa nopeutta, nyt on portaaton =) Askartelin verhojakin, mutta osa koukuista on hukassa...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Rattimajuri
- Truck: Scania K113 CLB
- Member id: 118
No eiks se helpota vesissä hiomista
Siis sade..

- Reddewil
- Vapaaherra
Juu helpottaa, mut ku hionnat on jo tehty, tarviis roiskia maaliaBerkhof kirjoitti:No eiks se helpota vesissä hiomistaSiis sade..

- Reddewil
- Vapaaherra
Juhannustaikoja, uudesta kompurasta suli painekatkasian käret, mut onneks vanhana sähkärina tein patentoksen ja homma jatkui =)
- Liitteet
-
- IMG_20110624_203215 (Small).jpg (102.93 KiB) Katsottu 6868 kertaa
- Bussiton
- Vapaaherra
- Member id: 015
Hyvältä näyttää
joko jussina on koko auto maalattu

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Reddewil
- Vapaaherra
Pintavärit puuttuu, pitäs päättää se väri
Just kävin kahvekuppi käjessä kattelemassa että jos takapään tekstit ja raidat hiois pois ja vetäsis pohjavärin. Sekä jos etuoven tipauttas pois ja pellittäs sen pöydällä, ois paljo helpompi ku takaoven pellitys paikoillaan. Sitten ois vielä tuo keskiviivan kylki kokonaan edessä, mutta kun ajattelee mikä homma oli ojan puolella, niin päivässä sinne pitäs uudet pellit kiivetä! Toki palkkien puhdistus ja maalaus ja niiden kuivaminen ottaa oman aikansa siinä välissä. Keulalle vois sovitella uusia lyhtyjä, mutta ennen lopullista kuidutusta pitäs uudet etuvilkut hommata. Takavalot tulee myös uudet ja ne teettää vähän hommaa myös, kun ei ole ihan bolt-on.

Just kävin kahvekuppi käjessä kattelemassa että jos takapään tekstit ja raidat hiois pois ja vetäsis pohjavärin. Sekä jos etuoven tipauttas pois ja pellittäs sen pöydällä, ois paljo helpompi ku takaoven pellitys paikoillaan. Sitten ois vielä tuo keskiviivan kylki kokonaan edessä, mutta kun ajattelee mikä homma oli ojan puolella, niin päivässä sinne pitäs uudet pellit kiivetä! Toki palkkien puhdistus ja maalaus ja niiden kuivaminen ottaa oman aikansa siinä välissä. Keulalle vois sovitella uusia lyhtyjä, mutta ennen lopullista kuidutusta pitäs uudet etuvilkut hommata. Takavalot tulee myös uudet ja ne teettää vähän hommaa myös, kun ei ole ihan bolt-on.
- Liitteet
-
- FxCam_1308992778361 (Small).jpg (57.34 KiB) Katsottu 6834 kertaa
- Reddewil
- Vapaaherra
Yksinpuhelu jatkuu. Itikoitten ja ampiaisten hätistämänä sain vähän näperrettyä tänään. Tilasin maalit ja sipostelin vähän kylkeä. Kuulostaa oudolta, mutta toivoin että olisi ollut ruosteessa enempi, kun sääliksi kävi repiä ehjää peltiä irti, ja se työ kun 5cm välein pistehitsattu! Nyt palkit puhtaat ja maalattu. Luukuista tuli hiastua ruvet pois joten huomenna kittiä luukkuihin ja peltiä kylkeen. Kädet palo auringosta ja rälläkästä, suojavaatteena t-paita, shortsit ja rokotiilikengät! Toki lasit, maski ja kuulosuojaimet oli.
- Liitteet
-
- pano2 (Small).jpg (48.94 KiB) Katsottu 6749 kertaa
- Reddewil
- Vapaaherra
Näkyy nuo Deltalaisen(kin) luukut menevän "veteläksi", ja se johtuu siitä että tuo lukkokotelo irtoaa hitsauksista ja on enää kiinni sikalla. No nyt kun luukutkin maalataan, niin olen ruuvannut kotelot pintapeltiin kiinni, tulee jäykät luukut! On muuten melkonen jäykiste tuossa kuskin takana, tuo ikkunan alunen teräslevyllä jäykistetty 

- jamppa66
- Rattimajuri
- Truck: Sisu cummins 10l td
Nyt näyttää hyvältä, oot aika savotan itelle ottanu. Kukas nyt tekee perinpohjin?
Tuleeko noi takavalot pysty- vai vaakasuoraan? Ja mistä löysit tuollaiset, kuorma-auto projekteihin katsellut vaikka minkälaisia mut tuollaisia ei ole tullut vastaan. Löysin kyllä jo sellaiset mitä etsinkin.
- Reddewil
- Vapaaherra
Valot tuli vastaan ebayn syövereistä, tuli tilattua jo joskus talvella ja nyt tilasin toisen parin. Pystyyn tulee vierekkäin, melkein menee vanhoille paikoille... On vähän rälläkkä, pistosaha ja toho laulanu.
Jamppa, no pakko myöntää että vähän lähti mopedi lapasesta, mut on se kivempi ku on ulkoakin asiallinen, tai edes sinne päin! Tänään jatku tutulla reseptillä... Niin tuli pintamaalitkin, väri tulkoon yllärinä. Se ruskean oranssi olisi ollut kiva ja erikoinen, mut ehkä liian erikoinen...
Pakko laittaa vielä kuva missä syy miksi vaihoin sit toisenkin kyljen kokonaan, tuo kukka, joka ei sit ollutkaan läpi =) Mut tehään nyt ku alettiin, muuten ois menny myyntimeikkauksen piikkiin! Värkkäsinhän uuden pakoputkenkin tuossa välillä tuohon.
Jamppa, no pakko myöntää että vähän lähti mopedi lapasesta, mut on se kivempi ku on ulkoakin asiallinen, tai edes sinne päin! Tänään jatku tutulla reseptillä... Niin tuli pintamaalitkin, väri tulkoon yllärinä. Se ruskean oranssi olisi ollut kiva ja erikoinen, mut ehkä liian erikoinen...
Pakko laittaa vielä kuva missä syy miksi vaihoin sit toisenkin kyljen kokonaan, tuo kukka, joka ei sit ollutkaan läpi =) Mut tehään nyt ku alettiin, muuten ois menny myyntimeikkauksen piikkiin! Värkkäsinhän uuden pakoputkenkin tuossa välillä tuohon.
- Liitteet
-
- IMG_20110628_153051 (Small).jpg (79.98 KiB) Katsottu 6629 kertaa
-
- IMG_20110629_234711 (Small).jpg (109.64 KiB) Katsottu 6629 kertaa
- Reddewil
- Vapaaherra
Jäipäs tämä tarina vähän tyngäksi, mutta Raumalla olleet varmaan huomasivat että värin olin saanut autoon. Mustat korostukset puuttuu vielä keulasta ja kyljistä, kun maalauskelit loppu. Mutta ensi kesänä sitten jatketaan, jos joku tarrakin tulisi + uudet etuvalot. Laitan kuvia galleriaan kuhan kerkiin eli jaksan.
Edit: fiilistelyä eteläpäästä =)
Edit: fiilistelyä eteläpäästä =)
- Liitteet
-
- IMG_20110905_201721 (Small).jpg (32.83 KiB) Katsottu 6350 kertaa
-
- IMG_20110905_201539 (Small).jpg (60.99 KiB) Katsottu 6174 kertaa