** Siniaaltoinvertteri laturilla, jouluksi? **
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
** Siniaaltoinvertteri laturilla, jouluksi? **
Vuoden 2011 viimenen tilaus.
Tässä kesän korvalla on tullut kyselyjä tuollaisesta siniaaltoinvertteristä laturilla. Minun kauttahan niitä on jokunen uitettu kiinasta kulkuriautoihimme ja toimivia kapistuksia ovat olleet.
Joten, olisiko ihmisillä tarvetta tälle kesää varustella autojaan paremmin. Eli jos kiinnostaa, pukkaa viestiä yv:llä.
Kesä meni ja sama ralli jouluksi 2011, keep in touch!
Tuolla kuvia manuaalista ja itse laitteesta: http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/th ... ?album=248
Laite on 24V-malli joka tuottaa 3000W jatkuvaa 230V siniaaltoista verkkosähköä, eli kaikki herkimmätkin laitteet pelaavat. Laite sisältää myös 45A laturin, joten maasähkössä verkkovirta syötetään invertterin läpi jolloin invertteri lataa ja vahtii akkujen kuntoa älylaturilla. Invertterissä on 10m johdon päähän asennettava ohjauspaneeli, jolla invertterin voi sammuttaa tai laittaa auto-asentoon, jolloin invertteri käynnistyy havaitessaan kuormaa.
Invertteri toimii myös UPS:ina, eli maasähkön katketessa verkkovirta säilyy autossa, koska invertteri siirtyy lataustilasta silmänräpäyksessä syöttämään 230V autoon. Sama tapahtuu myös toiseen suuntaan, eli verkkosähkö tulee autoon ja akkujen lataus alkaa kun pistoke tökätään maasähköön.
Huomioitavaa: Olen itse käyttänyt laitetta ilmalämpöpumpun pyörittämiseen, hitsannut invertterimigillä (Kemppi minarc 150), käyttänyt kompressoria, imuroinut, keittänyt kahvia, tehnyt ruokaa 2kW induktioliedellä, ladannut puhelinta, rälläköinyt, käyttänyt tehokasta pöytätietokonetta, 46" telkkaria. Viime viikolla testasin autossa suihkun, niin invertterin perässä ollut 1500W(50L) lämminvesivaraaja, 800W painevesiautomaatti ja 150W lattialämmitys pelasi mainiosti, akuissa ei olisi riittänyt virta veden lämmitykseen (reilu 1h), mutta auto olikin tyhjäkäynnillä tämän ajan. Oli mukava ottaa pitkä kuuma suihku 6-koneen hyrskyttäessä!
Laitteen asennus on helppoa, jos autossa on maasähkö jo rakennettuna, niin invertteri kytketään maasähköpistokkeen ja auton 230V asennuksen väliin, lisäksi vedetään akuilta 24V riittävillä kaapeleilla.
Tässä kesän korvalla on tullut kyselyjä tuollaisesta siniaaltoinvertteristä laturilla. Minun kauttahan niitä on jokunen uitettu kiinasta kulkuriautoihimme ja toimivia kapistuksia ovat olleet.
Joten, olisiko ihmisillä tarvetta tälle kesää varustella autojaan paremmin. Eli jos kiinnostaa, pukkaa viestiä yv:llä.
Kesä meni ja sama ralli jouluksi 2011, keep in touch!
Tuolla kuvia manuaalista ja itse laitteesta: http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/th ... ?album=248
Laite on 24V-malli joka tuottaa 3000W jatkuvaa 230V siniaaltoista verkkosähköä, eli kaikki herkimmätkin laitteet pelaavat. Laite sisältää myös 45A laturin, joten maasähkössä verkkovirta syötetään invertterin läpi jolloin invertteri lataa ja vahtii akkujen kuntoa älylaturilla. Invertterissä on 10m johdon päähän asennettava ohjauspaneeli, jolla invertterin voi sammuttaa tai laittaa auto-asentoon, jolloin invertteri käynnistyy havaitessaan kuormaa.
Invertteri toimii myös UPS:ina, eli maasähkön katketessa verkkovirta säilyy autossa, koska invertteri siirtyy lataustilasta silmänräpäyksessä syöttämään 230V autoon. Sama tapahtuu myös toiseen suuntaan, eli verkkosähkö tulee autoon ja akkujen lataus alkaa kun pistoke tökätään maasähköön.
Huomioitavaa: Olen itse käyttänyt laitetta ilmalämpöpumpun pyörittämiseen, hitsannut invertterimigillä (Kemppi minarc 150), käyttänyt kompressoria, imuroinut, keittänyt kahvia, tehnyt ruokaa 2kW induktioliedellä, ladannut puhelinta, rälläköinyt, käyttänyt tehokasta pöytätietokonetta, 46" telkkaria. Viime viikolla testasin autossa suihkun, niin invertterin perässä ollut 1500W(50L) lämminvesivaraaja, 800W painevesiautomaatti ja 150W lattialämmitys pelasi mainiosti, akuissa ei olisi riittänyt virta veden lämmitykseen (reilu 1h), mutta auto olikin tyhjäkäynnillä tämän ajan. Oli mukava ottaa pitkä kuuma suihku 6-koneen hyrskyttäessä!
Laitteen asennus on helppoa, jos autossa on maasähkö jo rakennettuna, niin invertteri kytketään maasähköpistokkeen ja auton 230V asennuksen väliin, lisäksi vedetään akuilta 24V riittävillä kaapeleilla.
Viimeksi muokannut Reddewil, 15 Marras 2011 18:35. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- MB1962
- Rattiamiraali
- Truck: MB-62ja63+Scania-87
- Member id: 95
Re: Invertterilaturi, olisiko tarvetta?
Itsellä on ollut tuo laite käytössä ja on ihan hyvä.
Aina kun laittaa agren tulille tai saa verkkovirtaa se lataa samalla hupiakkuja. Oliko hyvä mainospuhe ????
Aina kun laittaa agren tulille tai saa verkkovirtaa se lataa samalla hupiakkuja. Oliko hyvä mainospuhe ????
- Reddewil
- Vapaaherra
Juu hyvä mainospuhe oli, ja sullehhan tuli noita kaksin kappalein!
Nostetaas tätä ketjua ylös. Uusi tilaus on lähdössä, joten halukkaat voi laittaa YV:llä viestiä niin sovitaan maksuista ja muusta.
Nostetaas tätä ketjua ylös. Uusi tilaus on lähdössä, joten halukkaat voi laittaa YV:llä viestiä niin sovitaan maksuista ja muusta.
-
- Kuski
- Truck: volvo b9m kiitokori
ois tarvetta kyllä tommoselle invertteri laitokselle mutta mikäs se on tommosen laitoksen hinta-noin
- Reddewil
- Vapaaherra
Päivitetty aloitusviestiä ks. boldit. Laita yv:tä jos laite kiinnostaa!
- Reddewil
- Vapaaherra
Re: Siniaaltoinvertteri laturilla, olisiko tarvetta?
No niin, eli lasti on tullattu ja tulossa kovasti suomeen, mutta laivan muissa konteissa on ongelmia ja lähtö on viikon myöhässä. Tällä tiedolla itse olen ja tällä mennään.
Tänään huomasin invertterissä hyvän ominaisuuden, kun kylkipeltejä rälläköin irti. Auto oli maasähkössä ja käytin auton pistorasioita rälläkkään sekä 2,2kW V-kompuralle. Virtahan menee invertterin läpi kun auto on maasähkössä ja samalla se lataa akkuja, mutta kun näppärästi olin köyttänyt auton 50m 1,5mm piuhan päähän ja kulutusta oli reiluhkosti, niin ihmettelin kompuran outoa jaksottaista kiihdyttelyä. No mutta kun verkkojännite tipahti niin, niin invertteri osasi jaksottaa akkujen latausta!
Eli kun verkkovirran jännite kyykkää, niin invertteri löysää (lopettaa akkujen) latusta, ennen kuin läpi menevä virta kärsii liikaa. Toki tuo vaatii 16A sulakkeen kun polttarireissulla ILPO päällä ja ladatessa tuppas mennä 10A sulakkeita yyterin mökistä. Toki auto oli kaverin jatkojohdon päässä joka oli luokkaa ala-arvoinen...
Tänään huomasin invertterissä hyvän ominaisuuden, kun kylkipeltejä rälläköin irti. Auto oli maasähkössä ja käytin auton pistorasioita rälläkkään sekä 2,2kW V-kompuralle. Virtahan menee invertterin läpi kun auto on maasähkössä ja samalla se lataa akkuja, mutta kun näppärästi olin köyttänyt auton 50m 1,5mm piuhan päähän ja kulutusta oli reiluhkosti, niin ihmettelin kompuran outoa jaksottaista kiihdyttelyä. No mutta kun verkkojännite tipahti niin, niin invertteri osasi jaksottaa akkujen latausta!
Eli kun verkkovirran jännite kyykkää, niin invertteri löysää (lopettaa akkujen) latusta, ennen kuin läpi menevä virta kärsii liikaa. Toki tuo vaatii 16A sulakkeen kun polttarireissulla ILPO päällä ja ladatessa tuppas mennä 10A sulakkeita yyterin mökistä. Toki auto oli kaverin jatkojohdon päässä joka oli luokkaa ala-arvoinen...
- Reddewil
- Vapaaherra
Pientä päivitystä:
The ship will leave shenzhen port today. The ship will take about 25~30 days from shenzhen to your port.
Eli kuukauden päivät vielä...
The ship will leave shenzhen port today. The ship will take about 25~30 days from shenzhen to your port.
Eli kuukauden päivät vielä...
- Reddewil
- Vapaaherra
http://www.marinetraffic.com/ais/fi/shi ... =372104000 siellä ne on tulossa. Tarviis maalia tuokin purkki vaikka noinkin uusi on -06.
- Reddewil
- Vapaaherra
Näyttäs purkki könyävän Malesian vesillä...
Olipa eilen kivaa 3,5h ja tänään liki 3h ku sähköt oli poikki ukkosen takia. Meinas tylsää tulla ja jääkaappi lämmetä kotona. No eipä siinä, vetäsin bussin peräkontista roikan pirttiin ja löin sähköt jääkaapille, tietokoneelle ja tölsylle, hyvin riitti akut eikä tarvinnu edes pyöräyttää bussia tulille =) Ja katkespa sähköt taas, pitikö lähtee nykäsee roikka taas sisälle...
Olipa eilen kivaa 3,5h ja tänään liki 3h ku sähköt oli poikki ukkosen takia. Meinas tylsää tulla ja jääkaappi lämmetä kotona. No eipä siinä, vetäsin bussin peräkontista roikan pirttiin ja löin sähköt jääkaapille, tietokoneelle ja tölsylle, hyvin riitti akut eikä tarvinnu edes pyöräyttää bussia tulille =) Ja katkespa sähköt taas, pitikö lähtee nykäsee roikka taas sisälle...
-
- Ajoneuvos
- Truck: Scania K112Superstar
Sähkökatkothan on volvomiesten arkeaReddewil kirjoitti:Näyttäs purkki könyävän Malesian vesillä...

- Reddewil
- Vapaaherra
Alkaa tuo Pilotin kuittalu olla sitä luokkaa että laitetaan kohta tunnukset jäähylle. Tuo kommenttisi nyt ei varmaan liittynyt volvoinesi mitenkään siihen että apinakehällä kulkee sähköt ja Lankosken sähköllä on siirtovaikeuksia? Jos on jotain lisättävää, niin laita ihmeessä YV:tä tai tule käymään. Nyt riittää tuo jokaiseen ketjuun kuittailu, oli hymiöitä tai ei.
-
- Ajoneuvos
- Truck: Scania K112Superstar
Anteeksi kaikilta, jotka ovat loukkaantuneet. Tuo Volvo vs. Scania kuittailu on vaan tullut tutuksi jo tuolta vuosien takaa työmaailmasta. Mielestäni suurin osa viesteistäni on ollut kuitenkin muiden kysymyksiin avun tarjontaa. Jos nuo "kevennykset" silloin tällöin foorumilla, jonne ei vättämättä joka päivä tule yhtäkään viestiä, sen ruuhkauttavat ja peittävät "oikeat" asiat niin sitten kai näin on. En löytänyt tuolta omista tiedoista kohtaa, jossa voisi täältä erota. Ehkä sen fiksummat löytäisivät. Mutta adminstraattori tai mikä lie voi kyllä tietoni poistaa. Enpä taida tarvita tunnuksia enää. Hyvää kesää kaikille, Volvomiehillekin. Ja ilman hymiöitä.Reddewil kirjoitti:Alkaa tuo Pilotin kuittalu olla sitä luokkaa että laitetaan kohta tunnukset jäähylle. Tuo kommenttisi nyt ei varmaan liittynyt volvoinesi mitenkään siihen että apinakehällä kulkee sähköt ja Lankosken sähköllä on siirtovaikeuksia? Jos on jotain lisättävää, niin laita ihmeessä YV:tä tai tule käymään. Nyt riittää tuo jokaiseen ketjuun kuittailu, oli hymiöitä tai ei.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Truck: Jäämeri Express
Älähän nyt leikistä suutuPilotti kirjoitti: En löytänyt tuolta omista tiedoista kohtaa, jossa voisi täältä erota. Ehkä sen fiksummat löytäisivät. Mutta adminstraattori tai mikä lie voi kyllä tietoni poistaa. Enpä taida tarvita tunnuksia enää. Hyvää kesää kaikille, Volvomiehillekin. Ja ilman hymiöitä.

Volvo vai Scania
Valmet vai Massey Ferguson
Ilto vai Enervent
Oulu vai Helsinki
Mersu vai Bemari
integroitu vai alkovi
Aiheita riittää niin kauan kuin on väittelijöitä ja mitä tuosta suuttumaan minä en ainakaan vaikka oon aina vähän osallistunut Pilotin väittelyyn

Foorumilta on suuttumalla lähtenyt aikaisemmin yksi käyttäjä joka ei kestänyt näin leppoisaa keskustelua. Tämä on kumminki pyörinyt yli 5 vuotta ja käyttäjiä 500 ja viestejä kymmeniä tuhansia.
Pistähän Pilotti superstarin kuva takaisin.
Tulevaisuus on sähköinen
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Truck: Volvo Carrus 502
Vieläkö näitä vois saaja? nimim. "kyllästynyt värkkäämään"Reddewil kirjoitti:Tässä kesän korvalla on tullut kyselyjä tuollaisesta siniaalto invertterilaturista. Minun kauttahan niitä on jokunen uitettu kiinasta kulkuriautoihimme ja toimivia kapistuksia ovat olleet.
Invertteri toimii myös UPS:ina, eli maasähkön katketessa verkkovirta säilyy autossa koska invertteri siirtyy lataustilasta silmänräpäyksessä syöttämään 230V autoon.
Huomioitavaa: Olen itse käyttänyt laitetta ilmalämpöpumpun pyörittämiseen, hitsannut invertterimigillä, käyttänyt kompressoria, imuroinut, keittänyt kahvia, tehnyt ruokaa 2kW induktioliedellä, ladannut puhelinta, rälläköinyt. Joku kehasi kokeilleensa 4kW kuormaa, ja hyvinhän tuo kuulema jaksoi niin kauan kun akut tyhjeni![]()
-----------------------------------------------
Päivitystä tilanteeseen:
Tilaus on tehty ja jokunen on varmistanut laitteen saamisen itselleen, yksi on vielä vailla omistajaa joten otappa yhteyttä ennen kuin nämä taas loppuu! Laitteet on Kiinassa tullissa, ja lähtevät tullauksen jälkeen Shenzhenistä

Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua

Pamahti myös tarve päällensä auton ilmestyttyä pihaan.Zyke64 kirjoitti: Vieläkö näitä vois saaja? nimim. "kyllästynyt värkkäämään"

- j0ri
- Rattiamiraali
- Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Hep hep, eipäs nyt oteta ihteemme. Kaikki me puhumme ja ymmärrämme asioita hieman omalla tavallamme ja pidetään tämä mielessä. Tällä foorumilla on ollut reilua porukkaa ja kukaan meistä ei varmaan pahuuttaan halua sotkea asioita. Yritetään ymmärtää toisiamme, eikös? Nyt virtuaalisesti kädet pois puuskasta ja käännytään kohti kaveria, paiskataan kättä, seuraavalla kerralla ymmärrämme toisiamme paremmin.
Ja ettei ihan menisi ohi aiheen, todettakoot että tuo invertteri on kelpopeli ja hinta/laatusuhteeltaan huippu! =)
Ja ettei ihan menisi ohi aiheen, todettakoot että tuo invertteri on kelpopeli ja hinta/laatusuhteeltaan huippu! =)
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. 
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)

-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
- [Volvo B57]
- Vapaaherra
- Truck: Volvo B57 Wiima M300
- Viesti:
Katos Pilotti omia tietojasi, liittynyt 2005 ja 287 viestiä. Ei noin aktiivista tunnusta kannata poistaa vaan lisää viestejä palstallePilotti kirjoitti:Anteeksi kaikilta, jotka ovat loukkaantuneet. Tuo Volvo vs. Scania kuittailu on vaan tullut tutuksi jo tuolta vuosien takaa työmaailmasta. Mielestäni suurin osa viesteistäni on ollut kuitenkin muiden kysymyksiin avun tarjontaa. Jos nuo "kevennykset" silloin tällöin foorumilla, jonne ei vättämättä joka päivä tule yhtäkään viestiä, sen ruuhkauttavat ja peittävät "oikeat" asiat niin sitten kai näin on. En löytänyt tuolta omista tiedoista kohtaa, jossa voisi täältä erota. Ehkä sen fiksummat löytäisivät. Mutta adminstraattori tai mikä lie voi kyllä tietoni poistaa. Enpä taida tarvita tunnuksia enää. Hyvää kesää kaikille, Volvomiehillekin. Ja ilman hymiöitä.Reddewil kirjoitti:Alkaa tuo Pilotin kuittalu olla sitä luokkaa että laitetaan kohta tunnukset jäähylle. Tuo kommenttisi nyt ei varmaan liittynyt volvoinesi mitenkään siihen että apinakehällä kulkee sähköt ja Lankosken sähköllä on siirtovaikeuksia? Jos on jotain lisättävää, niin laita ihmeessä YV:tä tai tule käymään. Nyt riittää tuo jokaiseen ketjuun kuittailu, oli hymiöitä tai ei.

Volvo B57-60/6000 -76 / Wiima M300
-
- Kuski
mites noi inverrtterit onko tietoo koska ne on suomessa
Useammalla tuntuu olevan kiinnostusta hommata em. vehettä. Monilla herne nokassa!"Mitä se namu oikeen maksaa?" Hinta info poistas varmasti pullon kaula ilmiön.
- Reddewil
- Vapaaherra
Tuo hintahan ei ole salaisuus, mutta oikeasti kiinnostuneet on jaksaneet ottaa yv:llä yhteyttä ja samalla on voitu sitten soitella ja jutella muutenkin. Tällä erää hinta on 780e sisältäen etäkäyttöpaneelin ja kuljetuksen lähimpään matkahuoltoon. Yksi laite on vapaana vielä.
Laitteet ovat suomessa viikolla 30, jonka jälkeen toimitukset alkavat.
Laitteet ovat suomessa viikolla 30, jonka jälkeen toimitukset alkavat.
- Reddewil
- Vapaaherra
Kontti on purussa ja toimitukset alkaa ensi viikolla! Koittakaa malttaa =)
- Reddewil
- Vapaaherra
No niin odotus on päättynyt, laitteet lähti postin kuljetettavaksi eilen keskiviikkona 3.8.11! Ennakkotiedoista poiketen laitteet matkaavat postilla.
-
- Kuski
mahtava homma ja kiitos vaivan näöstä
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Truck: Volvo Carrus 502
Kiitos kiitos
, paketti saapui perjantaina!!! Hyvän näköinen laite. Uudet 190Ah akut 2kpl tulee ensviikolla hupipuolelle ja asennus alkaa, saadaan tämäkin puoli kuntoon lopullisesti 

Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O